خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اینقدر با روان بازنشستگان بازی نکنید

غلامرضا بنی‌اسدی، روزنامه‌نگار در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، نوشت:

یک نماینده محترمِ مجلس با بیان اینکه قریب به 70 درصد مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی، با افزایش 57 درصدی حداقل حقوق روبرو بوده‌اند، گفت: افزایش حقوق‌ها به‌صورت پلکانی و در راستای عدالت بوده است.

این خبری است که خبرگزاری فارس نقل می‌کند. دوباره می‌خوانم این خبر را و به این نتیجه می‌رسم که یا این جناب نماینده نمی‌داند که حقوق و مستمری تامین اجتماعی از بیمه‌گذاری خود کارگران است و می‌پندارد که از بودجه دولتی استفاده می‌کند لذا دولت مجاز به تعیین تکلیف برای بازنشستگان است یا معنای عدالت را جور دیگری می‌فهمد که افزایش پلکانی را در راستای عدالت می‌شمارد.

به این بزرگوار و دیگر هم‌اندیشانِ گرامیِ او باید برای هزارمین بار گفت، بازنشسته تامین اجتماعی از پس انداز خود بهره‌مند می‌شود. عدالت هرگز در منطق اسلامی به معنای “برابری” نیست بلکه «وضع الشىء فى موضعه»است؛ قراردادن هرچیز در جای خود. همان که مولا علی(ع) در حکمت 437 بدان چنین تصریح می فرماید: “الْعَدْلُ يَضَعُ الْأُمُورَ مَوَاضِعَهَا، وَ الْجُودُ يُخْرِجُهَا مِنْ جِهَتِهَا؛ وَ الْعَدْلُ سَائِسٌ عَامٌّ، وَ الْجُودُ عَارِضٌ خَاصٌّ؛ فَالْعَدْلُ أَشْرَفُهُمَا وَ أَفْضَلُهُمَا؛ عدالت، هر چيز را به جاى خود مى‌نهد و بخشندگى آن را از جاى خود بيرون مى‌نهد. عدل، نگاه‌دارنده همگان است و بخشندگى، تنها كسى را در بر مى‌گيرد كه بخشش نصيب او شده. پس، عدالت از بخشندگى شريف‌تر و برتر است.”

به این مهم توجه داشته باشند تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران که وقتی افراد بیمه‌پردازی متفاوت دارند باید به نسبت همان تفاوت از مواهب آن استفاده کنند.کسی که یک برابر بیمه پرداخته است بر اساس عدالت بیمه‌ای و عدالت دینی باید یک برداشت داشته باشد و آن که 7 برابر گذاشته باید هفت برابر بردارد. سرمایه‌گذاری شخصی است و مصداق تام و تمام حق الناس. دولت حق ندارد از سفره حداکثر پرداز بردارد و در جیب حداقل پرداز بگذارد. برای تمشیت امور حداقل پرداز باید دولت و مجلس دست به جیب بشوند تا سطح زندگی او را ارتقا دهند. از بودجه بیت المال نه از حق الناس میان این دو هزار فرسنگ فاصله است. اگر برداشتن از جیب حداکثر پرداز به نفع حداقل پرداز را عدالت می‌دانند، این اجازه را بدهند که از حقوق آنان برداشته و به حقوق کارکنان مجلس اضافه شود. این تازه از بیت المال است و به عدالت نزدیکتر!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. انصاف، فکر نمی‌کردم (البته به اشتباه فکر نمی‌کردم) روزی پایت را از دایره انصاف بیرون بگذاری! چون بهرحال به همین طیف حاکم بسته ای!!! و توقع حمایت نوشتاری لااقل از بازنشستگان را نباید از تو میداشتم. قبلاً در دو مرحله و برای دو موضوع مشابه برایت متن زیر را نوشتم اما متاسفانه هیچ اقدامی نکردید! توهین و بدزبانی در متن من بود!!؟ یا…
    دوباره برایت ارسال میکنم :
    چون من نمیدوم چطور میشه برات عکس فرستاد ، لذا نوشته‌های درون دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی را عیناً برات بازنویسی میکنم و توقع دارم در پاسخ به خزعبلات و نظر شاذ وزیر جوان و بی تجربه کار منتشر و پیگیری کنید:
    ۱) نوشته روی جلد داخلی دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی :
    تامین آینده فرزندان شما با تامین اجتماعی.
    بازنشسته امروز، آینه فردای ماست. با پرداخت بموقع حق بیمه، فردای خود را تضمین کنیم.
    ۲) نوشته آبی رنگ پشت برگ نسخ دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی :
    کارفرما و بیمه شده عزیز : مدت سابقه و حق بیمه پرداختی، در تعیین مستمری مؤثر است.
    برای برخورداری از مستمری بیشتر در اعلام دستمزد واقعی دقت فرمایید.

  2. سلام خسته نباشید . اگر یک مطلب درست خواندم همین بود. ممنون. ۳ ماهه با اعصاب و روان ما بازی میکنند. بدهی روی بدهی میگذاریم.

  3. متاسفانه ، وزیر کار عبدالملکی عمدی و یا سهوی ضربه سنگین و مهلکی به پیکره نظام و حکومت زد ! با اجراء این بی عدالتی و دست بردن در جیب بازنشستگان ، از نظر ماهیتی حکومت جمهوری اسلامی را با یک چالش بی عدالتی و حرام خواری مواجعه کرد ! و زیر سوال و تعجب برد ، بطوریکه حکومت را وادار به فعل حرام نمود و آموزه های دینی چندین هزار ساله دین مبین اسلام را خدشه دار ! آقای بنی اسدی دقیقا” درست گفتند عبدالملکی ، ماهیت و معنا عدالت را در اسلام و منطق اسلامی به سخره گرفت در واقعا” “” عدالت “” اصول و فروع دین است و دست اندازی به آن بسیار خطرناک است ! صرف نظر از افزایش و یا عدم افزایش حقوق مستمری بگیران عبدالملکی اعتقادات مردم به دین را متزلزل کرده و باید دولت سیزدهم و شخص وی به جامعه متدینین و خدا باور پاسخگو باشند !

    1. جناب تدین، از یک نکته مهم نباید غفلت کنیم، ضمن تایید فرمایشات متین جنابعالی، حواسمان باشد که عبدالملکی جوان و خام در این ظلم آشکار به بازنشستگان تنها نبوده است؛ میرکاظمی … که متاسفانه در رأس سازمانی به اهمیت برنامه و بودجه نشسته و با حضور وی، من آنرا (ناسازمان بی برنامه و بودجه) می نامم، برای جبران … و سرپوش گذاردن به ناتوانی و … خود و طیف وابسته بدان، دست در دست عبدالملکی، دستانشان را در جیب بازنشستگان مظلوم کردند.
      جناب میرکاظمی ، هرگز تو و خانواده ات از ذهن بازنشستگان و خانواده آنها پاک نخواهید شد و بدان که مدام در تیررس (دعای خیر) آنها خواهید بود.

  4. درود به شما که حرف دل ما رو زدی ولی افسوس که آدمهای نالایق که از عهده امور بر نمیان راحت ترین راه رو انتخاب می کنن و براش هزار تا توجیه درست می کنن ، احمقهایی که ۱۰درصد افزایش حقوق سایر سطوح بازنشستگی رو مثلاً تصویب کردن از تورم خبر ندارن یا خودشون رو به نفهمی زدن؟!

    1
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا