خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آخرین خبرها از اعتراضات در عراق

همزمان با نشست شامگاه چهارشنبه پارلمان عراق برای اعطای رای اعتماد به کابینه جدید مصطفی الکاظمی، این کشور بار دیگر شاهد تظاهرات در استان‌های جنوبی بود.

به گزارش ایسنا، برخی منابع محلی در شهر السماوة، مرکز استان المثنی در جنوب عراق به العربی الجدید گفتند، ده‌ها تن از فارغ‌التحصیلان دانشکده‌ها با برپایی تظاهراتی در مقابل ساختمان استانداری از مسؤولان محلی خواستند به وعده‌هایی که در ابتدای اعتراضات در اکتبر سال گذشته داده بودند، عمل کنند.

‌این منابع اظهار کردند: گروهی از نیروهای امنیتی استان برای برهم زدن این تظاهرات در محل حضور یافتند و در ادامه با خودداری معترضان از ترک محل، نیروهای امنیتی ۱۶ تن از آنها را بازداشت کرده و تلفن‌های همراه تظاهرکنندگانی که از مقابله نیروهای امنیتی با معترضان، تصویربرداری کرده بودند، مصادره کردند.

یکی از تظاهرکنندگان السماوه به العربی الجدید گفت: تظاهرات فارغ التحصیلان موسسه‌ها و دانشکده‌ها مساله جدیدی نیست اما در دوره اخیر به دلیل شیوع کرونا کاهش یافته بود، این گروه از فارغ‌التحصیلان تنها برای فرصت‌های شغلی در مقابل ساختمان استانداری تجمع کردند.

او با اشاره به عدم تحقق وعده‌های مسؤولان المثنی درباره ایجاد فرصت‌های شغلی و اختصاص تنها ۷۰ موقعیت کاری در موسسه‌های استان آن هم تنها برای نزدیکان خودشان و نه تظاهرکنندگان، گفت: این تعداد فرصت شغلی با هزاران فارغ‌التحصیل جویای کار در استان هم‌خوانی ندارد، نیروهای امنیتی عراق نیز بار دیگر با خشونت با تظاهرکنندگان برخورد و به آنها اهانت کرده، تعدادی از آنها را بازداشت و تهدید کردند هر کسی که به برپایی دوباره تظاهرات در مقابل ساختمان استانداری فکر کند، مورد پیگرد قرار گرفته و محاکمه خواهد شد.

همزمان برخی منابع مدعی شدند حملات مسلحانه به تظاهرکنندگان در بغداد و دیگر استان‌ها افزایش یافته‌اند.

همزمان برخی فعالان عراقی برای برگزاری تظاهرات گسترده‌ علیه طبقه سیاسی حاکم در تاریخ دهم مه جاری، فراخوان دادند.

به گفته برخی فعالان در شبکه‌های اجتماعی، آنها در شهر الکوت در استان واسط سوار بر موتورسیکلت از ساکنان شهر خواستند به شکل گسترده‌ای در تظاهرات ۱۰ مه شرکت کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا