خرید تور تابستان ایران بوم گردی

غلامعلی رجایی: نباید آدم‌ها به عدد تبدیل شوند

یک فعال سیاسی گفت: «باید جانباختگان حادثه متروپل را به عنوان شهید اعلام کرد. ساخت و ساز در کشور زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی است اما کسی از این وزارتخانه انتقاد یا سوالی نکرده است.»

متروپل ساختمان آبادانی که ریخت و بسیاری از مردم صبور این خطه را عزادار کرد اما ریزش این ساختمان از تخلفات بسیاری پرده برداشت. بسیاری بر این عقیده هستند که قبل از رفتن مخبر به آبادان، امداد و نجات و آواربرداری متروپل مشکلات فراوانی روبرو بود و این امر اعتراض مردم آبادان را در پی داشت. غلامعلی رجایی، فعال سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف‌نیوز مشکلات پس از حادثه متروپل را بررسی و تاکید کرد: باید جانباختگان حادثه متروپل را مانند حادثه پلاسکو شهید اعلام کرد. متاسفانه تاخیر 5 روزه در اعلام عزای عمومی بسیار بد بود. اگر این حادثه در تهران رخ داده بود آیا برای اعلام عزای عمومی تاخیر می‌کردند؟ قاعدتا نه.

او با بیان این که ساکنان اطراف حادثه متروپل نیز از زندگی خود افتاده‌اند، افزود: خوب است که دولت اعلام کرد خسارت ساکنان اطراف ساختمان متروپل را پرداخت خواهد کرد.

این فعال سیاسی با نقد به رسانه‌ملی گفت: باید در سازمان صدا و سیما با خانواده جانباختگان مصاحبه و همدردی می‌شد. نباید آدم‌ها برایمان تبدیل به یک عدد شوند. به همین دلیل باید اسامی جانباختگان در رسانه ملی اعلام و با خانواده‌هایشان در برنامه‌های ویژه خبری مصاحبه می‌شد. با این اقدام تنش در فضای آبادان آرام می‌گرفت. اما به نظر من رسانه‌ها به ویژه سازمان صدا و سیما در این حادثه غیرفنی عمل کردند و متاسفانه این امر باعث شد میدان به دست رسانه‌های بیرونی بیفتد و آنها با انتشار فیلم‌های گذشته به مدیریت دلخواه خبری‌شان این حادثه را پوشش دادند.

رجایی افزود: وقتی رسانه‌های داخلی یک حادثه را پوشش نمی‌دهند، مردم گزارش رسانه‌های دیگر را دنبال و باور می‌کنند. جامعه خبر فوت عبدالباقی را باور نکرد در حالی که خبر قطعی دارم عبدالباقی در این حادثه جان باخته است. غالب مردم نمی‌پذیرند که عبدالباقی زنده نیست و فرار نکرده است. این موضوع در سیستم امنیتی کشور قطعی شده است. بنابراین پیوست افکار عمومی حلقه مفقوده این حادثه است.

او با اشاره به مسئولیت وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: ساخت و ساز در کشور زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی است. متاسفانه در این حادثه از مسئولیت وزارت راه و شهرسازی غفلت شده و کمتر به این وزارتخانه انتقاد شده است. وقتی برخی از مقامات محلی با ساخت متروپل به این شکل مخالفت و مشکلات این ساختمان مطرح کرده‌اند، حتما زمزمه‌های آن به تهران هم رسیده است. اما کسی از این وزارتخانه انتقاد یا سوالی نکرده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. اون روز که کرونا هفتصد نفر از مردم رو روزانه میکشت دهن شما آقای رجایی رو گل گرفته بودن ؟؟ اون موقع عدد معنا نداشت ؟ اونموقع که روزی چند صد کشته برای کرونا میدادیم جشن تیم ورود تیم ملی به جام جهانی گرفتن شما کجا بودی ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا