خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توضیحات خطیب زاده پیرامون مذاکرات هسته ای و دیگر مسائل دیپلماتیک


سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: در آخر هفته سفر آقای لاوروف را به تهران خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه امروز(دوشنبه) در نشست خبری، در واکنش به سفرهای اخیر مقامات منطقه‌ای به تهران گفت: در سفر رئیس جمهور قزاقستان تلاش کردیم حلقه اتصالات منطقه‌ای در حوزه‌ی شانگهای و اکو را تکمیل کنیم.

وی اعلام کرد: در آخر هفته سفر آقای لاوروف را به تهران خواهیم داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات اخیر «جوزف بورل» در خصوص در دسترس بودن توافق و لزوم‌ از سرگیری مذاکرات وین، گفت: سیاست یک بام و دو هوای واشنگتن برای همه روشن است. وقتی اظهارات برخی مقامات آمریکا را می‌شنوید که می‌خواهند خطای دولتِ ترامپ را جبران و کنشگر مسئولی باشند و رفتارهای قانون گریزانه دولت ترامپ را در رفتار آنها می‌بینیند، بیانگر این ضرب المثل است که «قسم حضرت عباس را قبول کنیم یا دم خروس را!»

خطیب‌زاده افزود: دولت آمریکا جامعه جهانی را نسبت به خود بی‌اعتماد کرده است و ما به همین دلیل باید به دقت مراقب منافع و حقوق مردم ایران باشیم.

وی تصریح کرد: ما همچنان در مسیر دیپلماسی حرکت می‌کنیم و این قطار همچنان از ریل خود خارج نشده و به رغم تمام بدعهدی‌های آمریکا، در این نقطه هستیم، چون آمریکا از برجام یک طرفه و غیرقانونی خارج و فشار حداکثری را اعمال کرد که به شکست مفتضحانه منجر شد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: امیدواریم طرف آمریکایی هر چه زودتر به مسیری که نتیجه آن امضای توافق است برگردد.

خطیب‌زاده در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، در خصوص واکنش دستگاه دیپلماسی کشورمان به اخباری مبنی بر سفر احتمالی رئیس جمهور آمریکا به خاورمیانه گفت: اخباری که شما اشاره می‌کنید نیز ما هم شنیده‌ایم. البته من قضاوت نمی‌کنم.

وی افزود: آنچه که می‌بینیم این است که رژیم اشغالگر و جعلی قدس تلاش می‌کند از هر چیزی برای اهداف و نیات شوم ضد ثبات و ضد امنیت خود در این منطقه استفاده کند و هر چیزی را گروگان این موضوع می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: البته مقامات واشنگتن و برخی کشورهای منطقه باید توجه کنند در ادامه مسیری که رژیم اشغالگر قدس طراحی می‌کند، قرار نگیرند، اما فعلا منتظر می شویم تا ببینیم در آینده چه خواهد شد.

خطیب‌زاده درباره تحریم‌ها علیه مردم سوریه، گفت: در خصوص مردم سوریه تحریم‌ها، ظلمی دو برابر است. زیرا سالها، ایالات متحده و متحدانش در منطقه و بیرون از منطقه از طریق مزدوران اجاره‌ای خود تلاش کردند، دولت مرکزی سوریه را ساقط کنند که با مقاومت جانانه مردم سوریه شکست خورد.

وی در خصوص سفر وزیر امور خارجه کشورمان به ترکیه گفت: یکی از مهم ترین پرونده‌های ما در منطقه همکاری‌ها با ترکیه است و طی سال‌های گذشته یکی از با ثبات ترین روابط را با ترکیه داشته‌ایم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه قطعاً رایزنی‌های ما با ترکیه در ادامه همین رایزنی‌ها است،اظهار کرد: دو طرف تلاش می‌کند یک تاریخ مناسب پیدا کنند تا بتوانیم به صورت محتوایی و اجرایی ملاقات‌های خوبی را داشته باشیم و فکر می‌کنم به زودی این سفر انجام شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا