خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روسیه عملکرد سازمان منع تسلیحات شیمیایی در سوریه را بسیار مشکوک خواند

سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه با انتقاد از عملکرد سازمان منع تسلیحات شیمیایی در مساله سوریه به عنوان رویکرد مشکوک ، تاکید کرد که سطح اعتماد به این سازمان کاهش یافته است.
روسیه عملکرد سازمان منع تسلیحات شیمیایی در سوریه را بسیار مشکوک خواند
به گزارش ایرنا، ریابکوف روز جمعه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: فعالیت سازمان منع تسلیحات شیمیایی (در مساله سوریه) بسیار مشکوک است.
خبرگزاری ایتارتاس به نقل از ریابکوف نوشت: سطح اعتماد به فعالیت و عملکرد سازمان منع تسلیحات شیمیایی در حال کاهش است.
وی ادامه داد: مقام های سازمان منع تسلیحات شیمیایی واقعیت های مشهود را نادیده می گیرند و اطلاعات جمع آوری شده توسط این سازمان هم بر اساس نتیجه گیری های آن تنظیم می شود.
معاون وزیر خارجه روسیه گفت: مسکو خواهان بازدید فوری کارشناسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی از شهر خان شیخون در ادلب و پایگاه هوایی الشعیرات در استان حمص است.
وی ادامه داد: روسیه و سوریه خواستار بازدید و تحقیقات کارشناسان بین المللی از خان شیخون و پایگاه الشعیرات شده اند که به تازگی هدف حمله تجاوزگرانه آمریکا قرار گرفته است.
به گزارش روسیا سگودنیا ریابکوف گفت: پس از دیدار و مذاکرات اخیر رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در مسکو بر سر ارزیابی اوضاع سوریه از جمله حادثه شیمیایی خان شیخون هنوز اختلافات شدید وجود دارد.
وی ادامه داد: شاهد وضعیتی در سازمان ملل و سازمان منع تسلیحات شیمیایی هستیم که مقام های آمریکایی در مساله سوریه موضع گیری های سختی اتخاذ کرده اند و به همین خاطر در شرایط برخورد و تضاد استدلال های دو طرف قرار داریم.
ریابکوف افزود: استدلال های خود و منطقی که بر اساس آن مواضع ما استوار شده را درست و انکارناپذیر می دانیم و خشم مقام های آمریکایی حقانیت ما را نشان می دهد.
سه شنبه هفته گذشته شهر خان شیخون شاهد واقعه انفجار شیمیایی بود که چندین قربانی و زخمی برجای گذاشت و براساس اعلام روسیه کارخانه ساخت جنگ افزارهای سمی تروریست ها در حمله هوایی سوریه هدف قرار گرفته بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا