خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حدود سی هکتار از زمین های میانکاله سوخت

اعتماد آنلاین نوشت: مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت که براثر آتش سوزی که شامگاه پنجشنبه در میانکاله اتفاق افتاد و حدود یک شبانه روز به طول انجامید، ۳۰ هکتار از عرصه‌ طبیعی میانکاله طعمه حریق شد.

 عطاالله کاویان افزود: آتش‌سوزی پنج شنبه شب در نوار ساحلی پناهگاه حیات وحش میانکاله آغاز شد که بلافصله مامورین اجرایی محیط زیست مستقر در این پناهگاه به محل حریق اعزام شدند و پس از چند ساعت تلاش موفق به اطفاء حریق شدند، اما بدلیل باد وزش شدید، آتش مجددا شعله ور شد.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: این آتش نهایتا در روز جمعه با اعزام یک فروند بالگرد هلال احمر از سوی استانداری مازندران و پس از ۱۸ بار آبگیری از دریا به طور کامل اطفا شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان این که عوامل انسانی علت آتش سوزی در میانکاله بوده است، گفت: در اثر این آتش سوزی عمدی حدود ۳۰ هکتار از عرصه های میانکاله طعمه حریق شدند.

وی همچنین در خصوص احداث مرکز اطفاء حریق در میانکاله توضیح داد: با توجه به تامین اعتبارصورت گرفته از محل سفر ریاست جمهوری برای احداث این مرکز، خرید تجهیزات اطفاء حریق در میانکاله در حال انجام است.

پیش از این هم در سال جاری ، پنج فقره آتش‌سوزی در میانکاله رخ داد که در مجموع هشت و نیم هکتار از این زیستگاه را از بین برد که با توجه به حریق جدید حدود ۳۹ هکتار از اراضی میانکاله  در سال ۱۴۰۱طعمه حریق شده است.

بر اساس آمارها سال ۱۴۰۰ نیز در پناهگاه حیات وحش میانکاله ۴۲ مورد آتش‌سوزی رخ داد که مجموع مساحت این اراضی در آتش سوخته حدود ۴۵۰ هکتار  بود.

تالاب بین‌المللی میانکاله با ۶۸ هزار هکتار مساحت در شرق مازندران و درحوزه استحفاظی شهرستان بهشهر و در حاشیه دریای خزر واقع است. این تالاب که در دل شبه جزیره میانکاله واقع شده، به دلیل برخورداری از تنوع زیستی به ویژه مواد غذایی مهم‌ترین زیستگاه بیش از ۳۲۰ گونه پرنده مهاجر و بومی و ۱۸۰ گونه گیاه به شمار می‌رود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا