خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نقش رفسنجانی درانتخاب كابینه مشورتی بود

یاسر ‌هاشمی رفسنجانی گفت: آقای ‌هاشمی رویکردی حمایتی درباره کابینه دکتر روحانی در پیش گرفته‌اند و معتقدند دولت با پشتیبانی ارکان نظام و ملت می‌تواند دستاوردهای چشمگیری در عبور از مشکلات به دست آورد.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از روزنو،  یاسر ‌هاشمی، مشاور حسن روحانی درحاشیه هم‌اندیشی فرزندان شهید و ایثارگر دفاع مقدس در پاسخ به این سوال که شایعه دخالت آیت‌ا…‌هاشمی در ترکیب کابینه تا چه‌اندازه به واقعیت نزدیک است، پاسخ داد: می‌دانم آقای ‌هاشمی در انتخاب‌ها و انتصاب‌های دکتر روحانی قصد دخالت نداشته و ندارد اما هر لحظه که رئیس‌جمهور یازدهم نیاز به مشورت با ایشان را دارد، دریغ نمی‌کنند.

رئیس دفتر هیات امنای دانشگاه آ‍‌زاد اسلامی ادامه داد: می‌توانم بگویم نقش آقای ‌هاشمی در انتخاب گزینه‌های دولت تدبیر و امید براساس نیاز مشورتی رئیس‌جمهور بوده اما اینکه برخی می‌گویند رئیس مجمع تشخیص، وزیر یا شخص خاصی را وارد کابینه یا از لیست وزیران حذف کرده از واقعیت فاصله دارد.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور از شهرداری یا سازمانی کوچک به پاستور نیامده، افزود: دکتر روحانی سال‌ها در حساس‌ترین نهادهای نظام فعالیت داشته و به خوبی بر نقاط ضعف و قوت حوزه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی اشراف دارد به همین دلیل نمی‌توان او را نا‌آشنا به افراد و نیازهای کشور دانست.

مشاور روحانی در پاسخ به این پرسش که با توجه به انتقادهای اعضای جبهه پایدارای در مجلس نسبت به وزرای معرفی شده، به نظر شما کابینه دولت تدبیر و امید تا چه‌اندازه به شعارهای انتخاباتی رئیس‌جمهور نزدیک است؟ اظهار کرد: وزیران پیشنهادی به مجلس افراد متخصص، ‌توانمند و با رویکرد سیاسی معتدل هستند و نگاهی مختصر به سوابق و فعالیت آنها نشان می‌دهد که همواره در خدمت مردم و انقلاب بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: نمی‌دانم با توجه به سوابق وزیران پیشنهادی چرا برخی از نمایندگان مجلس که تا پیش از این به وکیل‌الدوله شهرت داشتند، ‌به جای بررسی صلاحیت تخصصی افراد به حاشیه روی آورده‌اند. در مذاکرات دو روز گذشته مجلس کلمه فتنه شاید هزاران بار تکرار شد و این نشان از درک غلط مطرح‌کنندگان آن از دغدغه‌های اصلی مردم است. ای‌کاش به‌جای مساله فتنه، مخالفان دولت، ‌ دغدغه معیشت مردم و صداقت دولتمردان را داشتند./

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا