خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش ایران به تحریم شبکه فروش پتروشیمی

خبرگزاری فارس نوشت:

مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه امشب (پنجشنبه) ۲۶ خرداد ماه و در پی تحریم شبکه فروش پتروشیمی ایران توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا در گفت‌وگویی تلویزیونی اظهار داشت: فرآورده‌ها و پتروشیمی ما تحریم بوده ولی ما به صورت نرمال از مسیرهای مختلف کار فروشمان ادامه داشته و ادامه خواهد یافت و مشکلی در روند کار ما ایجاد نخواهد کرد.

وی گفت: البته آمریکایی‌ها هر روز به بهانه‌های مختلف افرادی را جزو لیست تحریم‌ خود قرار می‌دهند. اما در روند فروش فرآورده‌ها و محصولات پتروشیمی مشکلی ایجاد نخواهد شد و این روند به صورت نرمال ادامه خواهد یافت.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در توضیح چرایی این اقدام آمریکا خاطرنشان کرد: باید بگویند که ما نظارت و کنترل می‌کنیم. جمهوری اسلامی ایران ۴۰ سال تحت تحریم است و راه‌های خاص خودش را در جهت خودکفایی، صادرات، فروش و واردات دارد و این مسائلی است که همیشه روشن بوده و همچون روال قبل ادامه خواهد یافت. لیست تحریم‌های شرکت‌ها لیست بلندبالایی است و هر روز شرکت‌های مختلفی می‌تواند ایجاد شود و کار خودش را ادامه دهد.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز پنجشنبه اعلام کرد شبکه‌‌ای را که به ایران برای دور زدن تحریم‌ها و فروش محصولات پتروشیمی این کشور کمک می‌کنند را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمده است: «امروز دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌‌داری آمریکا شبکه‌ای از تولیدکنندگان محصولات پتروشیمی ایران و همچنین شرکت‌های صوری مستقر در جمهوری خلق چین و امارات عربی متحده که حامی شرکت پتروشیمی تریلیانس و شرکت بازرگانی پتروشیمی ایران هستند را در فهرست تحریم قرار داد. این دو شرکت در فروش محصولات پتروشیمی ایران در خارج از این کشور نقش اساسی دارند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «این شبکه با حمایت از فروش محصولات پتروشیمی ایران به مشتری‌هایی در جمهوری خلق چین و سایر نقاط آسیای شرقی به انجام تراکنش‌های بین‌المللی و دور زدن تحریم‌ها کمک می‌کند.»

یک مقام وزارت خزانه‌داری آمریکا، علی‌رغم اعمال این تحریم مدعی شده که واشنگتن دنبال بازگشت به برجام است. برایان نلسون، دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت: «ایالات متحده آمریکا، مسیر دیپلماسی معنادار برای بازگشت دوجانبه به پایبندی به برنامه جامع اقدام مشترک را دنبال می‌کند.»

وی در ادامه مدعی شد: «بدون توافق، ما به استفاده از اختیارات تحریمی خود برای محدود کردن صادرات نفت، فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی از ایران ادامه خواهیم داد.»

اسامی افراد و شرکت‌های تحریم‌شده به شرح زیر است:

▪️محمد شاهین راکنودین هور، تبعه هند، به اتهام ارتباط با شرکت پتروشیمی تریلیانس
▪️جینگ‌فنگ ژائو، تبعه چین، به اتهام ارتباط با شرکت پتروشیمی تریلیانس

🔹شرکت پتروشیمی فن‌آوران، مستقر در ایران، به بهانه ارتباط با شرکت بازرگانی پتروشیمی
🔹شرکت تجارت سوخت و پتروشیمی فیوچر گیت، مستقر در امارات، به بهانه ارتباط با شرکت پتروشیمی تریلیانس
🔹 شرکت کشتی‌رانی جی‌ایکس، مستقر در امارات، به بهانه ارتباط با شرکت پتروشیمی تریلیانس
🔹شرکت کین ول اینترنشنال، مستقر در هنگ‌کنگ، به بهانه ارتباط با شرکت پتروشیمی تریلیانس
🔹شرکت پتروشیمی خارک، مستقر در ایران، به بهانه ارتباط با شرکت پتروشیمی تریلیانس
🔹شرکت پتروشیمی مارون، مستقر در ایران، به بهانه ارتباط با شرکت پتروشیمی تریلیانس
🔹شرکت اسکای زون، مستقر در امارات، به بهانه ارتباط با شرکت پتروشیمی تریلیانس
🔹شرکت تیم‌فورد، مستقر در هنگ‌کنگ، به بهانه ارتباط با شرکت پتروشیمی تریلیانس
🔹شرکت تجاری یوچم جنرال، مستقر در امارات، به بهانه ارتباط با شرکت پتروشیمی تریلیانس

«جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در نشستی در یک اندیشکده مدعی شد که آمریکا با تحریم به اقدامات جدید هسته‌ای ایران پاسخ خواهد داد.

سالیوان گفت: «گام‌هایی که ایرانی‌ها درباره غنی‌سازی و مکانیسم‌های راستی‌آزمایی برداشته‌اند مفید نیستند و ما با افزایش فشار اقتصادی به آنها پاسخ داده‌ایم.تحریم‌هایی را علیه ایران اعمال کرده‌ایم، تحریم‌های بیشتری در راه است.»

مشاور امنیت ملی کاخ سفید همچنین با بیان این ادعا که یک توافق آماده روی میز مذاکرات وین وجود دارد ادعا کرد: «توپ در زمین ایران است.»»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. معاون اقتصادی وزارت امور خارجه کشورمان میگه ، ما به روش عادی و نرمال خود برای فروش محصولات پتروشیمی ادامه خواهیم داد! ! ! روش نرمال و عادی یعنی از راه دلالی و باج دادن و ارزان فروشی ، مقداری ارز بدست می آوریم تا حدی که اقلا بتوانیم مخارج … بپردازند! این روش عادی و نرمال برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا