خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سونامی طلاق و عقلانیت زندگی مشترک

حسین سخنور، عضو بخش تحلیلی انصاف نیوز در یادداشتی درباره‌ی «سونامی طلاق» و «عقلانیت زندگی مشترک» نوشت:

  1. نمی‌دانم چرا فکری در مورد وضعیت تاسف‌بار طلاق در ایران نمی‌شود؟ واقعا باید «سونامی طلاق» روبرو هستیم. مرتب اخبار طلاق این دوست و آن فامیل و… را می‌شنوم. آمار وحشتناک است. از هر سه ازدواج،‌ یک مورد به طلاق می‌رسد.
  2. طلاق دیگر تخریب محیط زیست و فساد اداری و… نیست که بگوییم برای حاکمیت مهم نیست و کاری نمی‌کند. همین انفعال، یکی از نشانه‌های بی‌اثر شدن دولت در کشور است.
  3. یکی از جملات رایجی که این روزها بعد از خبر طلاق می‌شنوم این است که «هم‌چنان یکدیگر را دوست دارند…» و این یعنی برای ادامه زندگی و یک زندگی باکیفیت، تنها دوست داشتن کافی نیست که اگر بود نباید شاهد چنین طلاق‌هایی می‌بودیم.
  4. بعد از جمله «دوست داشتن کافی نیست» سریع اذهان سراغ مسائل مادی و مشکلات اقتصادی می‌رود. آن مشکلات و تاثیرش در طلاق به قوت خود باقی است، اما این جمله را از زوج‌هایی می‌شنویم که اتفاقا وضع‌شان خیلی هم بد نبوده و بخاطر مشکلات مالی نبوده که از هم جدا شدند.
  5. پس مساله چیست؟ چیزی است که می‌توان نام‌اش را «عقلانیت زندگی مشترک» گذاشت. زندگی فقط پیام‌های عاشقانه و خرس ولنتاین و رخسار یار نیست، زندگی یعنی چگونه با خانواده همسر رفتار کردن، چه وقت کوتاه آمدن و گذشت کردن، رفتار جنسی مناسب داشتن و… اگر اینها نباشند و عقلانیت زندگی مشترک در کار نباشد، آن زندگی به طلاق منجر می‌شود، ولو اگر طرفین همدیگر را دوست داشته باشند.
  6. لذا کسانی که فاقد حداقل این نوع عقلانیت هستند، نباید ازدواج کنند، حتی اگر «عاشق واقعی» باشند. مطمئن باشید «عقلانیت زندگی مشترک» از «عشق واقعی» قوی‌تر عمل می‌کند.
  7. خبر خوش اینکه «عقلانیت زندگی مشترک» آموزش دادنی است.
  8. خبر بد اینکه نهادهای آموزشی حاکمیت مثل نهادهای اقتصادی حاکمیت، دیگر کار نمی‌کنند و لذا باید خانواده‌ها خود این بار را نیز به دوش کشند و خیلی امیدوار به آموزش‌های رسمی نباشند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. بایستی به نحوی ” مهارت های زندگی” به جوانان
    آموخته شود. برخی از درسهای دبیرستان و یا حتی
    دانشگاه را می توان حذف نمود. وبجای آن چند
    درس مهارت زندگی، مهارت زندگی مشترک، اقتصاد
    خانواده و …………غیره را در برنامه آموزشی گنجانید.

  2. در دنیای مدرن با هفت میلیارد جمعیت و هشدار سازمانهای جهانی نسبت به افزایش جمعیت عملا فلسفه ازدواج ( ازدیاد نسل ) زیر سوال رفته.

    1
    4
    1. اتفاقا دقیقا برعکس
      پیش بینی ها نشون داده که درباره ی ثبات جمعیت جهان در یک عدد خاص نگرانی وجود داره نسبت به انقراض

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا