خرید تور تابستان ایران بوم گردی

معلم‌ها برای ثبت نمرات دانش‌آموزان هزینه می‌پردازند!

یک معلم در انتقاد به وضعیت سامانه سیدا گفت: ما برای ثبت نمره‌ها مجبوریم با کدی که اعلام شده وارد شویم اما اکثر کدهای اعلامی اشتباه بوده و برای گرفتن کد جدید باید هزینه پرداخت کنیم. متاسفانه زیرساخت‌های آموزش و پرورش بسیار ضعیف است.

شیوع کووید-19 نه تنها در حوزه‌های کسب و کار، شرایط کادر درمان تغییراتی ایجاد کرد و به دنبال آن قرنطینه‌ها و کاهش رفت‌وآمدها اعمال شد، بلکه سیستم آموزش نیز با مشکل روبرو و آنلاین شد. اما به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم، آموزش آنلاین با چالش‌های بسیاری روبرو شد. برخی از معضلات این نوع آموزش به تدریج رفع شد اما مشکلات دیگر همچنان بر جا مانده‌اند. حالا معلم‌هایی که به شرایط استخدامی و حقوقی خود معترضند باید برای ثبت نمرات هزینه بپردازند.

یکی از معلم‌های ساکن تهران در تماس با انصاف نیوز، تاکید کرد: وزارت آموزش و پرورش برای وارد کردن نمارت توسط معلم‌ها سامانه سیدا را در سراسر کشور معرفی کرده است. هر معلمی کد مخصوص خود را برای ورود به سایت سیدا دارد. اما مشکل اینجاست که هر چقدر روی کد می‌زنیم، سیستم خطا می‌دهد و اجازه ورود به سیستم را نمی‌دهد. برای رفع این مشکل طبیعتا باید با شماره‌های تلفن پشتیبانی این سایت تماس بگیریم. اما هر تماس با پشتیبانی دقیقه‌ای 8 هزار تومان برای هر معلم هزینه دارد و متاسفانه همکارانم مدت‌های طولانی پشت خط می‌مانند تا مشکل کد خود را حل کنند.

این معلم گفت: یکی از همکاران من با سیدا تماس گرفت تا مشکل کد ورود به سایت را حل کند، اما برای تماس 4 – 5 دقیقه‌ای چیزی حدود 130 هزار تومان برای او ثبت شده است. یکی دیگر از همکارانم بعد از 30 – 40 دقیقه پشت خط ماندن بدون آن که بتواند کد درست را دریافت کند، گوشی را قطع کرده و 230 – 240 تومان روی قبض تلفن ثابتش اضافه شده است. در حال حاضر یک هفته است نمی‌توانم وارد سایت بشوم چون سیستم اعلام می‌کند که کد اشتباه وارد شده اما من به دلیل هزینه تلفن پشتیبانی سیدا با آنها تماس نمی‌گیرم.

او تاکید کرد: صدای تمام معلم‌ها در آمده است چون کد اشتباه به آنها داده‌اند ولی تنها راه بارگذاری نمرات این سایت است. مگر معلم‌ها چقدر حقوق می‌گیرند که اینقدر هزینه مالی متحمل شوند؟ سایت‌های آموزش و پرورش بسیار ضعیف است و با سرعت پایین عمل می‌کند. این سایت‌ها ایرادهای زیادی هم دارد و معلم‌ها با کدی که به آنها می‌دهند، نمی‌توانند وارد سامانه شوند. این مشکل هم اعصاب معلم‌ها را خرد می‌کند و هم وقت زیادی از آنها می‌گیرد، در آخر هم مجبورند هزینه‌ای بدهند تا کد درست را دریافت کرده، وارد سیستم شوند و نمرات دانش‌آموزان را ثبت کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. آموزش و پرورش ما و تفکر ایدئولوژیک و غیرعلمی حاکم بر آن ، عصر قجری ترین نهاد موجود (بجز در نهادهای صرفا ایدئولوژیک) و به عبارتی مرتجع مرتجعان است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا