خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش «دولت انقلابی» به روایت‌های آزار در سینما: اگر اعتراض دارید چرا شکایت نمی‌کنید!

یک رسانه‌ی اصولگرا در خبری به نقل از انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده «دولت انقلابی» درباره‌ی روایت‌های آزار در سینما نوشت: اگر اعتراض دارید چرا شکایت نمی‌کنید؟

متن خبر منتشرشده در خبرگزاری فارس به این شرح است:

«انسیه خزعلی معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری پیرامون مساله رسیدگی به اعتراضات زنان در سینمای ایران گفت:«ما برنامه مبارزه با فساد را داریم و کارگروه مبارزه با فساد را در جنبه‌های مختلف مالی، اداری و اخلاقی ایجاد کرده‌ایم و ان‌شاءالله در سطح بین‌الملل نیز با برخی کشور‌ها به صورت هم‌پیمانی این مطلب را دنبال کنیم.در داخل هم کارگروهی داریم که در این زمینه فعالیت می‌کند و اگر مواردی گزارش شود، حتماً رسیدگی خواهیم کرد.»

خزعلی درباره دعوت از زنان معترض در این جنبش گفت:«ما ضمن اطلاعیه‌ای اعلام کردیم که شنوا و پیگیر شکایات هستیم و جلسه ای هم ترتیب دادیم با فعالانشان تماس گرفته‌ شدو از آن‌ها دعوت به عمل آمد. در وهله اول تعداد زیادی برای مشارکت اعلام آمادگی کردند، اما بعد متوجه شدیم آنها را تهدید کرده‌اند که اگر مشارکت کنید از مسائلی محروم خواهید شد و در گروه‌هایشان هم این مسئله را علنی کردند که باید پرسید اگر ادعاها جدی و مستند بوده چرا از این موقعیت استفاده نکردند . با این حال عده‌ای شرکت کردند وبرخی از آسیب های جامعه هنری را باحضور مدیر خانه سینما و مشاور زنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح نمودند و از اینکه ورودی‌های سینما ورودی‌های مناسبی نیستند و گزینش لازم صورت نمی‌گیرد واز اینکه گاهی اشخاصی بدون داشتن شایستگی های لازم و با رانت و شیوه‌های ناسالم به این عرصه وارد می شوند گلایه مند بودند . ما تاکید کردیم که اگر حتی یک مورد از این مسائل واقعیت دارد حتماً باید پیگیری شود ولی لازمه اش این است که فرد مدعی شکایت کند که تا به حال هیچ موردی از این دست نداشتیم »

معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری درباره آمادگی معاونت زنان و قوه قضاییه برای رسیدگی به چنین مشکلاتی اشاره کرد:«هر موردی که شکایت شود یا نیاز به بررسی اداری یا نیاز به قوانین داشته شود و ضرورت داشته باشد که لوایحی برای صیانت از زنان و حفظ امنیت آن‌ها تنظیم شود، ما این آمادگی را به صورت کامل داریم.وزارت ارشاد و قوه قضاییه هم برای چنین پیگیری ها و نظارت هایی آمادگی دارند.ما نیز در معاونت زنان با پیگیری همه جانبه و در همه سطوح و با محوریت خانم‌ها این آمادگی را داریم که از هنرمندان، کارمندان و همه کسانی که به دنبال این هستند که در محیط‌های پاک و با امنیت کامل کار کنند، حمایت کنیم.»

«جنبش me too» یا «من‌هم» چند وقتی است در ایران هم توسط برخی بازیگران و سینماگران زن در فضای مجازی ایجاد شده‌است اما هرروز با حاشیه‌های مختلفی همراه بوده‌است. بعد از اعلام خبر امضای 800 زن سینماگر در اعتراض به آزار زنان در سینمای ایران و اعلام اسامی مختلف در روزهای اخیر، مردان سینماگری که نامشان در فضای مجازی مطرح شده بود نیز دست به شکایت زدند. برخی زنان سینمایی که از جمله امضا کنندگان بودند بعد از مدتی نسبت به رفتار سردمداران این جنبش اعلام کردند که امضای خود را پس می‌گیرند چون احساس می‌کنند این جنبش هدف درستی ندارد و از امضای آنان سوء استفاده خواهد شد. به خصوص از زمانی که ترانه علیدوستی در ایام جشنواره کن در صفحه اینستاگرام خود تصویر یکی از بازیگران مرد متهم شده را منتشر کرد. برخی زنان سینماگر نیز در اعتراض به افشاگری‌‌های بی‌حساب و بدون سند امضاهای خودشان را پس گرفتند و در مخالفت با این روند صحبت کردند و هر روز این جنیش وارد حاشیه‌های تازه‌تر می‌شود».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا