خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مایکروسافت ‘۹۹ وبسایت‌ هکرهای ایرانی’ را مسدود کرد

بی بی سی گزارش داد: شرکت نرم افزارسازی مایکروسافت می گوید ۹۹ وبسایت که هکرهای ایرانی از آنها برای انجام حملات سایبری استفاده می کردند را پس از گرفتن حکمی از دادگاه مسدود کرده است.

این شرکت روز چهارشنبه گفت که از سال ۲۰۱۳ وبسایت های این گروه به نام “فسفر” – که همچنین با نام “ای پی تی ۳۵” شناخته می شود – را زیر نظر داشته است.

این گروه متهم به تلاش برای سرقت اطلاعات حساس از فعالان، روزنامه نگاران و سایر نهادها و شرکت ها در خاورمیانه است.

اعلامیه روز چهارشنبه شرکت مایکروسافت می گوید این هکرها به ایران متصل هستند اما آن را مستقیما به دولت این کشور گره نمی زند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس مایکروسافت قبلا هم برای مقابله با حملات سایبری برای مسدود کردن وبسایت های مرتبط با روسیه به دادگاه رفته بود.

بنابه گزارش ها این گروه همچنین سازمان ها و شرکت های آمریکایی را هدف گرفته است.

مایکروسافت روز ۱۵ مارس – یک روز بعد از ارائه درخواستی برای ورود پنهانی به این سایت ها و به دست گرفتن کنترل آنها بدون آگاهی هکرها – از قاضی دادگاهی فدرال در آمریکا مجوز گرفت.

این شرکت می گوید که هکرها برای هک و ورود به شبکه های مختلف و سرقت اطلاعات حساس از این سایت ها استفاده می کردند.

به گفته مایکروسافت هکرها ای میل هایی ارسال می کردند یا پست های در شبکه های اجتماعی قرار می دادند که هدف آن فریب دادن قربانیان برای بازدید از وبسایت های قلابی حاوی بدافزارها و نفوذ به سیستم های کامپیوتری قربانیان بود.

به گزارش روزنامه واشنگتن پست تحلیلگران سازمان های اطلاعاتی آمریکا، شرکت های خصوصی و دانشگاه ها می گویند که هکرهای ایرانی قبلا مقاطعه کاران بخش دفاعی، شرکت های نفت و گاز، ارتش و دولت های آمریکا، اسرائیل و منطقه خلیج فارس را هدف گرفته اند.

گروه تحلیل اطلاعاتی “فایر آی” که گروه “ای پی تی ۳۵” را برای سال ها زیر نظر داشته به واشنگتن پست گفت بر این باور است که این گروه به دولت ایران متصل است و ممکن است عامل حملات مخربی علیه شرکت های نفت و گاز در منطقه خلیج فارس در سال های اخیر بوده باشد.

تام برت از مدیران بخش امنیت و اعتماد کاربران مایکروسافت در وبلاگی نوشت که واحد جرایم دیجیتال و مرکز اطلاعات تهدیدهای مایکروسافت از سال ۲۰۱۳ گروه “فسفر” را زیر نظر داشته است.

روزنامه وال استریت ژورنال هم اخیرا به نقل از مایکروسافت گزارش داده بود که عملیات هکرهای ایرانی برای نفوذ در سیستم ها، کسب و کارها و دولت های اطراف جهان صدها میلیون دلار خسارات به بار آورده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا