خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تجمع اعتراضی رانندگان کامیون؛ دلال‌ها قیمت اسقاط را 3 برابر کرده‌اند

گروه اقتصادی، انصاف نیوز: تجمع رانندگان کامیون در مقابل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای وارد پنجمین روز خود شد. این رانندگان به ضعف نظارت‌های دولت، پاسخ‌گو نبودن سازمان‌های مرتبط و سرگردانی چند ساله خود اعتراض دارند.

به گزارش انصاف نیوز، چندی پیش ایده واردات کشنده‌های دست دوم اروپایی به کشور، با مصوبه هیات وزیران به مرحله اجرا درآمد و چند هزار کشنده کارکرده از برندهای ولوو، رنو و داف توسط شرکت‌های منتخب وارد کشور شد. برخی کامیون‌داران هم با واریز مبالغی، این کشنده‌ها را پیش‌خرید کردند. مقرر شد کشنده‌های خارجی مشروط به اسقاط یک کامیون فرسوده پلاک شوند. قیمت کامیون اسقاطی هم 400 تا 500 میلیون تومان اعلام شد اما در اتفاقی جالب، ظرف 6 ماه کامیون‌های اسقاطی از سطح کشور جمع و قیمت آن صعودی شد. به این ترتیب بسیاری از خریداران کشنده‌های خارجی، نتوانستند کامیونی را اسقاط کنند و کسب و کارشان متوقف شد.

دو نفر از رانندگان که در تجمع اعتراضی مقابل سازمان راهداری شرکت داشتند، با حضور در دفتر انصاف نیوز، در گفت‌وگویی (که به صورت زنده از اینستاگرام پخش شد) مشکلات خود را تشریح کردند.

میرزاده، راننده ساکن مشهد، گفت: نوسازی ناوگان حمل و نقل بار وظیفه راننده‌ها نیست و به حمایت و کمک دولت نیاز دارد. این حمایت سابقه هم داشته و برای مثال دولت وامی را در اختیار رانندگان تاکسی قرار می‌دهد که ماشین‌های فرسوده خود را نوسازی کنند.

این راننده کامیون با اشاره به واردات کشنده‌های خارجی توسط شرکت‌های رسمی، ادامه داد: ما با هزینه شخصی و بدون هیچ کمکی اقدام به خرید این کشنده‌ها کردیم و الان توان خرید کامیون اسقاطی به قیمت 1 میلیارد و 100 میلیون تومان را نداریم.

تجمع اعتراضی رانندگان کامیون در مقابل سازمان راهداری (سه شنبه 30 خرداد)

او ضمن تشریح فعالیت گسترده دلال‌ها در بازار کامیون‌های فرسوده گفت: بین 2 تا 3 هزار راننده درگیر این مشکل هستند و نمی‌توانند کامیون اسقاط کنند و بنابراین چندین ماه است که بی‌کارند.

میرزاده ادامه داد: دولت به راحتی می‌تواند بفهمد چه کسانی خودروهای اسقاطی را جمع کرده و قیمتش را چند برابر کرده‌اند اما هیچ‌کس پاسخ‌گو نیست و فقط می‌گویند پیگیر حل مشکل هستند.

این راننده معترض در پاسخ به این پرسش که خواسته اصلی تجمع‌کنندگان مقابل سازمان راهداری چیست پاسخ داد: خواسته اصلی ما این است که مصوبه مجلس اجرا شود یعنی قیمت کامیون اسقاطی به 400 تا 500 میلیون تومان بازگردد، کشنده‌های ما پلاک شوند و یک فرصت یک‌ساله به رانندگان بدهند که بتوانند از درآمد خود، مبالغی را که باید بپردازند، مستهلک کنند.

او گفت: من از مسئولان و هرکسی که صدای ما را می‌شنود خواهش می‌کنم به دادمان برسند چون شرمنده خانواده‌هایمان شده‌ایم و دیگر روی برگشت به شهر و دیارمان را نداریم.

انتهای پیام  

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. من نفهمیدم. کامیون دار اگر باشند که کامیون فرسوده خودشون رو اسقاط میکنن. شاید هم میخوان تازه به جرگه کامیون داران بپیوندن یا اینکه دو تا کامیون داشته باشن. به هر حال دولت باید به مصوبه اش پایبند باشه.

    1
    1
    1. سلام مشکل همه ما فقط اسقاط نیست ما سوم فروردین امسال ماشین آوردیم گمرک تهران بعد دولت در خرداد ماه هزینه های ترخیص کامیون که 550میلیون بود را یک دفعه دوبرابر کرده حدود یک میلیارد .ما می‌گوییم شما اگر هم میخواهید این قانون را اجرا کنید باید از تاریخ که نامه زده شده اجرا کنید نه قبل از آن .ما فروردین ماشین را آوردیم . ولی نامه 23خرداد هستش .بخدا پول همون 550را کم داشتیم چه جوری باید یک میلیارد پول گمرک و هزینه ترخیص بدیم .من اگر میدونستم قرار انقدر گران بشه نمیخریدم . دیگه خسته شدیم به غلط کردن افتادیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا