خرید تور تابستان ایران بوم گردی

طنز | در اتاق فکر تلویزیون چه می‌گذرد؟

فرزین پورمحبی طی یادداشتی نوشت: چندی پیش نوار مکالمات اتاق فکر رسانه ملی و طوفان‌های فکری داخل آن به شرح زیر لو رفت:

دستور اول جلسه: استفاده ابزاری از شل حجاب‌ها در صدا و سیما

متفکر 1: پیشنهاد می‌کنم با خانم های شل حجاب در همایش‌های غیرورزشی استادیوم آزادی مصاحبه کنیم! آخه بعضی‌هاشون واقعا حیف‌اند که مثل زمان پخش مسابقات ورزشی سانسور بشن! اینطوری نشون می‌دیم روشن فکریم و تمامی اقشار طرفدار ما هستند!

بقیه متفکرین: احسنت …. آفرین

روح شاغلام آبدارچی: ای بابا مگه قرار نبود از خانمها استفاده ابزاری نشه؟! اون هم از نوع شل حجاب! تازه مگه بد حجابی نشونه روشنفکریه؟ ترو خدا این داستان تکراری خز شده زمان انتخابات رو تموم کنید؟ اگه خانم های با حجاب مناسب رو به استادیوم راه بدید و چهره اونها رو با افتخار از نزدیک نشون بدید خیلی بهتره ها !

دستور دوم جلسه: ممنوع التصویر کردن چهره‌ها

متفکر 2: چند تا سلبریتی در مورد اوضاع سیاسی و اقتصادی با رسانه های داخلی و خارجی مصاحبه‌های جنجالی کردند پیشنهادم اینه که ممنوع التصویرشون کنیم تا دیگه از این هوس‌ها به سرشون نزنه.

بقیه متفکرین: احسنت ؛ آفرین

روح شاغلام آبدارچی : جسارتا این چه اتاق فکریه؟! با این کار که بیشتر باعث دیده شدن اونها و شنیده شدن حرف‌شون در رسانه‌های مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای می‌شید! یه قانونی هست که می‌گه: هر کی رو می‌خوای قهرمان کنی مظلوم کن؛ خودتون هم که این وسط می‌شید آدم بده! در ضمن اگر ممنوع‌التصویری‌ موثر بود الان این وضع تکرار نمی‌شد!

دستور سوم جلسه: جا انداختن یارانه‌ها

متفکر 3: برای اینکه سه برابر شدن قیمت ماکارونی و چیزهای دیگه رو جا بیندازیم و مردم از گرونی ها خوشحال بشن پیشنهاد می‌کنم یک گزارش تکاندهنده از قفسه‌های پر از ماکارونی ایرانی در سوپری‌های کشورهای اطراف تهیه کنیم و به مردم بگیم اینها همه قاچاق هستند و کشورهای خارجی از یارانه‌ای که به ماکارونی داده میشه بیشتر دارند استفاده می‌کنند.

بقیه متفکرین: خیلی عالی … آفرین

روح شاغلام آبدارچی: آخه اونوقت مردم نمی‌گن چرا تا حالا همچین گزارشی تهیه نکرده بودید؟ مگه قاچاق کار دیروز و امروزه …؟ راستی چرا رد یارانه‌هایی که به فرزندآوری داده میشه رو نمی‌گیرید؟! اکثرشون بعد از بزرگ شدن‌ و صرف کلی هزینه مهاجرت می‌کنند! متفکرین محترم؛ مهاجرت مغز از قاچاق ماکارونی و روغن و کشک خیلی بدتره ها! این رو هم جا بیندازید.

دستور چهارم جلسه: عدم تمدید مجوز پلت فرم‌ها

متفکر 4: اعلام شده پیک ترافیک خیابونها در شب‌ها دقیقا زمان پخش سریال‌های ماست! چون مردم بجای دیدن سریال‌های ارزشی تلویزیونی در شب؛ دارند سریال‌های ضد اخلاقی پلت‌فرم‌ها رو در روز کنار خانواده‌هاشون می‌بینند! پیشنهاد می‌کنم به توقیف سریال‌هاشون هم بسنده نکنیم و یکهو از بیخ مجوز پلت فرم‌هایی که سریال‌های پربیننده پخش می‌کنند رو باطل کنیم! چند تا مصاحبه خودجوش مردمی هم پخش می‌کنیم تا نشون بدیم همه‌ مردم از اونها بشدت ناراضی‌اند و از کار ما بشدت راضی!

بقیه متفکرین: احسنت ….

روح شاغلام آبدارچی: اگه همه ناراضی‌اند پس شما چرا اینقدر حرص و جوش می‌خورید؟ اگه واقعا کسی اونها رو نخواد خب؛ خودشون حذف می‌شن نیازی به شما نیست. آقاجون؛ هر چی بیشتر برای کوبیدن‌ چیزی تلاش کنید بیشتر لو می‌ره که اونقدر قوی بوده تا ازش حساب ببرید! درضمن با رقیب رقابت می‌کنند سرش رو زیر آب نمی‌کنند. آخه مگه اینها از سریال‌های ماهواره‌ای بدترند؟ خوبه مردم برند سراغ سریالهای ماهواره‌ای؟! راستی چرا با اون سریال‌ها اینقدر بد نیستید شیطون‌بلاها؟!

دستور پنجم جلسه: قطع برنامه‌های پربیننده و عوض کردن مجری‌های پرطرفدار

متفکر شماره 5: پیشنهاد می‌کنم برنامه‌های پربیننده رو قطع و مجری‌های محبوب رو عوض کنیم تا بعدا برامون شاخ نشن!

بقیه متفکرین: احسنت

روح شاغلام آبدارچی: ای بابا همه جا که برعکسه … جاهای دیگه برنامه‌های درست و حسابی شون رو بیشتر ادامه می‌دن آخه تا کی مردم باید برنامه‌هایی ببینند که سلبریتی‌های تکراری با باسن‌هاشون بادکنک‌ می‌ترکونند!

دستور ششم جلسه: سانسور دوباره فیلم و سریال‌ها

متفکر شماره 6: پیشنهاد می‌کنم همه فیلم‌ها و سریال‌هایی رو که قبلا پخش کردیم بازنگری کرده و سانسورشون کنیم اینطوری همه متوجه می‌شن ما چقدر دقیقیم و حتی به خودمون هم رحم نمی‌کنیم!

بقیه متفکرین: احسنت …

روح شاغلام آبدارچی: وقتی عوامل اون سریال‌ها بشدت به این کار شما اعتراض می‌کنند من فکر می‌کنم مردم به جای اینکه به شما بگن دقیق؛ چیزهای دیگه‌ای می‌گن ها !! ترو خدا خنده‌دار نیست، شما فیلم‌هایی که(مثل مارمولک) قبلا به کل بایکوت کرده بودید رو بعدا پخش می‌کنید؟از اون خنده دارتر اینه که چیزی رو سانسور می‌کنید که قبلا پخش کرده بودید و بعد از مدتی، همون سانسوری‌ها رو دوباره پخش می‌کنید! بخدا با کارهای عوضی نه مردم عوض می‌شن نه می‌شه عوض‌شون کرد فقط برای این خوبه که خودتون عوض نشید!

دستور هفتم جلسه: عدم پخش تیزر فیلم‌های مجوز نمایش گرفته

متفکر 8: یک طرح خفنی دارم برای اینکه بعضی از تیزرهای فیلم های سینمایی رو پخش نکنیم اینطوری همه به ما می گن: آفرین بخاطر ارزش‌ها از قید پول تیزرها گذشتند!

بقیه متفکرین: احسنت … آفرین

روح شاغلام آبدارچی: آخه کجای دنیا دیدید که یه قسمت نظام‌شون فیلمی رو تایید بکنه و یه قسمت دیگه اون رو تحریم بکنه؟! چرا آخه خودتون رو سوژه می‌کنید؟ در ضمن این پول تبلیغات بعدش می‌رسه به شبکه‌های اونورآبی تا فیلم‌های سینمایی ما رو تبلیغ کنند! آخه کی می‌خواهید قبول کنید مبارزه با تهاجم فرهنگی فقط بگیر و ببند و دست به یقه شدن و داد و هوار نیست و کمی هم فکر و داریت لازمه!

دستور هشتم جلسه: تو مخ کردن «سرود ایران» قبل و بعد هر برنامه

متفکر 9: پیشنهاد می کنم یک سرود در مورد ایران بسازیم و چند تا تصویر هم از حافظ و سعدی روش بذاریم؛ بعدش اون رو قبل و بعد هر برنامه اونقدر پخش کنیم که بره رو مخ مردم تا نهادینه بشه

بقیه متفکرین: احسنت

وح شاغلام آبدارچی:آب ارچه همه زلال خیزد از خوردن پر ملال خیزد.

آخرین دستور جلسه: ادامه ماست مالی‌های 20:30

سخنگوی متفکرین: خوشبختانه با جاری شدن اینهمه فکر و اندیشه همه چیز بخوبی تصویب شد. در خصوص سایر موارد هم، مثل کاهش شدید مخاطبین رسانه ملی و ترویج ژست روشنفکری برای ندیدن تلویزیون هم می‌دیم بخش خبری 20:30 یه جورایی ماست مالیش بکنه … در ضمن بگید در مورد بدبختی کشورهای اروپایی و آمریکایی هم گزارشاتشون رو بیشتر بکنند مخصوصا در زمینه مرگ و میر کرونایی‌شون. اینطوری مردم ما از اینکه اونجاها بدنیا نیومدن احساس خوشحالی می‌کنند و اگر نکنند باید جمع کنند و بروند! درود بر اینهمه هوش و ذکاوت و تفکر ما در اتاق فکر صداو سیما

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا