خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پیشنهاد امام جمعه اصفهان برای عبور از تحریم: «واردات کالاهای غربی ممنوع»

امام جمعه موقت اصفهان گفت: در صدر مشروطیت که انگلیسی‌ها در ایران زورگویی می‌کردند و امتیازات خاص می‌گرفتند علمای آن زمان بیانیه‌ای امضا کردند و اعلام کردند غرب را تحریم می‌کنیم، در این برهه از زمان هم باید همین سیاست در پیش گرفته شود و کالاهای غربی را تحریم کنیم.

محمدتقی رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در خصوص دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران که از امروز 15 مرداد اعمال می‌شود، اظهار کرد: ایران برای خودش سیاست‌گذاری دارد و تحت امر بزرگان و مافوق همه رهبر معظم انقلاب که صاحبان فکر و اندیشه هستند این سیاست‌گذاری‌ها را به گونه‌ای اعمال می‌کنند که کمتر وابسته به غرب و متأثر از سیاست‌های آنان باشیم.

وی افزود: رهبر انقلاب، دکتر ولایتی را به کشورهای شرقی فرستادند تا بخشی از سیاست‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی برای کشورهای تأثیرگذار این بخش از جهان تبیین شود. این یک سیاست راهبردی است و ایران باید از غرب و آمریکا قطع امید کند.

توان داخلی را بالا ببریم

امام جمعه موقت اصفهان گفت: اولاً باید توان داخلی خود را بالا ببریم و از تولید و صنعت داخلی حمایت کنیم و نیازهای ضروری خود را از دیگر کشورهای جهان پیگیری کنیم. بسیاری از این نیازها را می‌توانیم از کشورهای مستقل و واسطه‌ها تأمین کنیم و با اتخاذ سیاست‌های اصولی کاری کنیم که مردم فشار این تحریم‌ها را حس نکنند.

رهبر ادامه داد: برای گذراندن زندگی روزمره مردم و تأمین آرامش کشور باید از توان داخلی حمایت کنیم و مقداری هم فرهنگ‌سازی انجام دهیم. مردم هم، هم صدای حکومت اسلامی هستند. در صدر مشروطیت که انگلیسی‌ها در ایران زورگویی می‌کردند و امتیازات خاص می‌گرفتند علمای آن زمان بیانیه‌ای امضا کردند و اعلام کردند غرب را تحریم می‌کنیم و حتی اگر کفن میت از پارچه غربی تهیه شده باشد نماز میت را نمی‌خوانیم.

وی در همین خصوص افزود: این بصیرت، شجاعت و زمان شناسی علما که مرحوم آقا نجفی هم از اصفهان این بیانیه را امضا کرده بود سبب شد که دشمن فلج شود. در این زمان هم به علما پیشنهاد می‌کنم چنین سیاستی را برای تحریم غرب در پیش گیرند و بیانیه‌ای صادر کنند. لزومی ندارد غربی‌ها در ایران فروشگاه دایر کنند و جنس غربی به ایرانیان بفروشند. همان‌گونه که میرزای شیرازی در آن زمان که غربی‌ها و انگلیس‌ها قصد داشتند به ایران سلطه پیدا کنند فتوای تحریم تنباکو را داد در زمان حال نیز باید چنین سیاست‌هایی اتخاذ شود.

امام جمعه موقت اصفهان، تصریح کرد: گاندی در هند سیاست خوبی در پیش گرفت و کالاهای انگلیسی را  تحریم کرد. یک کار شجاعانه و انقلابی این است که بگوییم اگر غربی‌ها قصد دارند ما را تحریم کنند ما هم مطلقاً واردات کالاهای آنان را تحریم می‌کنیم.

نماینده اسبق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید به آمریکا نهیب زد، افزود: 40 سال است از این فراز و فرودها دیده‌ایم و این موارد برای ایران اسلامی مصیبت نیست. مصیبت آن است که در برابر بیگانه تسلیم شویم و ذلیلانه برای رفاه خود تمام ارزش‌هایمان را به غرب بفروشیم. باید با شجاعت و قدرت بایستیم و بدانیم هیچ اتفاقی نمی‌افتد و دنیا هم فقط آمریکا نیست. جهان بیش از 6 میلیارد جمعیت دارد و ایران رویکردش باید به کشورهای آزاد باشد.

آمریکا ببر کاغذی است

رهبر ادامه داد: حتی ترکیه که انتظار زیادی هم از اردوغان نداریم محکم در برابر یاوه گویی های ترامپ ایستاد. ایران در منطقه و دنیا می‌درخشد. مسئولان به مردم تکیه کنند و برنامه‌هایشان را عاقلانه تنظیم کنند که فشارهای بیگانه موجب بریدگی مردم از حکومت نشود.

وی در پاسخ به این سؤال که ترامپ می‌گوید حاضر است بدون قید و شرط با ایران مذاکره کند، گفت: این سخن ترامپ چیزی جز یک دروغ و خیمه شب بازی نیست! در غرب هم ترامپ را قبول ندارند. برای مثال “یک سناتور آمریکایی درست سخنانی را می‌گوید که ما هم‌اکنون در دفاع از ایران می‌زنیم”. بنابراین خود آنان هم از ترامپ راضی نیستند و می‌دانند یک دیوانه بر آمریکا حکومت می‌کند. به هیچ وجه نباید در برابر این سخنان نرمش نشان دهیم و حسن روحانی هم به خوبی اشاره کرده بود که “مگر مردم ایران دیوانه هستند که با ترامپ صحبت کنند”.

امام جمعه موقت اصفهان، اظهار کرد: این سخنان رییس جمهور آمریکا چیزی جز نیرنگ نیست و قصدشان این است که بگویند ما ایران را با فشار توانستیم وادار به مذاکره کنیم. اینکه برخی می‌گویند پشت پرده مذاکره‌ای انجام می‌شود صحت ندارد. اگر واقعاً متعهد بودند چرا از برجام خارج شدند؟ بهتر بود می‌گفتند به برجام بر می‌گردیم. بارها رهبری گفته‌اند که به آمریکا اعتمادی نیست. آمریکا از ایران در جبهه‌های مختلف شکست خورده است هم‌اکنون ببر کاغذی است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا