خرید تور تابستان ایران بوم گردی

قبر پدر یک کاندیدا آتش زده شد!

قبر پدر اسماعیل دوستی، یکی از کاندیداهای اصلاح‌طلب که از یکی از کاندیداهای اصولگرا حمایت کرده، به آتش کشیده شده است.

به گزارش انصاف نیوز، دو شب پیش عده‌ای که احتمالا از این ائتلاف نگران شده بودند، با ريختن چوب و بنزين روي سنگ قبر پدر اسماعيل دوستی، آن را به آتش زده و سنگ قبر او را تخریب کردند.

حجت الاسلام ابراهیم طهماسبی امام جمعه‌ی کوهدشت در نماز جمعه‌ی پریروز آن را محکوم کرد و گفت: «این کاری نادرست و شرم آور است». [سایت محلی کاسپین]

 

یک روایت

همچنین ساسان والی‌زاده، معاون اطلاع رسانی مجمع تشخیص مصلحت نظام و از فعالان اصولگرا در این باره در تلگرام نوشت:

وقتی انتخابات آنچنان قطبی و کانالیزه می‌شود که برای عده‌ای مرگ و زندگی می‌شود! آن وقت شنیدن تیراندازی و مرگ یکی دو تن در یکی از استان‌های جنوبی هم باور پذیر می‌شود! در تازه‌ترین اقدام، قبر پدر اسماعيل دوستي عضو محترم شورای شهر تهران كه در قبرستان شهرستان كوهدشت مدفون است – ديشب توسط عده‌ای وندال به آتش كشيده شد!

اسماعيل دوستی اصلاح طلب و عضو شوراي شهر تهران در جريان دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي شهرستان كوهدشت با اعلام حمايت از الهيار ملكشاهي نماينده اصولگراي دوره نهم مجلس شوراي اسلامي حمایت کرد.

شب گذشته عده اي که بر اثر گمانه زنی ها مخالف حمایت یک چهره اصلاح طلب از کاندیدای اصولگرا بودند با ريختن چوب و بنزين روي سنك قبر پدر اسماعيل دوستي آن را به آتش كشيده و موجب تخريب سنك قبر آن مرحوم شدند. در همین زمینه گروه‌های سیاسی کوهدشت به ویژه اصلاح طلبان این شهرستان با صدور بیانیه‌ای از این حرکت زشت اعلام انزجار کردند.

البته فضاسازی و هیجان لازمه یک رقابت پرشور است ولی نه آنچنان که حتی مردگان افراد در آتش این هیجان بسوزند!

 

بیانیه‌ی فعالان سیاسی اصلاح‌طلب

همچنین تابناک از کوهدشت لرستان گزارش داده که جمعه شب «سهراب دوستی»، برادر کوچک‌تر اسماعیل دوستی در سخنانی در محل ستاد انتخاباتی «الهیار ملکشاهی»، نماینده‌ی فعلی کوهدشت در مجلس در اظهاراتی تند به هتک حرمت مزار پدرش واکنش نشان داد.

ملکشاهی مورد حمایت اسماعیل دوستی قرار دارد.

روز شنبه جمعی از نخبگان فرهنگی و فعالان سیاسی و اصلاح‌طلبان شاخص کوهدشت با صدور بیانیه‌ای این اتفاق را محکوم کرده‌اند.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

شهر یاران بود و خاک مهربانان این دیار / مهربانی کی سرآمد شهریاران را چه شد

باور نکردیم.اول باور نکردیم. مگر می شود در خاک مهربان طرهان این اتفاق بیفتد؟ در دیار مردمی که آوازه ی جوانمردی و الفتشان شهره ی غرب کشور است. آن قدر باور ناپذیر است که بیان آن در این متن به تاخیر می افتد شاید پیام دهند که کذب محض است! اما دریغا که واقعیت سخت تلخ است. هتک حرمت این مزار نه اتفاقی ساده و نه شخصی است.این حرکت جاهلی با هر انگیزه ای که بوده است، روح قومی ما را سخت آزرده است. در فرهنگ قومی و ایلیاتی ما؛ درگذشتگان از چنان حرمتی برخوردارند که حتی دشمنان قسم خورده هم در مراسم عزاداری همدیگر شرکت می کنند. این اتفاق نامیمون قطعا از جنس دیگری است.خنجری است که بر پهلوی فرهنگ هزاران ساله ی قوم لک نشسته است. این خنجر از آستین هر کس که برآمده است جز در آتش جهل و نادانی آبدیده نشده است. کلمات نمی توانند قباحت این عمل را بیان کنند مگر آنکه در این سوگ مضاعف فرهنگی، مادران به «مور» بنشینند و سازها «چمری» بنوازند.

بدین وسیله ما امضاء کنندگان ذیل، این عمل قبیح و ناجوانمردانه را شدیدا محکوم می کنیم و ضمن ابراز انزجار از چنین رفتارهای نابخردانه ای از مسئولین می خواهیم مرتکبان آن را به سزای عملشان برساند.

امضاکنندگان: علی اصغر اسفندیارپور، صید علی کورانی‌فر، هادی قبادی، فرج الله مومنی، محمد آزادبخت، علی تیموری، مصطفی آزادبخت، عباس حسنی‌تبار، محمد تقی امرایی، محمد نوریان، یحیی شفیعی، حمزه فیضی، صالح آزادبخت، طهماسب علیپور، بهروز مهدی زاده، میرسلیم خدایگان، رضا بهرامی، تیمور هاشمی، صالح سوری و مهدی قلایی.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا