خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سقف تاریخی دلار در بازار آزاد : ۳۳ هزار تومان

روزنامه همدلی نوشت:

  • ارز 4200تومانی حذف شد تا با تحمیل گرانی‌های عجیب به کالاهای اساسی، شاید بساط رانت برچیده شود، اما داستان دیگری در اقتصاد و بازارها شکل گرفت؛ داستانی که در یک‌طرف آن دلار چهارراه استانبول و در طرف دیگر آن نرخ دلار نیمایی قرار دارد؛ دلار نیمایی که بعد از حذف ارز ترجیحی مبنای واردات کالاهای اساسی در نظر گرفته می‌شود، اما این‌همه ماجرا نیست. قیمت هر قطعه اسکناس آمریکایی صبح دیروز از زمان بازگشایی بازار، هر ساعت یک درصد افزایش یافت و از 32هزار و 580به 32هزار و 630 تومان در برخی از ساعات روز رسید تا اختلاف دلار آزاد و نیمایی در نهایت به 30درصد برسد. این یعنی فاصله بین دلار آزاد با نیمایی هر روز در حال بیشتر شدن است.
  • در حالی پیش‌بینی فعالان اقتصادی حکایت از رسیدن دلار به کانال 50هزارتومانی در بازار آزاد دارد که نرخ دلار نیمایی در کانال 24هزار تومان قرار دارد و هر روز فاصله عمیقی بین این دو نرخ ایجاد می‌شود. کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند که اگر دلار در ورود به کانال 33هزار تومان مقاومت نکند، به‌صورت شتابان تا کانال 37هزار تومان جهش خواهد کرد و به‌این‌ترتیب گپ بین دلار آزاد و نیما بیشتر هم خواهد شد.
  • شکاف میان دلار بازار آزاد و نیمایی به دنبال تحولات سیاسی، هر روز در حال افزایش است معه فعالان بازار ارز نسبت به این تحولات خطناک هشدار داده‌اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا