خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نظر رییس قوه قضاییه درباره‌ی اینستکس

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به ایجاد ساز و کار مالی «اینستکس» از سوی اروپا تصریح کرد: اروپایی‌ها بعد از ۹ ماه تعلل و مذاکره، یک ساز و کار با ظرفیت محدود، آن هم نه برای تبادل پول بلکه برای تامین غذا و دارو ایجاد کرده اند. کشور‌هایی که در مقابل رذالت آمریکا در خروج از برجام، مدعی پایبندی به این توافق بودند، اقداماتشان محدود به «اینستکس» شده و حسب گزارش‌ها دو شرط عجیب نیز گذاشته اند؛ یکی اینکه ایران به FATF بپیوندد و دیگری آنکه در زمینه موشکی وارد مذاکره شود. لازم است این کشور‌ها بدانند که جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه این شروط تحقیرآمیز را نخواهد پذیرفت و به بهای باز شدن یک آبراهه کوچک نظیر اینستکس، تن به هر خواسته‌ای نخواهیم داد.

به گزارش میزان رئیس قوه قضاییه با اشاره به تعهد و وظیفه اروپا نسبت به برداشتن تحریم ها، اظهار کرد: مگر جمهوری اسلامی برای تامین غذا و داروی خودح ناتوان است؟ اصلا مگر دارو غذا تحریم بوده است که حالا این ساز و کار مالی را به عنوان یک امتیاز القا کنند؟

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه همگی باید بر همان طریق ایستادگی مورد تاکید امام راحل و مقام معظم رهبری حرکت کنیم، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در همان بحث برجام هم فرمودند که به طرف مقابل اعتماد ندارند، منتها بر اثر برخی اصرار‌ها و برای جلوگیری از این شبهه که رهبر انقلاب مانع از پیشرفت مذاکرات هستند، اصل آن مذاکرات را با شروطی پذیرفتند. امروز هم اروپا همان مسیر آمریکا را طی می‌کند و ما هم مانند همیشه باید استقامت کنیم.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه مطمئنا مردم بصیر ایران در بزرگداشت ۲۲ بهمن سنگ تمام خواهند گذاشت، تصریح کرد: امروز، روز ابراز وحدت و انسجام است و باید اقتدار نظام را به جهانیان نشان دهیم. خوشبختانه همواره در طول سال‌های پس از انقلاب، مردم از مسئولان جلوتر بوده اند و با تهدید و عملیات روانی، عقب نشینی نکرده اند. امروز جمهوری اسلامی یک نظام مقتدر است و کشور ما کشوری ثروتمند و غنی است.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه ملت در ۲۲ بهمن، مشت محکمی بر دهان دشمن خواهد کوبید، ابراز امیدواری کرد که همه در صفوف متحد، در راهپیمایی این روز حضور یابند و به آمریکا و اذناب آن نشان دهند که توطئه هایشان هیچ تاثیری نخواهد داشت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا