خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اژه‌ای: ما در قوه قضاییه با آغوش باز پذیرای نظرات هستیم

مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: «حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای همزمان با هفته قوه قضاییه با جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان و ایثارگران دستگاه قضا دیدار کرد.

رئیس دستگاه قضا در جریان این دیدار طی سخنانی با گرامیداشت هفته قوه قضاییه و یاد و خاطره معمار دستگاه قضایی در نظام جمهوری اسلامی شهید آیت الله بهشتی و یاران و همراهان صدیق ایشان، ضمن اشاره به آیه «وَمِنَ النَّاسِ مَن یَشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغَاء مَرْضَاتِ اللّهِ وَاللّهُ رَؤُوفٌ بِالْعِبَاد»، گفت: شهدا شخصیت‌های والامقامی هستند که جان خویش را با معبود معامله می‌کنند و از این معامله هدفی جزء کسب رضایت باریتعالی ندارند؛ قرآن کریم در دو آیه، تصریح دارد که شهیدان مرده نیستند بلکه زنده‌اند و حیات دارند و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند.

رئیس قوه قضاییه اظهار کرد: همه ما مدیون شهدا و جانبازان و ایثارگران هستیم و رَهین منّت آن‌ها می‌باشیم. ما مسئولان باید پیوسته و مستمر از خود سؤال کنیم که آیا حرمت خون شهدا را پاس می‌داریم؟ آیا در مسیر و هدفی که شهدا جانفشانی کردند، ثابت قدم هستیم؟ آیا برای حفاظت و حراست از ارزش‌هایی که شهدا بواسطه آنها، جان‌های عزیز و خون‌های مطهر خود را فدا کردند و امروز از ناحیه دشمنان و خنّاسان مورد هجمه است، استواری و خلل‌ناپذیری داریم؟ آیا اگر حبّ مقام و ریاست داریم، از آن جانباز قطع نخاعی و آن جانبازی که در راه اسلامِ عزیز، چشم و دست و پای خود را داده است، شرم نمی‌کنیم؟ این‌ها سؤالاتی است که ما مسئولان باید مستمراً و مداوماً در مقابل خود قرار دهیم و در باب آن‌ها تأمل و اندیشه کنیم.

رئیس عدلیه با بیان اینکه همه ما باید نهایت تلاش و اهتمام را داشته باشیم تا از آرمان‌های امام راحل و شهدا دفاع و حراست کنیم، گفت: امروز دشمنان ما و در رأس آن‌ها شیطان بزرگ و صهیونیسم با تمام توان و تجهیزات، کمر بسته‌اند تا انقلاب اسلامی و هویت دینی و ملی ما را در اذهان نسل جوان، مخدوش گردانند و ارزش‌های ما را وارونه جلوه دهند؛ این شیاطین و خنّاسان در این مسیر به تحریک نسل جوان ما مباردت می‌ورزند و درصددند به زعم باطل خود، ارزش‌های اصیل اسلامی و انقلابی ملت ایران را زیر سؤال ببرند.

قاضی‌القضات تاکید کرد: همه ما در حوزه صیانت و حفاظت از انقلاب اسلامی و ارزش‌های دینی و ملی و خنثی کردن نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان، مسئولیت و تکلیف داریم و در این میان، وظیفه و تکلیف ما مسئولان و شما خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان و ایثارگران بیشتر و سنگین‌تر است؛ ما و شما باید در مسیر دفاع از انقلاب اسلامی و تدبیر برای رفع ناهنجاری‌های اجتماعی، پیش‌قدم باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به تلاش‌های مستمر و پیگیرانه برای رفع برخی مسائل و مشکلات خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان و ایثارگران در دستگاه قضایی و معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه، گفت: رفع نیاز‌های خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان و ایثارگران به گونه‌ای که عزت و کرامت آن‌ها حفظ گردد، باید همواره مورد اهتمام و توجه باشد؛ به مسئولان قضایی در بخش‌های مختلف بویژه مسئولان معاونت انسانی قوه قضاییه مجدداً دستور می‌دهم که صرفاً به رفع آن دسته از مشکلاتی که از ناحیه این خانواده‌های معظم و عزیزان جانباز و ایثارگر مطرح می‌شود، اهتمام نداشته باشند بلکه خودشان شخصاً نسبت به شناسایی و رفع مشکلات و معضلات این بزرگواران تا حد ممکن اقدام کنند.

رئیس قوه قضاییه این را هم گفت که خودِ خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان و ایثارگران، به ما در دستگاه قضایی برای رسیدگی مطلوب‌تر به وضعیت‌شان در شؤون مختلف یاری رسانند و راه‌حل‌ها و پیشنهادات خود را در این راستا ارائه دهند؛ همچنین این بزرگواران به ما بگویند و راه‌حل دهند که برای صیانت هر چه بهتر از اهداف و راه شهدا، چه تدابیری را باید اتخاذ کنیم؛ ما در قوه قضاییه با آغوش باز پذیرای نقطه‌نظرات و پیشنهادات آنان هستیم.

پیش از سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، «الفت» معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه نیز در این جلسه ضمن تشکر از رییس قوه قضاییه که طی دو سال گذشته اهتمام ویژه‌ای برای دیدار با ایثارگران قوه قضاییه داشته است، گفت: برگزاری نشست و جلسه با جامعه ایثارگران دستگاه قضا و استماع مطالب و دغدغه‌های آنها، همواره یکی از اولویت‌های حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای بوده است.

الفت با بیان اینکه قریب ۲۷ درصد از پرسنل ۹۵ هزار نفری قوه قضاییه را جامعه ایثارگران تشکیل می‌دهند، گفت: تکمیل بانک اطلاعاتی کارکنان عضو جامعه ایثارگر دستگاه قضا و وارد کردن این اطلاعات در یک سامانه جامع، از جمله اقدامات مهم معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه طی مدت اخیر بوده است.

همچنین در این جلسه «سپیده رنجبر» دادیار دادسرای تهران، «حسین ذبحی» رئیس یکی از شعب دیوان عالی کشور، «محمدحسین شیخی‌پور» معاون قضایی دادگستری استان تهران، «مبینا اصغرزاده» کارشناس قضایی دادسرای تهران و «اکبر بختیاری» کارمند دادگستری قزوین، مطالب و نقطه‌نظرات خود را در حضور رئیس قوه قضاییه ایراد کردند»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا