خرید تور تابستان ایران بوم گردی

در حاشیه اعدام اعضای یک گروه تروریستی

به گزارش انصاف نیوز، «پویان فخرایی» در فیسبوک نوشت:

از دیروز تایم‌لاین فیسبوک و توئیتر پر از همخوان کردن خبرها، اعتراضات و یادداشت‌ها درباره ی اعدام گروهی در زندان رجایی شهر است. اما تمام این روضه‌خوانی‌ها در یک نکته شبیهند. در تمامی این مطالب (حتی در خبر بی‌بی‌سی فارسی) ذکری از اتهامات وارده به این افراد درباره ی عضویت آنها در گروه «توحید و جهاد» و ذکر اقدامات این گروه از جمله ترور دو قاضی، دو عالم سنی مذهب، چهار محیط‌بان، گروگانگیری و قتل یک طلافروش و سرقت طلاهای وی و … نرفته و صرفا از این افراد تحت عنوان کلی فعال کرد سنی مذهب یاد شده است.

سوالاتی که پیش می‌آید این است که:

آیا عدم ذکر اتهامات این افراد، پنهان کردن بخشی از واقعیت به منظور گمراه کردن افکار عمومی نیست؟

آیا یک رسانه، یک فعال سیاسی و یا یک روزنامه‌نگار می‌تواند با ذکر این نکته که دادرسی عادلانه نیست، بخشی از واقعیت یک ماجرا را پنهان کند؟

آیا نقض برخی حقوق این افراد (از جمله حق ملاقات آخر) دلیل کافی برای ذکر نکردن اتهامات آنان است؟

خدا مرحوم مهندس سحابی را رحمت کند. سال ۸۱ و بعد از فوت مرحوم دکتر سحابی، شارلاتانی در شیراز مدعی شده بود که به خاطر مجری‌گری در مراسم چهلم مرحوم دکتر سحابی، حزب‌اللهی‌ها او را ربوده‌اند و پشت کمر او با تیغ اسامی پیمان، بازرگان و منتظری کنده‌اند و روی آن نمک ریخته و با فندک آتش زده‌اند. مرحوم مهندس سحابی به محض اطلاع از چند و چون ماجرا، علی‌رغم فضای احساسی به نفع جریان ملی – مذهبی و امکان بهره‌برداری از ماجرا، شخصا مصاحبه کرد و دروغ‌های این فرد را افشا کرد.

آیا الگوی ما در پایندی به راستی مهندس سحابی است یا می‌خواهیم به سنت مألوف ۵۰ ساله ی مبارزان ایرانی برای اقامه ی عدالت و مبارزه با نقض حقوق شهروندان، واقعیت را قربانی کنیم؟

روی دیگر سکه ی نقض حقوق اولیه ی متهمان و رفتار غیر حرفه‌ای در قبال افکار عمومی از سوی دستگاه‌ های مسوول است که در قبال اطلاع‌رسانی شفاف مسوولیت مستقیم دارد و بایستی با اطلاع‌رسانی به موقع جلوی خدشه‌دار شدن افکار عمومی را بگیرد. همچنین موظف است علی‌رغم اتهامات وارده باید حقوق متهمان را رعایت کند. برای این منظور می‌تواند با وارد کردن نمایندگان نهادهای مدنی (مثل کانون وکلا) هم رعایت حقوق متهمان را تضمین کند و هم جلوی تبعات بعدی و پروژه‌های تبلیغاتی منطقه‌ای را بگیرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. «سنت مألوف ۵۰ ساله ی مبارزان ایرانی»؟ این آقا می خواهند رژیم ستم شاهی را تبرئه کنند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا