خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روحانی مچکریم | ایتالیا پرداخت بدهی نفتی به ایران را آغاز کرد

خبرگزاری رویترز اعلام کرد: شرکت ساراس ایتالیا پرداخت بدهی های های نفتی خود را به ایران آغاز کرده است، شرایط تحریم سبب شد تا پرداخت طلب های ایران از ایتالیا بابت فروش محموله های نفتی متوقف بماند.

به گزارش ایرنا، شرکت های ایتالیایی که از مشتریان سنتی نفت ایران به شمار می روند، پس از اجرایی شدن برجام، علاوه بر از سرگیری خرید نفت از کشورمان، پرداخت بدهی های نفتی خود را نیز آغاز کرده اند.

روند کند برقراری مراودات بانکی در ماه های گذشته موجب شده بود که دریافت طلب های نفتی از ایتالیا پس از اجرا شدن برجام با سهولت انجام نشود، اما در هفته های گذشته این محدودیت ها برطرف شد.

بر این اساس، وزارت نفت به نقل از خبرگزاری رویترز اعلام کرد: ١٠٠ میلیون یورو از بدهی های نفتی ساراس ایتالیا به ایران پرداخت شده است.

مدیر عامل شرکت ساراس ایتالیا گفت: ١٠٠ میلیون یورو (معادل ١١٢ میلیون دلار) از بدهی های خود بابت محموله های نفتی دریافتی پیش از آغاز تحریمها در سال ٢٠١٢ میلادی را به ایران پرداخت کرده است.

ساراس که در مجموع ٣٥٠ میلیون یورو به ایران بدهکار است، نخستین نوبت ٥٠ میلیون یورو از بدهی های خود به ایران را در سه ماه نخست سال ٢٠١٦ میلادی و ٥٠ میلیون یورو دیگر را در ماه ژوئیه ( ماه جاری ) پرداخت.

داریو اسکافاردی، مدیر عامل ساراس، گفت: همه بدهی های خود را به تدریج و بدون هیچ مشکلی پرداخت خواهیم کرد.

بخشی از سهم ساراس متعلق به شرکت روسنفت روسیه است و در گذشته بخش عمده ای از خوراک نفت خام خود را از ایران خریداری کرده بود و چندی پیش اسکافاردی اعلام کرد که این شرکت قرارداد دریافت نفت از شرکت ملی نفت ایران را تمدید کرده است.

وی گفت: نخستین محموله نفت (پس از تحریم ها) را در ماه ژوئن (11خرداد- 10 تیر) از ایران دریافت کرد و در این زمینه، فرصت هایی جذاب برای آینده وجود دارند.
به گزارش ایرنا، علاوه بر ساراس، شرکت انی ایتالیا نیز در ماه های گذشته مذاکره هایی را برای همکاری در صنعت نفت ایران و خرید نفت انجام داده است.

بر این اساس، کلادیو دسکالزی مدیرعامل انی از تمایل این شرکت ایتالیایی برای از سرگیری واردات محموله های نفت خام ایران پس از لغو کامل تحریم ها خبر داد.
به گفته وی ایتالیا تا پیش از اعمال تحریم های اتحادیه اروپا یکی از مشتریان اصلی نفت خام ایران در اروپا بود و نفت خام ایران برای پالایشگاه های کشور متبوعش مطلوب است، بنابراین شرکت انی از خرید دوباره نفت خام ایران پس از لغو تحریم ها استقبال می کند.

مدیرعامل انی افزود: نمی توانم در شرایط کنونی، حجم یا نحوه قراردادهای خرید نفت خام از ایران پس از لغو تحریم ها را مشخص کنم، اما تاکید می کنم که نفت خام این کشور برای پالایشگران ایتالیایی مناسب است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا