خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ترامپ: اوباما مثل بچه در توافق از ایران فریب خورد

دونالد ترامپ نامزد جنجالی حزب جمهوریخواه برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا را متهم کرد که در جریان توافق هسته ای با ایران مانند یک بچه فریب خورده است.ترامپ :اوباما مثل یک بچه در توافق هسته ای با ایران فریب خورد.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه “یو اس ای تودی” ترامپ در جریان یک سخنرانی انتخاباتی در روز شنبه در ایالت ویسکانسین در واکنش به اظهارات اخیر اوباما در نشست خبری در حاشیه نشست امنیت هسته ای در واشنگتن که در آن رییس جمهور آمریکا با اشاره به پای بندی ایران به توافق هسته ای مدعی عدم تمکین ایران به روح این توافق شده بود، گفت: ” شنیده ام که اوباما از اینکه ایران به روح توافق هسته ای پای بندی ندارد ناراحت است، او واقعا فکر می کند چه اتفاق لعنتی افتاده است؟ او مانند یک بچه است، او مثل یک بچه است.”

ترامپ در ادامه مدعی شد ایران حتی یک دقیقه هم به توافق هسته ای پای بند نبوده است و عمر این توافق دو ثانیه هم نبوده است و هنوز جوهر این توافق خشک نشده ایران با خرید موشک از روسیه و آزمایش موشک های بالستیک آن را نقض کرده است.

او گفت:” آنها (ایران) در روز نخست پس از زمان انعقاد توافق هسته ای آن را نقض کردند. احساس اینکه این مرد (اوباما) رییس جمهور ماست بسیار شرم آور است.”

ترامپ پیشتر از این نیز تاکید کرده بود در جریان مذاکرات هسته ای مذاکره کنندگان ایرانی همانند یک بچه از ذهن جان کری وزیر امور خارجه آمریکا سوء استفاده کردند.

گفتنی است اوباما اخیرا در واکنش به اظهار نظرهای ترامپ درباره مسایل مرتبط با سیاست خارجی و بین المللی آمریکا، او را فاقد آگاهی و دانش در این عرصه دانسته بود.

ترامپ گفته بود کره جنوبی و ژاپن باید برای مهار بلند پروازی های هسته ای کره شمالی مجهز به سلاح هسته ای شوند.

ترامپ تا کنون بارها درباره توافق هسته ای با ایران نیز اظهار نظرهایی کرده است که با واکنش ناظران آگاه به موضوع روبرو شده است، از جمله اینکه او بارها تاکید کرده است ایالات متحده آمریکا در قالب توافق هسته ای 150 میلیارد دلار در اختیار ایران قرار داده است.

با وجودی که پس از نخستین اظهار نظر او در این باره بسیاری از رسانه ها و ناظران آگاه با اشاره به اینکه آمریکا با توافق هسته ای هیچ پولی به ایران نداده بلکه پول های بلوکه شده ایران در بانک های خارجی آزاد شده است، اما ترامپ در ماه های گذشته بارها تاکید کرده است آمریکا 150 میلیارد دلار به ایران پول داده است.

او حتی یک بار در این باره گفت اگر رییس جمهور آمریکا بود وقتی ایران در جریان مذاکرات درخواست 150 میلیارد دلار پول می کرد به طرف ایرانی می گفت آمریکا چنین پولی برای پرداخت به ایران ندارد و دولت فدرال آمریکا خودش 16 تریلیون دلار بدهی دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا