خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چند تحلیل درباره بازار ارزهای دیجیتال

رمز ارز نیوز نوشت:

به گفته آلن سانتانا، تحلیلگر کریپتو، دوج کوین می‌تواند خود را برای یک رالی دیگر به سمت ۰.۱ دلار آماده کند.

این پیش‌بینی به میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (EMA) دوج کوین بستگی دارد که پس از یک دوره طولانی نزولی، اکنون صعودی شده است.

از این رو مقاومت، محل اختلاف بین گاوها و خرس‌ها بوده، اما در نهایت به نفع گاوها تمام شده است.نمودار دوج کوین با نمودار کاردانو مقایسه می‌شود که اخیراً از یک تثبیت چند ماهه خارج شده است.

سانتانا اینجا توضیح می‌دهد که پس از یک رشد قیمت روزانه جدید، تمام تغییرات و نوسانات قیمت بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه خواهند بود. اینجا، سه هدف قیمت در نمودار مشخص شده است.

اولین هدف قیمت در مرز ۰.۰۳ دلار قرار دارد که ۱۹.۴۶ درصد افزایش نسبت به سطح قیمت فعلی را نشان می‌دهد. سپس هدف قیمت بعدی در سطح ۰.۰۹۴۴۹ دلار قرار دارد. این سطح دوم به معنای افزایش ۳۴.۷۴ درصدی قیمت است.

Dogecoin-Primed-For-Breakout

آخرین هدف قیمت برای دوج کوین، محدوده همیشه گریزان ۰.۱ دلار است. در حالی که این بالاترین قیمت برای دوج است، افزایش ۴۴.۲۷ درصدی را نوید می‌دهد.

این امر به طور ناخواسته شروع یک بازار صعودی دیگر برای قیمت DOGE خواهد بود؛ به خصوص اگر میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه همچنان پابرجا بماند.

پیش‌بینی سانتانا برای دوج کوین صعودی است اما صعودی‌ترین پیش‌بینی برای این میم‌کوین نیست. تحلیلگر دیگری نیز گفته است که دوج بسیار صعودی است و آن را به هدف قیمت ۲۶ دلار در دوره صعودی بعدی می‌رساند.

این یک رالی ۳۷۵۰۰ درصدی را تشکیل می‌دهد که رقیب رالی افسانه‌ای دوج کوین در سال ۲۰۲۱ خواهد بود.

علی مارتینز، یکی دیگر از تحلیلگران معروف ارزهای دیجیتال، نیز چشم‌اندازی بسیار صعودی را برای دوج کوین به اشتراک گذاشته است. به گفته مارتینز، قیمت Dogecoin می‌تواند به زودی از ۱.۶ دلار عبور کند.

این پیش‌بینی به این دلیل است که نشانگر TD Sequential صعودی است و سیگنال خرید را تأیید می‌کند. با تمام این اوصاف، قیمت دوج کوین در روز گذشته ۲.۷۷٪ کاهش یافته و همچنین در فهرست بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال به رتبه نهم سقوط کرده است.


سرنوشتی مشابه سال ۲۰۱۹ در انتظار بیت‌کوین است؟

یکی از سرمایه‌گذاران محبوب ارز‌های دیجیتال، تکرار رونق قیمت ارز‌های دیجیتال در سال ۲۰۱۹ را برای بیت‌کوین، اتریوم، ریپل و دیگر رمزارز‌ها پیش‌بینی کرد.

یکی از سرمایه‌گذاران محبوب ارز‌های دیجیتال، کریس برنیسک اظهار کرد که بازار ارز‌های دیجیتال ممکن است رونق قیمتی مشابه آنچه در سال ۲۰۱۹ مشاهده شد را تجربه کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از کریپتو، وی معتقد است که بازار‌ها ممکن است مانند سال ۲۰۱۹ اوج گرفته و ناگهان سقوط کنند همچنین پیش‌بینی کرد که بازار در اوایل سال ۲۰۲۴ می‌تواند با کاهش قیمت ارز‌های دیجیتال در چرخه، شاهد کاهش باشد

اگر این پیش‌بینی محقق شود، به معنای رونق قیمت برای اکثر ارز‌های دیجیتال از جمله بیت‌کوین، اتریوم و ریپل است و این مورد در زمانی اتفاق می‌افتد که اقتصاد ایالات‌متحده در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ رشد قوی نشان داد و محرک‌های اصلی آن، هزینه‌های مصرف‌کننده و بازار کار قوی بود و احتمال رکود اقتصادی در سال ۲۰۲۴ را کاهش داد.

داده‌های وزارت بازرگانی نشان می‌دهد که تولید ناخالص داخلی با نرخ سالانه ۴.۹ درصد در دوره جولای تا سپتامبر رشد کرده که نسبت به ۲.۱ درصد در سه ماهه قبل افزایش یافته و بالاتر از انتظارات ۴.۵ درصدی تحلیلگران است.

مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتال در حال حاضر ۱.۲۹ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱.۲۷ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۲.۴۰ درصد کل بازار ارز‌های دیجیتال در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۳۴ درصد کاهش داشته است.

حجم کل بازار ارز‌های دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۳۷.۹۸ میلیارد دلار است که ۲۱.۹۲ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۴.۰۳ میلیارد دلار است که ۱۰.۶۱ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۳۳.۷۷ میلیارد دلار است که ۸۸.۹۳ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۳۴ هزار و ۶۳۵.۸۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۵۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۳۴ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۱۸۲۸.۱۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۹۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۹۳ درصد افزایش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۳ درصد افزایش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۲۳۰.۳۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۶۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۱۴ درصد افزایش

۵- ریپل

قیمت: ۰.۶۱۱۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۷۷ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱۱.۹۳ درصد افزایش

۶- یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۰ درصد افزایش

۷- سولانا

قیمت: ۴۰.۵۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۹۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۵.۳۴ درصد افزایش

۸- کاردانو

قیمت: ۰.۳۲۵۷دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۸۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۹.۶۷ درصد افزایش

۹ – دوج کوین

قیمت: ۰.۰۶۸۴۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۱.۹۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۶۰ درصد کاهش

۱۰ – پولکا دوت

قیمت: ۴.۶۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۶۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۹.۹۲ درصد افزایش


بهبود نسبی بازار ارزهای دیجیتال امیدها را در دل سرمایه‌گذاران زنده کرده است و با افزایش خوش‌بینی‌ها، خریدهای بزرگی در حال انجام است. در این مطلب به بررسی ۳ رمزارزی می‌پردازیم که توجه نهنگ‌ها را به خود جلب کرده‌اند. 

به گزارش والکس و به نقل از beincrypto، تجزیه و تحلیل داده‌های آنچین نشان می‌دهد که ۳ آلت کوین در نوامبر (آبان) شاهد افزایش سرمایه‌گذاری از سمت خریداران بزرگ بوده‌اند. نهنگ‌های کریپتو به‌طور استراتژیک روی ریپل و دو آلت‌کوین دیگر سرمایه‌گذاری کرده‌اند. آیا این توکن‌ها قرار است به زودی صعود قابل توجهی را تجربه کنند؟

ریپل اعتماد نهنگ‌ها را جلب کرده است

نهنگ‌ها پس از پیروزی‌های ریپل در دادگاهی که یک طرف آن SEC است، نسبت به آینده این رمزارز امیدوار شده‌اند و انباشت ریپل را افزایش داده‌اند. در هفته‌های گذشته کمیسیون بورس و اوراق بهادار از شکایت علیه مدیران ارشد این شرکت صرف نظر کرد و این خبر مثبت باعث ایجاد نوسانات صعودی در قیمت ریپل شد. 

داده‌های آنچین ثابت می‌کند که نهنگ‌ها فشار خرید خود را مدت کوتاهی پس از آن که SEC در حوالی ۱۹ اکتبر (۲۷ مهر) پرونده شکایت علیه مدیران ریپل را کنار گذاشت تشدید کردند. طی ۱۰ روز گذشته، نهنگ‌هایی که بین ۱ میلیون تا ۱۰۰ میلیون ریپل دارند، ۸۰ میلیون ریپل دیگر با ارزش تقریبی ۴۸ میلیون دلار را خریداری و انباشت کرده‌اند. این رفتار نهنگ‌ها باعث بازگشت سریع قیمت به بالای ۰.۶۰ دلار شد. 

news-crypto-whales-buying-altcoins-nov
منبع سایت سنتیمنت

قیمت ریپل در اوایل آگوست (مرداد) در حدود ۰.۶۵ دلار معامله می‌شد و برهمین اساس لازم است سرمایه‌گذاران هوشیار باشند چرا که ممکن است نهنگ‌ها پس از نزدیک شدن قیمت ریپل به محدوده قبلی، ثبت سود را در دستور کار خود قرار دهند.

نهنگ‌ها پیگیر دیسنترالند هستند

در سپتامبر (شهریور)، پروژه‌های برجسته گیم فای (GameFi) مانند سندباکس (Sandbox) و انجین کوین (ENJ) به پایین‌ترین حد تاریخی سقوط کردند و امیدها برای اوج‌گیری متاورس کاهش یافت. اما قبل از نوامبر (آبان) نهنگ‌های کریپتو مقادیر زیادی از توکن مانا یا دیسنترالند (MANA) را جمع‌آوری کرده‌اند. به طور مشخص، توکن دیسنترالند در ۲ نوامبر (۱۱ آبان) تعداد بالایی تقاضا برای خرید را از جانب نهنگ‌ها ثبت کرد. نمودار سایت سنتیمنت (Santiment) نشان می‌دهد که ۴۲ تراکنش نهنگ‌های دیسنترالند ثبت شده بالاترین میزان از ۵ ژوئن (۱۵ خرداد) است.

news-crypto-whales-buying-altcoins-nov
منبع سایت سنتیمنت

شاخص شمارش تراکنش‌های مربوط به نهنگ‌ها در سنتیمنت، تعداد روزانه تراکنش‌های تایید شده را که بیش از ۱۰۰۰۰۰ دلار است دنبال می‌کند. وقتی این داده‌ها افزایش می‌باید در واقع شاهد ورود نقدینگی و افزایش خرید از جانب این خریداران بزرگ هستیم که به تبع آن قیمت توکن یا رمزارز مربوطه نیز وارد فاز صعودی می‌شود. در لحظه نگارش این مطلب افزایش انباشت نهنگ‌ها باعث عبور قیمت مانا از قلمرو حیاتی ۰.۴۰ دلار شده است. در صورت تداوم این روند، کسانی که دیسنترالند را در ماه سپتامبر (شهریور) در پایین‌ترین حد خود خریداری کرده‌اند می‌توانند در آبان یا آذر سود قابل توجهی را به دست آورند.تحلیل مانا

نهنگ‌ها به اینجکتیو امیدوارند

قیمت اینجکتیو در تاریخ ۲۳ اکتبر (۱ آبان) به بالاترین حد ۲۰ ماهه خود یعنی ۱۲ دلار رسید زیرا سرمایه‌گذاران واکنش مثبتی به هلیکس (Helix) محصول غیرمتمرکز این بلاکچین نشان دادند و از آن زمان، نهنگ‌های کریپتو به انباشت اینجکتیو ادامه داده‌اند. داده‌های سایت سنتیمنت نشان می‌دهد که اینجکتیو جریان ثابتی از تراکنش‌های نهنگ‌ها را در ۱۶ روز متوالی ثبت کرده است. 

news-crypto-whales-buying-altcoins-nov
منبع سایت سنتیمنت

با نزدیک شدن قیمت اینجکتیو به محدوده ۱۴ دلار، به نظر می‌رسد که نهنگ‌ها به دنبال افزایش سود در ماه نوامبر (آبان) هستند. شایان ذکر است که محدوده ۱۴.۲۰ دلاری قبلا در سال ۲۰۲۱ و زمانی که بازار کریپتو در اوج بود یک بار به دست آمد. اگر نهنگ‌ها شدت خرید فعلی خود را حفظ کنند، اینجکتیو می‌تواند از مقاومت‌های پیش رو عبور کند.

به طور کلی نهنگ‌ها در جهت‌دهی به بازار نقش مهمی را ایفا می‌کنند و بسیاری از سرمایه‌گذاران خرد با درک اهمیت این موضوع رفتار نهنگ‌ها را پیگیری می‌کنند. این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا