خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پیام تسلیت محمد خاتمی در پی درگذشت دکتر مهدوی دامغانی

سیدمحمد خاتمی در پیامی به مناسبت درگذشت دکتر مهدوی دامغانی نوشت: داغدار فقدان عزیزی هستیم که دینداری، ایران‌دوستی و فضیلت‌طلبی و آزادگی شخصیت والای او را دوست‌داشتنی‌تر و احترام انگیز می‌کرد.

به گزارش شفقنا، متن کامل این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

دانشمند والامنش و نیک‌اندیش، سرکار خانم دکتر فریده مهدوی دامغانی

با اندوه فراوان، درگذشت خسارت‌بار عالم عامل و پارسای بافضیلت، حضرت آقای دکتر احمد مهدوی دامغانی، پدرِ بزرگوارتان را صمیمانه به سرکارعالی، بیت شریف مهدوی دامغانی، فرزندان و بستگان آن فقید سعید و به همهٔ اصحاب فضل و فضیلت تسلیت عرض می‌کنم.
امروز داغدار فقدان عزیزی هستیم که دینداری، ایران دوستی و فضیلت طلبی و آزادگی، شخصیت والای او را دوست‌داشتنی‌تر و احترام‌انگیز می‌کرد. از پیشگاه حضرت پروردگار برای آن فقید سعید آمرزش و علو درجات و برای بازماندگان معزز صبر و اجر و سلامتی مسألت می‌کنم.

عمرتان دراز و ایام عزت مستدام باد
سیّد محمّد خاتمی
۲۷ خردادماه ۱۴۰۱

به گزارش شفقنا، دکتر احمد مهدوی دامغانی، ادیب، نویسنده و استاد دانشگاه‌های تهران و هاروارد، در ۹۶ سالگی بدرود حیات گفت. وی فرزند آیت الله محمدکاظم مهدوی دامغانی بود و دروس حوزوی را تا سطح دنبال نمود و از سوی دیگر در سال ۱۳۴۲ دکتری زبان و ادب فارسی خود را از دانشگاه تهران اخذ کرد. او همچنین مدتی در مادرید به تدریس ادبیات و فقه اسلامی اشتغال داشت و سالیانی در تهران سردفتری اسناد رسمی را عهده‌دار بود. مهدوی دامغانی از ۱۳۶۶ به آمریکا عزیمت نمود و در دانشگاه‌های مطرح آن‌جا به تدریس و پژوهش پرداخت. در باغ روشنایی، از علی آموز اخلاص عمل و حاصل اوقات از آثار اوست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. مردم دنیا مارتین لوتر کینگ دارن ،مالکوم ایکس دارن،گاندی دارن ،آلنده دارن ،زلنسکی دارن،ما هم دلمون خوشه خاتمی داریم.خلایق هرچه لایق.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا