خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال شد ؛ جانشین فرهاد مجیدی بالاخره مشخص شد

ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال شد تا بالاخره ماراتن انتخاب جانشین فرهاد مجیدی به پایان برسد. اما ریکاردو ساپینتو کیست و چه کارنامه‌ای دارد؟

قهرمان بدون شکست لیگ ایران که با فرهاد مجیدی، اسطوره سالیان نه چندان دور خود اینبار در مقام مربی به روزهای اوج خود بازگشت، در پایان فصل با شوک جدایی مجیدی به مقصد لیگ امارات، تیم محبوب خود و هوادارانش را در اغما فرو برد.

در شرایطی که در این مدت نام‌های مختلفی از جواد نکونام و الکس نوری گرفته تا ژوزه مورایس و حتی رضا عنایتی در اطراف نیمکت استقلال مطرح شده بود، نهایتا این یک مربی پرتغالی کمتر شناخته شده بود که به عنوان سکاندار استقلال در فصل آتی برگزیده شد.

این مرد حالا 50 ساله که سابقه بازی برای تیم ملی پرتقال طی سالیان 1994 تا 2001 را دارد، با اسپورتینگ لیسبون توانسته همه افتخارات داخلی در فوتبال پرتغال را تجربه کند و 10 گل ملی نیز در کارنامه دارد.

او در قامت سرمربی سابقه کار در کشورهایی چون پرتغال، صربستان،‌ یونان، عربستان،‌ بلژیک،‌ لهستان، برزیل و ترکیه را دارد و شاید مهمترین افتخارات او در مقام سرمربیگری، قهرمانی در جام حذفی بلژیک با استاندارد لیژ و نایب قهرمانی در جام حذفی پرتغال با اسپورتینگ لیسبون باشد.

ریکاردو ساپینتو گزینه جدید نیمکت استقلال
ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال شد

رسانه رسمی باشگاه استقلال در این باره نوشت:

« ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال شد 🤝💙

ريكاردو ساپينتو سرمربى سابق باشگاه‌هاى اسپورتينگ ليسبون و براگاى پرتغال به عنوان سرمربى جديد باشگاه استقلال انتخاب شد.

ستاره سابق تيم ملى فوتبال پرتغال و باشگاه اسپورتينگ با بيش از ١٢ سال سابقه مربی‌گرى و حضور متوالی در رقابت‌هاى باشگاهى و قاره‌اى اروپا با باشگاه استقلال به تفاهم رسید و به عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال این باشگاه انتخاب شد.

ساپينتوى ٤٩ ساله با تجربه هدايت اسپورتينگ ليسبون و براگا در پرتغال، واسكودوگاماى برزيل، ستاره سرخ بلگراد، تیم‌های باشگاهی یونان و ترکیه و لهستان، استاندارد ليژ بلژيك و انتخاب به عنوان برترين مربى سال در اين كشور همچنين كسب عنوان قهرمانى جام حذفى بلژيك، براى نخستين بار حضور در فوتبال باشگاهى ايران را تجربه خواهد كرد.

ساپینتو علاوه بر قهرمانی در جام حذفی بلژیک با استاندارد لیژ، نایب قهرمان لیگ‌ این کشور شده است. او همچنین با ستاره سرخ بلگراد نایب قهرمان لیگ شده و توانسته علاوه بر مقام سومی با اسپورتینگ لیسبون با حذف منچسترسیتی به مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا صعود کند. ساپینتو با براگا از مرحله گروهی لیگ باشگاهی اروپا به عنوان بهترین تیم گروه صعود کرد در حالی که براگا در این مرحله بهترین آمار دفاعی و هجومی را داشت.

اين مربى پرتغالى در طول هفته گذشته و پس از آغاز مذاکرات، اطلاعات گسترده‌اى در خصوص شرايط استقلال و بازيكنان تيم قهرمان لیگ برتر فوتبال ايران جمع آورى كرده است و به زودی برای مراسم معارفه به ایران خواهد آمد. او در نخستين گام پس از ورود به تهران اقدامات لازم به منظور تداوم قهرمانی در فصل جديد را در دستور كار قرار خواهد داد.»

ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال شد

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا