خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سالگرد قتل حدود 2000 دانشجو به دست داعش

روز ۱۲ ژوئن سال ۲۰۱۴ مصادف با ۲۳خرداد سال ۱۳۹۳ جنایت هولناکی در پایگاه هوایی اسپایکر در تکریت عراق به وقوع پیوست که در تاریخ کم نظیر است.

 به گزارش رجا نیوز بیش از 3000 دانشجوی پایگاه هوایی اسپایکر که غالبا زیر 20سال سن داشتند با همکاری تعدادی از عشایر تکریت یا به عبارتی بازماندگان حزب بعث، تعدادی از افسران پایگاه اسپایکر و با وعده آزادی توسط تروریست های تکفیری داعش در صورت تسلیم شدن، به اسارت درآمدند، در حالی که نمی‌دانستند با کامیون‌ها و وانت بارها به قتلگاه منتقل می‌شوند.
 این جنایت هولناک 3 روز بعد از سقوط موصل و سیطره تکفیری‌های داعش بر این شهر اتفاق افتاد، این جنایتکاران 2200 نفر از دانشجویان را که 1700 تن از آنها شیعه بودند را در کنار رود دجله به مدت 3 روز (تا15ژوئن)  دست بسته سر بریدند، تیرباران کردند و پیکر برخی از آنها را در این قتل عام دسته جمعی به رود دجله انداختند. آنقدر از این دانشجوهای بی گناه خون ریخته شده بود به طوری که آن قسمت از رود دجله چندین ساعت به رنگ قرمز در آمد.
 سردار قاسم سلیمانی در یکی از سخنرانی‌های خود درباره این قتل عام گفت: «در هیچ دوره‌ای از تاریخ، در زمان بربرها و تاتارها، حتی در حمله مغول، تاریخ شاهد این همه خشونت، توحش و سختی نبوده است. 2200 نفر از جوانان دانشکده اسپایکر عراق را دست بسته سربریدند و تیرباران کردند، هزاران زن و دختر ایزدی را بین خودشان به حراج گذاشتند و طفل نوزاد را از بغل مادرش جدا کرده و جلوی چشم مادر سوزاندند. در تاریخ همچین توحشی نداشته‌ایم.»
جامعه جهانی و سازمان ملل مقابل چنین جنایتی که می‌تواند «فاجعه قرن» نام بگیرد تنها سکوت کردند و صدای قربانیان این حادثه هولناک به درستی شنیده نشد.

قتل عام اسپایکر تنها جنایت داعش در موصل نبود و مقاومت نبود شاید جنایاتی به مراتب وحشتناک ‌تر از این در عراق اتفاق می‌افتاد.  در تاریخ 13 ژوئن 2014 آیت‌الله سید علی سیستانی مرجع شیعه با صدور فتوای جهاد کفایی زمینه تشکیل حشد شعبی را فراهم کرد؛ گروه بسیج مردمی این عضو جبهه مقاومت با فرماندهی حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس در نجات دادن عراق از دست داعش نقش به سزایی داشت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا