خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تماس تلفنی وزیر امور خارجه و دبیر کل سازمان ملل

حسین امیرعبداللهیان در گفت‌وگوی تلفنی با دبیرکل سازمان ملل، اقدام آمریکا و سه کشور اروپایی در ارائه قطعنامه به شورای حکام آژانس را رفتاری «شتابزده» و «سیاسی» خواند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، وزیر امور خارجه ایران و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد شنبه شب در خصوص برخی تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام به صورت تلفنی بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه ایران، اقدام آمریکا و سه کشور اروپایی در ارائه قطعنامه به شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی را رفتاری شتابزده و سیاسی توصیف کرد.

امیرعبداللهیان همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش در این گفتگوی تلفنی با ابراز حمایت از تداوم آتش بس در یمن، بر ضرورت رفع کامل محاصره انسانی تاکید کرد و آن را بستر مناسبی برای آغاز گفتگوهای بیشتر گروه های یمنی دانست. 

وی با اشاره به مکالمه روز گذشته خود با همتای سوری، تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی به خاک سوریه و حمله نظامی به فرودگاه غیرنظامی دمشق را نقض فاحش اصول منشور ملل متحد دانست و افزود: شرایط منطقه اثبات کرده است که آتش افروزی رژیم صهیونیستی علیه امنیت و ثبات منطقه به خودش بر خواهد گشت.

دبیر کل سازمان ملل در این گفتگو، در خصوص بحران یمن، از تلاش ها و مواضع سازنده جمهوری اسلامی ایران در حمایت از تداوم آتش بس تقدیر کرد.

گوترش نشست آستانه در خصوص سوریه را بستری مناسبی برای رسیدگی به این بحران و رفع دغدغه های احتمالی میان سوریه و ترکیه دانست.

دبیر کل سازمان ملل متحد در این گفتگوی تلفنی بر اهمیت ادامه گفتگوهای وین تاکید کرده و دیپلماسی را بهترین مسیر حل اختلافات بین جمهوری اسلامی ایران و برخی دیگر از طرفهای مذاکرات برجام دانست.

گوترش همچنین قطعنامه اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد ایران را صرفا دارای محتوای توصیه‌ای خواند و بر اهمیت تداوم مذاکرات تأکید کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا