خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اظهارات رئیسی درباره پرستاران و واکنش رئیس نظام پرستاری، دبیر انجمن های علمی و رییس نظام پزشک تهران

رئیس سازمان نظام پرستاری خطاب به رئیس دولت سیزدهم گفت: لطفًا در اسرع وقت از مدافعین سلامت وجان برکفان مبارزه با کرونا دلجویی کنید.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی نظام پرستاری؛ رییس کل سازمان نظام پرستاری در بیانه‌ای با عنوان «جناب آقای رئیس جمهور؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان غلط زیادی کرده است» به سخنان ابراهیم رئیسی واکنش نشان داد. متن بیانیه محمد میرزابیگی در ادامه آمده است.

«جناب آقای رئیس جمهور

در روزگاری که کرونای منحوس همه کشور را تیره و تار کرده بود. همه مشاغل وادارات وبازار وکسبه ومدارس ؛ دانشگاهها ، حوزه های علمیه و…تعطیل وهمه نیروهای انسانی کشور را دورکار کرده بود ؛ اما این مدافعین سلامت یعنی پرستاران ؛ پزشکان وپیراپزشکان بودند که با ترک خودخوسته خانه وکاشانه خود واستقرار دربیمارستانها و مراکز بهداشتی و درمانی با تقدیم بالغ بر سیصد شهید (۱۵۹ شهید پرستار) که ازجمله بیشترین شهدای مدافع سلامت از استان گیلان می باشد – وبا تقدیم دهها هزار جانباز کرونایی ؛ بعد از دوسال و صد روز جهاد شبانه روزی، که اکثر ایام را بدون دارو؛ واکسن و ایمنی مناسب بودند؛

اما امنیت کامل را به حیات و سلامت مردم این مرز وبوم برگرداندند. لذا این حق مدافعین سلامت جهادی وجان برکف ما نبود که رئیس جمهور محترمشان، از قول یک رئیس دانشگاهی که در دوره کرونا معلوم نبود خودش کجاست ؟ و اکنون هم بدترین شکل ممکن مدیریت را بر مجموعه خود دارد، اینچنین خدمات و رشادت های مدافعین سلامت را کم انگاری و تحقیر کند.

جناب رئیس جمهور! رئیس دانشگاه گیلان باید به شما می گفت: شهید نرجس خانعلی زاده اولین وجوان ترین شهید پرستار ما ؛ مانند تمام نیروهای طرحی بدون سهمیه و٨٩ روزه فعلی، هیچ رابطه استخدامی جذابی با نظام سلامت دولتی ؛ نداشت لیکن در دفاع ازسلامت مردم بی محابا جان خود را تقدیم کرد. اما رییس همان دانشگاه او با پست بالا ودریافتیهای غیر قابل مقایسةو… اما حضوری تمام وقت تلفنی بر دانشگاه مذکور داشته وبخاطر همین نوع مدیریت وحضور تلفنی بوده که به حضرتعالی هم تحلیل تلفنی خود را درهمان سطح ومیزان حضورش منتقل کرده اند.

اما گله ما این است که شما چرا؟! رئیس دانشگاه گیلان اگر حضوری واقعی ومؤثری در نظام سلامت استان شان داشته و دارد چرا هنوز خانواده های شهدای سلامت استان ؛ سرگردانند؟؟ جرا تمام پرسنل دانشگاه شان نا راضی اند؟ ایشان باید به شما می گفت که خانواده شهیده باقری وامثال باقری ها هنوز چرا سرگردان رسیدن به حقوق اولیه شان در مسیر بروکراسی دانشگاه گیلان اند ؟!! و هنوز هیچ رسیدگی که نشده اند بماند بلکه حتی حقوق بچه های کوچک بازمانده از شهیده شان به سرعت قطع شده و هنوز برقرار نشده ماجرای جالبی دارد که بدنیست علت یابی شود.

– شما چرا؟ آقای رئیس جمهور؟

– کسی منکر زحمات نیروهای جهادی نیست. اما تقدیر از نیروهای جهادی که نباید به قیمت تحقیر وکم انگاری سایر جان بر کفان نظام سلامت تمام می شد.

– آقای رئیس جمهور

منتظر دلجویی هستیم تمامی مدافعین سلامت اعم از پرستاران ؛ پزشکان و پیرا پزشکان ؛ متعهد ترین نیروهای نظام ؛ انقلاب وکشورند. و تحمل با تمام مشکلات وکمبودهای موجود هنوز کم نگذاشته اند. ومنتظر عکس العمل حضرتعالی هستند.

میرزابیگی رئیس کل.»

به گزارش خبرآنلاین در ویدئویی که از صحبت‌های حجت‌الاسلام رئیسی منتشر شده، او می‌گوید:«به رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان زنگ زدم، تلفنی خسته نباشید بگویم، به من گفت فلانی! اتفاقی افتاده از خود موضوع کرونا مهمتر چهره‌های بسیجی و جهادی و انقلابی( در ایام‌ کرونا) به بیمارستان‌ها رفته‌اند و به پزشکان و پرستاران یاد می‌دهند چگونه باید برای مردم کار کرد. من خودم وقتی رفتم کنار خانواده‌های داغدار دیدم طلبه‌های ما هستند و تنها دل خانواده‌ها را حضور آن ها آرام می‌کند.»


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نقل قولی از رییس دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان توسط ابراهیم رئیسی با واکنش‌های منفی زیادی از سوی جامعه پزشکی روبه‌رو شده است.

در ویدئویی که از صحبت‌های حجت‌الاسلام رئیسی منتشر شده، او می‌گوید:«به رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان زنگ زدم، تلفنی خسته نباشید بگویم، به من گفت فلانی! اتفاقی افتاده از خود موضوع کرونا مهمتر چهره‌های بسیجی و جهادی و انقلابی( در ایام‌ کرونا) به بیمارستان‌ها رفته‌اند و به پزشکان و پرستاران یاد می‌دهند چگونه باید برای مردم کار کرد. من خودم وقتی رفتم کنار خانواده‌های داغدار دیدم طلبه‌های ما هستند و تنها دل خانواده‌ها را حضور آن ها آرام می‌کند.»

این صحبت‌ها با واکنش‌های زیادی مواجه شده است،‌ علی نوبخت، دبیر مجمع انجمن‌های علمی تخصصی گروه پزشکی، خطاب به رئیس علوم پزشکی گیلان نوشت: «مطالبی که آقای رییس‌جمهور از قول جنابعالی گفتند متاسفانه باعث وهن جامعه پزشکی و قدرناشناسی جنابعالی نسبت به همکاران جان بر کف بهداشت و درمان و بزرگ کردن افراد غیرمسئول در امور تخصصی است.»

رئیس سابق سازمان نظام پزشکی نیز در توئیتر دراین‌باره نوشت:«در بحران کرونا،مانند جنگ‌تحمیلی جامعه پزشکی ‌و پرستاری با جانفشانی و تقدیم شهدای بسیار به وظیفه خود عمل‌ نمود.رئیس دانشگاه‌علوم‌پزشکی‌گیلان با بی‌احترامی شأن و زحمات این جامعه خدوم را ضایع کرد و متاسفانه رئیس‌جمهور هم با اشتیاق و قدرناشناسانه این موضع را تایید کردند. وا اسفا!»

سیدموید علویان، رئیس نظام پزشکی تهران بزرگ در یادداشتی خطاب به ابراهیم رئیسی خواستار عذرخواهی وی از کادر درمان به دلیل اظهارات اخیرش در گیلان شد.

او نوشت: «همکاران عزیز، سخنان اخیر ریاست محترم جمهور و فراموشی ایشان در اشاره به اصلی ترین حماسه آفرینان روزهای تلخ بحران – که مورد تایید و اشاره مقام معظم رهبری و تمامی آحاد حاکمیتی و عمومی و داخل و خارج مرزها قرار گرفته – مرا یاد این انداخت که ریشه کلمه انسان از نسیان یعنی فراموشی می آید و ‌چه زود این بشر فراموش کرد مرگ پرستاران و پزشکان و دستیاران فعال در عرصه خدمت رسانی به جامعه را از یاد نبرده ایم که زمانی برخی از همین مسئولان قرنطینه را قرون وسطایی خواندند در حالی که رهبر عزیز انقلاب خود پایبند به اصول بهداشتی بود و مراسم عزاداری ها و شبهای احیا را تک نفره اجرا می نمودند، اما همان زمان بودند کسانی که به نام دین مردم را به تجمع دعوت می کردند و از واکسن زدن منع می کردند. بودند کسانی که ترویج به رفتارهای غلط و غیرعلمی می کردند و با دستاوردهای علمی و نتیجه گیری های مبتنی بر شواهد مخالفت می کردند.»


انصاف نیوز: در اینستاگرام نیز پرستاران و پزشکان تلویحا با انتشار عکسی هایی از خود در زمان اوج کرونا واکنش نشان داده اند.

در توییتر واکنش ها اما عمدتا تندتر بوده است و قابل انتشار نیست چند موردی که می‌توان منتشر کرد این چنین هستند:

دهقانی نوشت:

آقای رئیسی گفتن که رئیس دانشگاه علوم پزشکی رشت گفته که، در ایام کرونا، چهره های بسیجی، انقلابی و جهادی میومدن بیمارستان ها و به کادر درمان نحوه رفتار با بیماران رو یاد می‌دادن؛
بنظرم کادر درمان از غصه ی چنین تحقیری بمیره، رواست!!!

منصوریان نوشت:

آقای رییسی ؛ اگر کادر درمان پای کار #كرونا نمیماند چه کسی میخواست با کرونا بجنگد؟
اگر جراحی اقتصادیتون ناموفق بوده ، لطفا نمک روی زخم پرستاران و پزشکانی که از جان خود گذشتند، نریزید.
شما #رئیس_جمهور کل ملت ایران هستید نه رییس جمهور یک طیف خاص…!

کرگدن نوشت:

یه فراموشی عجیبی به جون یه عده افتاده و هی می‌گن روحانی واکسن کرونا وارد نکرد!
کادر درمان، زمان روحانی واکسن زدن. افراد بالای ۶۵ سال مثل پدر و مادر من هم نه یک دوز، بلکه دو دوز رو زمان روحانی زدن.
جوری صحبت می‌شه که انگار یه دفعه از صفر واکسن، وارد دوران رئیسی شدیم!

پرهام نوشت:

آقای رئیسی وقتی رئیس دانشگاه رشت گفت که طلاب وبسیجیان به کادر درمان یاد دادند نپرسیدید ؟چی یاد دادن؟ سید بزرگوار اون رئیس دانشگاه میدونسته شما از چی خوشتون میاد و یک بادمجانی دور قاب چیده ، شنونده باید عاقل باشد، طلاب عزیز از پزشکی و پرستاری چی بلدند؟

گنجشک نوشت

باز دم حاج آقا رییسی گرم اومد یه سخنرانی کرد حداقل یه امروز کادر درمان رو باهم متحد کرد 🙂

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا