خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آزادی علی رضائی از متهمان اعتراضات ۴۰۱ پس از یکسال حبس به قید وثیقه یک میلیارد تومانی

سایت روزنامه شرق نوشت: علی رضائی، یکی از متهمان اعتراضات ۱۴۰۱ ایران که مدتی را با اتهام محاربه دست به گریبان بود، پس از یکسال حبس، از زندان تهران بزرگ به قید وثیقه یک میلیارد تومانی آزاد شد.

آزادی علی رضائی پس از یکسال حبس به قید وثیقه یک میلیارد تومانی

رضا شفاخواه، وکیل دادگستری در گفت‌وگو با «شبکه شرق» با اشاره به آخرین وضعیت موکلش اظهار کرد: «پس از پیگیری‌های ما به عنوان وکیل، خانواده و «شبکه شرق» به عنوان رسانه، دیوانعالی کشور نظر خود را درباره پرونده علی رضائی اعلام کرد. این پرونده مجددا به دادگاه انقلاب ارجاع شد اما دیوانعالی کشور دستور داده بود مواد آیین دادرسی کیفری کودکان و ضوابط دادگاه اطفال تماما در قبال علی رضائی اجرایی شود که در نوع خود اتفاق خوبی محسوب می‌شود.»

او ادامه داد: «علی رضائی یکسال در زندان‌های اوین و تهران بزرگ گذرانده بود و امروز، بالاخره از زندان تهران بزرگ با تودیع وثیقه یک میلیارد تومانی آزاد شد. اتهامی که در حال حاضر در سامانه برای او وجود دارد، اجتماع و تبانی است و ضرب و جرح اما به احتمال فراوان این اتهام به اخلال در نظم عمومی و ضرب و جرح تغییر پیدا خواهد کرد و ما امیدواریم او دیگر به زندان باز نگردد. جلسه رسیدگی به اتهام او ۱۷ دی ماه برگزار خواهد شد.» 

علی رضائی در زمان بازداشت هنوز ۱۸ سال‌اش تمام نشده بود اما مدت‌ها در بند ۲۰۹ زندان اوین بود. ۹ مرداد، «شبکه شرق» در گزارشی با عنوان «روایت 229 روز سرگردانی یک متهم» به شرح وضعیت او پرداخته بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا