خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی | گلایه‌های کروبی و نمایندگان مجلس

به کوشش ناصر غضنفری، انصاف نیوز:

پنج‌شنبه 1 آذر 1369

آقايان علي رازينى و علي نيازى از دادگاه نظامى آمدند؛ نيازها را گفتند و گزارش پرونده باند فاسد شهردارى تهران را دادند.

يكشنبه 4 آذر 1369

شب با رهبري جلسه داشتيم. درباره مصوبات شوراى عالى امنيت ملى، بودجه ارتش و سپاه، مسأله معلمان، سفر زوّار به عراق، محاكمه رشوه‌گيران شهردارى تهران، تعزيرات حكومتى، دولتى، وضع بهداشت و درمان خانواده‌ها، مذاكره شد.

چهار‌شنبه 7 آذر 1369

مجلس و وزرا مهمانم بودند؛ جلسه خوبى بود. چند نفر از نمايندگان سوال و انتقاد مطرح كردند و آقاى مهدي كروبى، رييس مجلس شوراي اسلامي هم ضمن ستايش از من، از مسائل مربوط به انتخابات مجلس خبرگان انتقاد كرد و از حذف دوستانش و خودش و نيز عدم حمايت من گله كرد.

من صحبت مفصلي كردم. وضع منطقه را گفتم و انتقادات را پاسخ دادم. راديكال‌ها از مطالب خطبه جمعه اخير من ناراحت‌اند؛ آن را به خودشان گرفته‌اند؛ قانع‌شان كردم كه نبايد به خود بگيرند. منظور مخالفت با تندروي است؛ از هر فرد و گروه.

جمعه 9 آذر 1369

آقاى محمود واعظي، معاون اروپا و آمريكاي وزارت امور خارجه، اطلاع داد كه غربي‌ها بعد از صحبت امروز من در نماز جمعه، از تصميم خود مبنى بر محكوميت ايران در خصوص نقض حقوق بشر، منصرف شده‌اند. آنها مشغول تهيه متنى هستند كه رضايت ما را جلب كنند.

شنبه 10 آذر 1369

ساعت هفت و نيم صبح به دفترم رسيدم. در گزارش‌ها، خبر دعوت جرج بوش، رييس‌جمهور آمريكا از طارق عزيز، وزير امورخارجه عراق، براى سفر به آمريكا جهت مذاكره براى اجراى قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل، از موضع قدرت و قبول عراق، در صدر است. این خبر باعث سقوط قيمت نفت در حدود چهار دلار در بشكه شده است.

شب با احمد آقا مهمان آقاى خامنه‌اى بوديم. درباره مسائل مطروحه در شوراي‌عالى امنيت ملي و احتمالات حوادث بحران كويت مذاكره شد.

يكشنبه 11 آذر 1369

شب با آيت‌الله خامنه‌اى جلسه داشتيم. درباره مسائل جديد بحران خليج فارس و احتمالات و مسائل جارى داخلى و اختلافات و جلسه چهارشنبه ايشان، مذاكره كرديم.

چهارشنبه 14 آذر 1369

به دفتر رهبرى رفتم. همه نمايندگان مجلس و سران قوا با دولت و قوه قضائيه و شخصيت‌هاى كشور را دعوت كرده بودند؛ نوحه‌سرايى آقاي عباس كوثرى و صحبت من و رهبرى و سپس نماز و ناهار و ختم جلسه. در اظهارات آيت‌الله خامنه‌اى مواردى بود كه بعضى از مجلسيان را ناراضى مى‌كرد؛ از حمايت دولت و انتقاد از برخوردهاى نامناسب در مجلس.

منبع: خاطرات هاشمی رفسنجانی در سال 1369

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا