خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روش جدید کلاهبرداری در اینستاگرام

کیارش خمسی، انصاف نیوز: یکی از روش های جدید کلاهبرداری ساختن اکانت جعلی شبکه های اجتماعی به نام یکی از آشنایان شماست. در این روش فرد با ساختن یک اکانت جعلی ترجیحا با استفاده از بزرگترهای خانواده که معمولا آشنایی کمتری با فضای اینترنت دارند دست به کلاهبرداری می‌زنند.

چند روز پیش یکی از اقوام که خانمی حدودا 45 ساله است با یک تقاضای دوستی در اینستاگرام از طرف خاله خود مواجه می‌شود و آن را قبول می‌کند، چند دقیقه بعد این اکانت به او پیام داده با نام او را خطاب کرده و احوال پرسی می‌کند سپس به او می‌گوید که نیاز به ده میلیون تومان پول فوری دارد. او پس از اندکی تامل می‌گوید که باید با برادر خود مشورت کند و از او طلب پول کند. با برادر خود مشورت کرده و تصمیم می‌گیرند که قبل از واریز یک تماس تلفنی با خاله خود داشته باشند. پس از تماس او می‌گوید: به شما هم همچنین پیامی داده اند؟ این اکانت از طرف من به بسیاری از افراد پیام داده و طلب پول کرده است که متاسفانه یک نفر مبلغ 12 میلیون تومان را برای این اکانت کلاهبردار واریز کرده است.

پس از بررسی متوجه می‌شوند که این اکانت تشابه اسمی با اکانت اصلی دارد و اکانت اصلی از قبل در بین دوستان ایشان نیز بوده است.

درشبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و اپلیکیشن های داخلی و خارجی دیگر شماره تلفن اشخاص نشان داده نمی‌شود، برای پیشگیری از این اتفاقات در پیام رسان ها یا به صورت تلفنی با شخصی که از شما پول طلب کرده تماس بگیرید تا مطمئن شوید که این اکانت واقعا متعلق به اوست یا حداقل سوالی بپرسید تا شخص واقعی فقط بتواند آن را بتواند پاسخ دهد. همچنین برای اینکه اشخاص سودجو نتوانند از عکس و اطلاعات شما برای کلاهبرداری از عزیزانتان استفاده کنند حتما در قبول درخواست دوستی افرادی که نمی‌شناسید دقت کنید. چون بعد از قبول کردن این درخواست و خصوصی بودن صفحه شخص هم به لیست فالوئر و فالوئینگ های شما دسترسی پیدا می‌کند هم با یک برنامه ساده می‌تواند تمامی عکس های شما را دانلود کرده و به نام خود جا بزند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا