خرید تور تابستان ایران بوم گردی

در دیدار رئیسی و وزیر امور خارجه پاکستان چه گذشت؟

ابراهیم رئیسی تاکید کرد: آماده ارتقای همکاری‌های همه‌جانبه با پاکستان هستیم و جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت‌های لازم برای تأمین نیازهای پاکستان در زمینه‌های مختلف از جمله نفت،‌ گاز و برق برخوردار است.

به گزارش ایسنا، رئیس دولت سیزدهم ، عصر امروز (سه‌شنبه، ۲۴ خرداد) در دیدار «بلاول بوتو زرداری» وزیر خارجه پاکستان،‌ با اشاره به روابط عمیق دو ملت که ریشه در قرن‌ها ارتباط قلبی و اعتقادی دارد،‌ ملت ایران و پاکستان را نه فقط همسایه،‌ بلکه خویشاوند یکدیگر خواند و افزود: بیشترین زائران خارجی حرم امام رضا(ع) پاکستانی‌ها هستند و عشق آن‌ها به اهل‌بیت(ع) زبانزد است و همین امر یکی از زمینه‌های نزدیکی دو ملت به یکدیگر است.

رئیس جمهور با بیان این‌که امنیت پاکستان را امنیت خودمان می‌دانیم، ‌اظهار داشت: برخی روابط حسنه دو کشور مسلمان،‌ همسایه، ‌دوست و برادر را نمی‌پسندند ولی تقویت روابط منجر به رونق اقتصادی و امنیت بیشتر برای ملت‌های منطقه می‌شود.

رئیسی با تاکید بر این‌که در جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با اسلام‌آباد وجود ندارد،‌ افزود: آماده ارتقای همکاری‌های همه‌جانبه با پاکستان هستیم و جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت‌های لازم برای تامین نیازهای پاکستان در زمینه‌های مختلف از جمله نفت،‌ گاز و برق برخوردار است.

ابراهیم رئیسی حوزه‌های انرژی،‌ همکاری‌های ترانزیتی و همکاری و هماهنگی در مسائل و بحران‌های منطقه‌ای را از ابعاد مهم روابط دو کشور خواند و تاکید کرد: گفت‌وگوها در خصوص این مسائل باید به تصمیم و سندهای همکاری تبدیل شود.

«بلاول بوتو زرداری» وزیرخارجه پاکستان نیز با ابراز خرسندی از سفر به ایران،‌ افزود: من به همان اندازه که فرزند پاکستان هستم،‌ فرزند ایران نیز هستم.
وزیرخارجه پاکستان با تشکر از صادرات برق کشورمان به پاکستان،‌ اظهار داشت: ما آمادگی کامل برای تکمیل و به نتیجه رساندن گفت وگوهای گذشته در زمینه‌های امنیتی،‌ تجاری و انرژی را داریم.

زرداری همچنین با اشاره به عمق ارادت پاکستانی‌ها به امام رضا(ع)، بر برنامه‌ریزی کشورش برای ‌تسهیل امور سفر زائران این کشور به مشهد مقدس تاکید کرد.
وزیرخارجه پاکستان همچنین از دولت جمهوری اسلامی ایران به‌دلیل کمک در خاموش کردن آتش‌سوزی گسترده در جنگل‌های استان بلوچستان پاکستان تقدیر کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا