خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بهت عمیق بازنشستگان تامین اجتماعی

سید جلال فیاضی طی یادداشتی در روزنامه خراسان نوشت:
بعدازظهر پانزدهم خرداد وزیر جوان رفاه با اعلام مصوبه هیئت وزیران در خصوص حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی میلیون ها سالمند منتظر را به بهت فرو برد؛

انتظار چند ماهه آنها را به نگرانی جدی تبدیل کرد. او در حالی افزایش حقوق حداقل بگیران بازنشسته را ۵۷ درصد اعلام کرد که برای سایر سطوح از افزایش ۱۰ درصدی خبر داد.

در این مورد چند نکته را یادآور می شود:
۱_ پایگاه اطلاع رسانی دولت با استناد به مصوبه مورخه ۱۹/ ۱۲/ ۱۴۰۰ شورای عالی کار در خصوص حداقل دریافتی کارگران، افزایش ۵۷ درصدی حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را اعلام کرده است، در حالی که در همین مصوبه برای دریافتی سایر سطوح افزایش ۳۸ درصد به علاوه ۵۱۵ هزار تومان مصوب گردیده است و دولت برخلاف رویه چندین دهه با نادیده گرفتن بخش دوم مصوبه شورای عالی کار و با کاهش فاحش،افزایش ۱۰ درصدی را برای سایر سطوح تصویب کرده است.اگر مصوبه شورای عالی کار مستند تصمیم هیأت وزیران است چرا بخش دوم آن نادیده گرفته شده است؟

۲_وزیر رفاه در مصاحبه خود به مصوبه لایحه بودجه ۱۴۰۱ در خصوص افزایش ۱۰درصدی حقوق بازنشستگان استناد کرده و یک بار دیگر داستان “ویرگول اشتباهی” را زنده کرده است. این در حالی است که معاون قوانین مجلس طی نامه شماره۳۸۰۵مورخه ۱۴۰۱/۱/۲۳ در پاسخ به نامه شماره ۱۰۰۰/۱۴۰۱/۳۳۵ مورخ ۱۴۰۱/۱/۱۸مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تصریح کرده است؛ که این ویرگول اشتباهی تایپ شده و در نسخه ارسالی به شورای نگهبان و دولت اصلاح گردیده است. در همین نامه با استناد به ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی تصریح شده است؛ سازمان تامین اجتماعی مشمول جزء ۴ بند الف تبصره ۱۲ قانون بودجه ۱۴۰۱ نمی باشد.

۳_حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از محل حق بیمه ۳۰ ساله بازنشستگان پرداخت می‌شود و بازنشستگان سایر سطوح حق بیمه بیشتری پرداخته اندکه حقوق بیشتری دریافت می‌کنند بنابراین نمی‌توان آنها رابه جرم پرداخت حق بیمه بیشتر به صندوق تامین اجتماعی جریمه کرد و افزایش حقوق آنها رابیش از ۲۸ درصد کمتر از مصوبه شورای عالی کار و هیات امنای سازمان تامین اجتماعی تصویب کرد. این مصداق کامل بی عدالتی است.از سوی دیگر میزان تورم اعلام شده رسمی حدود ۴۰ درصداست درحالی که پس از جراحی اقتصادی هزاران قلم کالا از ۵۰ تا بیش از ۳۰۰ درصد افزایش قیمت داشته و این گرانی ها همچنان ادامه دارد.استمرارو افسار گسیختگی گرانی، نگرانی بازنشستگان تامین اجتماعی باز مانده از حقوق قانونی خویش را مضاعف کرده است.

۴_ با توجه به خلاف رویه بودن نادیده گرفتن مصوبه شورای عالی کار وهیات مدیره تامین اجتماعی در خصوص سایر سطوح حقوقی و نیزغیر قانونی بودن استناد به قانون بودجه ۱۴۰۱ کشورانتظار می‌رود؛ دولت در مصوبه خود تجدید نظر کندو وفق رویه همه ساله مصوبه را اصلاح نماید و یا مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر بر اجرای قوانین در خصوص اجرای ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی نسبت به لغو این مصوبه اقدام کند و یا دیوان عدالت اداری مصوبه را ابطال و دولت را موظف به اجرای قانون کند.

اکنون میلیونها بازنشسته تامین اجتماعی و خانواده های نگران آنها منتظر تصمیم قوای کشور برای لغو مصوبه غیر عادلانه هیئت وزیران و اصلاح آن هستند تا چشمان آنها به سفره های بیشتر کوچک شده خود با بهت ونگرانی خیره نماند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. احسنت و درود بر شما که لپ مطلب و حق پایمال شده سایر سطوح بازنشستگان را به خوبی بیان کردید ما چشم انتظار عدالت هستیم … عدالتی که این مصوبه غیرقانونی و شرعی را ابطال و بازنشستگان و خانواده آنها را در این برهه حساس اقتصادی یاری نماید . جای تاسف است که وزیر رفاه به جای جانبداری از حق و حقوق بازنشستگان سایر سطوح که ۳۰ سال حق بیمه بیش از سه برابری حداقل حقوق پرداخت کرده اند در کمال خونسردی می گوید ۶ درصد بازنشستگان که حقوق بالا داشته اند معترض مصوبه هستند واقعا در قیامت چگونه جواب این اجحاف و ظلم را در محضر خدا خواهید داد ؟ شما باید مدافع حقوق حقه و قانونی افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح باشید زیرا اجحاف حقوق حتی یک نفر هم بازخواست الهی دارد

  2. دولت می خواهد بدهی خود به تامین اجتماعی را از جیب بازنشستگان پرداخت کند

  3. افزایش پیدا نکرد باید ریخت بیرون و بانکهارو خالی کرد… بقول رهبری پ گرفتنه ماله دزدی شده دزدی حساب نمیشه. وزیر قول داد در خرداد افزایش اعمال میشود و ما به التفاوت هم واریز میشود ولی در عییین ناباوری یک هزاری بیشتر نشد در حالیکه قیمتها دقیقا 50 برابر شده!!!!!! باید ریخت بیرون باید خود مردم بریزن و باین ناک ها اثبات کنن مردم خلق الله هتن نه گوسسفند.

  4. درود بر شرفت ،روزنامه های دیگر یاد بگیرند شرافتمندانه قلم بزنند ،یا لاقل در طرف تائید عمل غیر قانونی دولت قرار نگیرند.

  5. جالبه که ما درزمان خدمت بدلیل داشتن تخصص و مهارت و مسئول بودن 7 برابر پایه حقوق حق بیمه برای 32 سال پرداخت کردیم حالا که بازنشسته شدیم باید 10% افزایش حقوق داشته باشیم!؟ این کجای قانون نوشته ؟ این واقعا دزدی و کلاهبرداریه
    همیشه میگن هرچقدر پول بدی همونقدر آش میخوری ولی با این قانون جدید به تامین اجتماعی نباید پول بدی تا دیگ آشو بهت بده.
    والا ماشینم که بیمه شخص ثالث میکنن مالک ماشینی که سقف بیمه رو پرداخت میکنه بیشتر حق دریافت خصارت داره ولی با این اوصاف باید به حداقل بیمه پرداختی حداکثر خصارت رو پرداخت کنن!!!!
    32 سال بیمه حداکثر پرداختم حالا که بازنشسته شدم یهو قانون عوض شد و اشتباه!!!!

  6. بازنشستگان تا رسیدن به حق قانونی خود از پای نخواهند نشست اقدام دولت نقض آشکار قانون و برهم زدن رویه هاست و چهره واقعی رییسی را بعنوان دشمن کارگران و بازنشستگان و از کارافتادگان و بطور کلی اقشار کم درآمد جامعه نشان داد با مرور سخنان ایشان در ایام تبلیغات انتخابات مشاهده میکنیم که رییسی … است که روی سیاه روسای جمهور قبلی را سفید کرده تورم افسارگسیخته و گرانی سرسامآور پدر مردم را درآورده است ایشان کاندیداهای مدعی اصلاحات اقتصادی مثل محسن رضایی را دور خودش جمع کرده و ریشه اقتصاد کشور را برای همیشه تیشه زدند و به برکت این آقایون دیدن اصلاح این کشور را به گور خواهیم برد … و کسی نیست فایلهای صوتی و تصویری جناب رییسی و مجموعه اعوان و انصارشان را بررسی و با رفتارهای فعلی آنان مقایسه و … نه تنها ملت صبرشان تموم شده زحمات بیش از چهل سال انقلاب هم داره نابود میشه چرا ساکت نشستید کشتی انقلاب داره توسط این دولت … سوراخ میشه چرا کاری نمیکنید ؟

  7. اینها ظاهرا” حقوق گروه کوچکی از بازنشستگان را که معلوم نیست چند سال سابقه و بیمه پردازی دارند و دو میلیون هفتصد میگرفتند 57 درصد افزایش داده اند اما حداقل بگیران واقعی مثل بنده با 32 سال سابقه که کل دریافتی ام چهار و نیم است از این افزایش ها نیست و عوام فریبی میکنند وظاهرا” یک میلیون یکصد به حقوق امثال بنده اضافه میشود در حالی چندین سال است بااین کارها حقوق حداقلی ما افزایش اندکی پیدا می کند در این بین حقوقهای بعضی ها که قبلا” ششصد یا هفتصد تومان از ما بیشتر بود در این سالها دو برابر ماشده یعنی افزایش عادلانه رده حقوقی امثال بنده فراموش شده یا به حداقل بگیران کم سابقه میرسند یا به میانه بگیران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا