خرید تور تابستان ایران بوم گردی

زنگنه: وزارت نفت بزرگترین جهش تاریخ پتروشیمی کشور را رقم زد

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت گفت: تعهد ما در ابتدای سال ۱۳۹۹ این بود که طرح‌های پتروشیمی به ظرفیت ۲۵ میلیون تن در سال بهره‌برداری شوند. خوشبختانه با تلاش شبانه‌روزی جمع پرشمار مدیران و کارکنان شاغل در این طرح‌ها و به‌رغم فشار بیماری کرونا و تحریم‌های شدید علیه صنعت نفت، این مجموعه سربلند است که بزرگترین جهش تاریخ پتروشیمی کشور را در سال ۹۹ رقم زد.

‌به گزارش ایسنا، بیژن زنگنه امروز در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نفت با بیان اینکه نه تنها طرح‌های جهش دوم پتروشیمی را به ‌سامان و اکثرشان را به پایان رساندیم بلکه ریل‌گذاری مستحکمی هم برای دولت بعد انجام دادیم، اظهار کرد: صنعت پتروشیمی در دوران تحریم یکی از ارکان مقاومت کشور بوده است.

وی با بیان اینکه ریل‌گذاری محکمی برای دولت آینده در زمینه تامین خوراک که از اهداف ما بوده، انجام شده و خوراک برای طرح‌های جهش دوم و سوم تامین شده است، گفت: طرح استحصال اتان پالایشگاه پارسیان سپهر به‌عنوان چهاردهمین طرح از ۱۷ طرحی که برنامه‌ریزی شده بود به بهره‌برداری می‌رسد؛ در این طرح بیش از ۱.۳ میلیارد دلار هزینه و درآمد سالانه آن یک میلیارد دلار است.

وزیر نفت اظهار کرد: از ۲۵ میلیون تن تعهد افزایش تولیدی که وعده داده بودیم با افتتاح امروز ۲۱.۵ میلیون تن آن محقق شده است‌ و با افتتاح سه طرح باقی‌مانده ظرفیت تولید پتروشیمی به نزدیک ۲۵ میلیون تن می‌رسد.

زنگنه با بیان اینکه این طرح‌ها از مصادیق اقتصاد مقاومتی، مقابله با خام‌فروشی، تکمیل زنجیره ارزش و جهش تولید است، گفت: صنعت پتروشیمی در دوران تحریم یکی از ارکان مقاومت کشور بوده به‌نحوی که نزدیک ۹۰درصد ارز که در سامانه نیما عرضه شده ازسوی شرکت‌های پتروشیمی بوده است.

خبر تکمیل می‌شود…

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا