خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقاد حامد بهداد از توییت ها علیه سینماگران: با الفاظ زشت و خشونت کلامی کاری از پیش نمی‌رود

ایسنا نوشت: حامد بهداد در مراسم بزرگداشت رضا صابری، از انتشار توئیت‌هایی که با الفاظ زشت به هنرمندان کلاس بازیگری او و اهالی سینما توهین کرده بود گلایه کرد.

بزرگداشت رضا صابری امروز، ۲۰ خرداد در پردیس سینمایی هویزه مشهد برگزار شد. حامد بهداد، بازیگر سینما در این مراسم حاضر بود و در واکنش به توئیت‌هایی که در چند روز اخیر علیه سینما و کلاس بازیگری او منتشر شده است، گفت: «گلایه کوچکی دارم از اهانتی که با کلمات زشت به اهل سینما و فرهنگ می‌شود. از هموطنان، دوستان، اهالی فرهنگ توقع داریم که این فضایی که با الفاظ زشت ما را خطاب قرار می‌دهند را به نحوی مورد مدیریت قرار دهند. از توئیت‌هایی که علیه سینما زده شده بود گلایه دارم. با الفاظ زشت و خشونت کلامی کاری از پیش نمی‌رود و این کار بزرگوارانه نیست.»

او افزود: «درباره اتفاقات بدی که هرکدام از ما را دلشکسته می‌کند حرفی نمی‌زنم. امروز توسط بهروز شعیبی و رضا صابری به مشهد دعوت شدم و حضورم بهترین کاری بوده که می‌توانستم انجام دهم. ممکن است احساس دردمندی بابت شنیدن اخبار سینمایی که در ایران اتفاق نیفتاده است داشته باشید، اما پیشنهاد میکنم بابت اتفاقات خوبی که در داخل کشور افتاده احساس خوشبختی کنید. وقتی مثبت نگاه کنیم اتفاقات مثبت شکل می‌گیرد و هنگامی که خوب نگاه کنیم، خوبی قوت می‌گیرد. به هرحال اگر هر اتفاقی افتاده که برای شما خوشایند نبوده، از جانب خودم از همه عذرخواهی می‌کنم و آرزوی موفقیت برای آینده سینما دارم.»

همایون اسعدیان نخستین کسی بود که دست من را در سینما گرفت
بهداد با اشاره با تشکر از کسانی که باعث شدند وارد عرصه سینما شود، گفت: «از همایون اسعدیان که به عنوان اولین نفر دست من را در سینما گرفت عرض تشکر دارم، چراکه سهم بزرگی در سعادت، خوشبختی و توفیق من توسط او رقم خورد. نمی‌دانم اگر او دست من را نمی‌گرفت چه سرانجامی برایم رقم می‌خورد. دلم نمی‌خواست که استعدادهایم نادیده گرفته شود.»

این بازیگر ادامه داد: «کلاس دوم دبیرستان که بودم به مشهد آمدم و روزها خود را در حرم مطهر رضوی سرگرم می‌کردم، تا اینکه مدارس بازیگری را پیدا کردم و با رضا صابری کار خود را از تئاتر شروع کردم. در آن زمان مادرم به رضا صابری گفته بود که عاقبت کار پسرم در سینما چه خواهد بود. اکنون می‌گویم که اگر هر تلاشی از خودم و کمکی از سوی اساتید بوده کارم به اینجا رسیده است.»

رضا صابری متعهد و پرشور است
او ضمن تقدیر از رضا صابری که نخستین استاد بازیگری به شمار می‌رود، گفت: «سال‌هایی که به خاطر می‌آورم تعهد استادم، رضا صابری را نشان می‌دهد. فشارهایی از همه جانب به هنرمندان، اهل فرهنگ، قلم و نمایش هم آن زمان که سن کمی داشتم احساس می‌شد و هم حالا؛ اما هنرمندانی امثال رضا صابری ثابت کردند که چه در فضای بسته و چه باز می‌توان همیشه متعهد بود، شاگرد تربیت کرد، نمایشنامه نوشت و بازی و کارگردانی کرد و از همه مهم‌تر انسان تولید کردند.»

بهداد خاطرنشان کرد: «از جانب تمام شاگردانی که قبل و بعد از من در محضر رضا صابری آموخته‌اند، از او تشکر می‌کنم. او مرد فرهیخته، باسواد و پر از شوری است. همچنین اگر دقت کنید تمام ما خراسانی‌ها لبریز از شور هستیم؛ کافیست دقت کنید که ما چگونه دوتار می‌زنیم، شعر می‌گوییم و ذره ذره وجود خود را در کلام، بازیگری و شعر و کلام می‌گذاریم. این خاک لبریز از شور و هیجان است.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا