خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مهلت ۲۴ ساعته مجلس به دولت برای پیگیری وضعیت بازنشستگان

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: منتظر می‌مانیم تا ظرف ۲۴ ساعت آینده تصمیمات دولت در خصوص اصلاح مصوبه هیات وزیران برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شود.
به نقل از خانه ملت، محمدرضا پور ابراهیمی داورانی، در تشریح جزییات نشست مشترک کمیسیون اجتماعی و رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با وزیر تعاون و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، گفت: روز گذشته موضوع نحوه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هم در صحن غیرعلنی مجلس، هم در کمیسیون اقتصادی و هم کمیسیون اجتماعی مجلس با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و کانون‌های مختلف بازنشستگان مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: آنچه که توسط هیات دولت مصوب شده است مغایر با قانون بودجه ۱۴۰۱، قانون تامین اجتماعی و سایر قوانین مرتبط در این حوزه است. ضمن اینکه تفسیر قانون عادی هم برعهده مجلس است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: ما در نهایت در کمیسیون اجتماعی به این جمع‌بندی رسیدیم که اگر دولت این مصوبه را اصلاح کند متناسب با آن، اجرای بند‌ها و مفاد قانون مسیر خود را طی می‌کند تا در پی آن مشکل بازنشستگان تامین اجتماعی حل شود، در غیر این صورت از ریاست مجلس شورای اسلامی درخواست خواهیم کرد تا این مصوبه دولت به هیات تطبیق مقررات ارسال شده تا توسط این هیات لغو شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: الان منتظر می‌مانیم تا ظرف ۲۴ ساعت آینده تصمیمات دولت در خصوص این مصوبه اعلام شود در غیر این صورت گزارش کمیسیون‌های اقتصادی و اجتماعی همزمان در صحن مجلس ارائه خواهد شد، همچنین از ریاست مجلس و هیات رییسه نیز درخواست خواهیم کرد تا مصوبه به هیات تطبیق مقررات ارسال شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا