خرید تور تابستان ایران بوم گردی

معمای «بیل مکانیکی» در حادثه‌ی قطار یزد

خبرگزاری فارس نوشت: «میعاد صالحی درباره آخرین وضعیت بررسی حادثه قطار مشهد – یزد که در منطقه طبس رخ داد، اظهار داشت: محل وقوع حادثه قطار، منطقه ماسه‌گیری است. در این راستا پیمانکار بخش خصوصی در آن منطقه کارگاه تعویض تراورس و جمع‌آوری ماسه را دارد، در روز حادثه کارگاه تا ساعت 4:30 دقیقه کار را به پایان می‌رساند و پایان کار کارگاه اعلام می‌شود و مسدودی خط برداشته می‌شود.

وی افزود: تا پیش از ساعت 05:20 که حادثه قطار مسافری رخ می‌دهد، یک دیزل منفرد و یک قطار باری از خط عبور می‌کند.

مدیرعامل راه‌آهن با بیان اینکه سؤال ما این است که چرا راننده بیل مکانیکی به نحو غیرطبیعی بوم بیل مکانیکی را روی خط و مسیر لکوموتیو قرار می‌دهد؟ که این اتفاق موجب شده است که لکوموتیو به بیل مکانیکی برخورد کند و شیشه لکوموتیو خرد شود.

وی با بیان اینکه علت وقوع این حادثه وجود همین مانع بوده است، گفت: سرعت غیرمجاز لکوموتیوران هم مطرح است که برای عبور از این بلاک سرعت غیرمجاز ثبت شده است که همین سرعت غیرمجاز بعد از برخورد با بیل‌مکانیکی بر شدت حادثه افزوده است.

  • تست هوشیاری راننده بیل‌مکانیکی متأسفانه مثبت شد

صالحی افزود:‌ از لکوموتیوران و راننده بیل‌مکانیک تست هوشیاری گرفته شده که لکوموتیوران مشکلی نداشت و اما تست هوشیاری راننده بیل‌مکانیکی متأسفانه مثبت بود که راننده‌ بیل‌مکانیکی برای بررسی‌های بعدی در بازداشت است.

مدیرعامل راه‌آهن با بیان اینکه بنده چندماهی است که این پست را برعهده گرفته‌ام، گفت: من میراث‌دار گذشتگان هستم. راه‌آهن بدهی‌های بسیار زیادی دارد و منابع لازم به آن تزریق نشده است، ضمن آنکه بخش قابل توجهی از حوزه ریلی، تکنولوژی‌های بسیار پایینی دارد.

صالحی افزود: البته به سمت علائمی شدن خطوط ریلی حرکت کرده‌ایم، اما دلیل فقدان منابع در سالهای گذشته داشته‌ایم که امیدواریم با توجه وزیر راه و رئیس سازمان برنامه و بودجه مشکلات حمل و نقل ریلی رفع شود.

حدود ساعت 05:20 روز گذشته هنگام عبور قطار مسافری مشهد ـ یزد در بلاک عباس‌آباد ـ ریزو در منطقه طبس، لکوموتیو قطار به بیل مکانیکی حاشیه خط برخورد می‌کند و موجب بروز حادثه می‌شود.

طبق آمار غیر قطعی در این حادثه ریلی متأسفانه 17 نفر‌ جان باختند و 86 نفر مصدوم شدند که تعداد زیادی از مصدومان از بیمارستان مرخص شده‌اند».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا