خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزارش تصویری مراسم تشییع پیکر محسن محققی

گزارش تصویری مراسم تشییع پیکر مهندس محسن محققی به نقل از کانال حزب نهضت آزادی در پی می‌آید:

روابط عمومی نهضت آزادی ایران درباره‌ی محقق نوشت:

مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد محسن محققی سه‌شنبه ۲۴ خرداد با حضور خانواده، جمعی از اعضای نهضت آزادی، شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی و تنی چند از زندانیان سیاسی در آرامستان لواسان برگزار شد.

مهندس محسن محققی متولد ۲۶ خرداد ماه ۱۳۲۲ پس از یک دوره بیماری در روز یکشنبه ۲۲ خردادماه ۱۴۰۱ در بیمارستان پارس درگذشت. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی برق و الکترونیک از دانشگاه سالفورد منچستر انگلستان بود و قبل از انقلاب در سازمان اتمی‌ ایران اشتغال داشته و دوره‌های تخصصی مربوط به نیروگاه‌های هسته‌ای را در کشور بلژیک گذاراند.

محققی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مسئولیت سازمان مدیرت صنعتی و سایت اتمی‌ اصفهان را به عهده داشت و در فضای ملتهب و جو هیحانی ماه‌‌های اول انقلاب، موفق شد تا از تخریب و انهدام تاسیسات هسته‌ای ایران جلوگیری کند. او در سال ۱۳۸۰ همراه با دیگر اعضای نهضت آزادی و نیروهای ملی_مذهبی توسط اطلاعات سپاه بازداشت شد و مدتی را در بند ۵۹ سپاه گذراند و در دادگاه‌های غیر علنی به دو سال و نیم حبس محکوم شد. اين عضو ارشد نهضت آزادی ایران، بعد از عاشورای ۱۳۸۸ توسط وزارت اطلاعات احضار و پس از دو ماه بازداشت در بند ۲۰۹ زندان اوين، در سال ۸۹ به جرم اقدام عليه امنيت ملی توسط دادگاه انقلاب به چهار سال زندان محکوم شد و نهایتا در بهمن ۱۳۹۲ از زندان اوین آزاد شد.

مهندس محققی از اعضای باسابقه نهضت آزادی و داماد زنده‌یاد مهندس بازرگان بود که توسط شورای مرکزی نهضت آزادی در دوره‌های مختلف به‌عنوان مسئول هیات اجرایی نهضت آزادی انتخاب شد و خود نیز یکی از اعضای شورای مرکزی نهضت آزادی ایران بود.

مراسم یادبود ایشان؛ از ساعت ۱۰ تا ۱۱:۳۰ صبح روز پنج‌شنبه ۲۶ خرداد در مجتمع آموزشی و نیکوکاری رعد، به نشانی: شهرک غرب، خیابان هرمزان، خیابان پیروزان جنوبی، شماره ۷۴ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

یک پیام

  1. سلام.
    انسانهای شریف و علاقمند به وطن همچون مهندس محققی همیشه در دل دوستداران ایران خواهند ماند..
    خدایشربیامرزاد

    1
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا