خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تلاش آقای سخنگو برای استمرار حضور در سومين دولت!

کانال تلگرامی چندثانیه نوشت: در پی طرح گمانه‌زنی هايی در خصوص جدايی قريب‌الوقوع سورنا ستاری از معاونت علمی و فناوری رئيس‌جمهور، اخيرا سخنگوی اين معاونت كه از دوره دولت احمدی نژاد و معاونت خانم نسرين سلطان‌خواه همچنان در معاونت مربوطه مشغول به كار است، در مصاحبه معناداری ادعا كرده كه در دولت سابق، حسن روحانی به دنبال انحلال معاونت علمی بوده اما مقام معظم رهبری جلوی اين كار را گرفته است.

اين ادعای پرويز كرمی در حالی رقم خورده كه سورنا ستاری اساساً به واسطه ارتباط نزديك با شخص حسن روحانی و با حمايت ويژه رئيس جمهور سابق علیرغم برخی مخالفت ها وارد عرصه كار اجرايی شد و تا پيش از اصرار و حمايت روحانی، صرفا به كار علمی در دانشگاه شريف اشتغال داشت.

حمايت‌های ويژه روحانی از معاونت علمی و در نتیجه سورنا ستاری چنان گسترده و عميق بود كه طی ۸ سال، تعداد شركت‌های دانش‌بنيان در كشور از حدود ۵۰ به بالای ۵ هزار رسيد.

به نوعی که دستاوردهای دولت یازدهم و دوازدهم در حوزه فن آوری و دانش بنیان‌ها به حدی بوده که حتی مخالفین قسم خورده روحانی هم این موفقیت معاونت علمی و دستاوردهای این حوزه را نمی توانند انکار کنند.

پرویز کرمی در این اظهار نظر اصرار دارد این موفقیت ها و دستاوردها را به صرفا تلاش ستاری و مقاومت او در برابر مخالفت های روحانی جلوه دهد در حالی که همگان می دانند که اگر حمایت های شخص روحانی نبود؛ سورنا ستاری جوان بی تجربه ناشناخته نمی توانست گام موثری بردارد.

حالا با مطرح شدن شایعاتی در خصوص تغییرات در معاونت علمی و فناوری، وی تلاش می کند میان رابطه سورنا ستاری و روحانی و دولت او فاصله گذرایی معنا دار کند تا بلکه مخالفان او را متقاعد کند که سورنای جوان نه تنها ارتباطی با روحانی نداشته که او در سایه حمایت حاکمیت در این جایگاه مانده و تلاش کرده است.

این اظهارات از قضا با برخی اقدامات از سوی شخص سورنا ستاری هم همزمان شده و شائبه هماهنگ شده بودن مصاحبه اخير را در افواه عمومی بوجود آورده است. ستاری كه تا پيش از اين ۸ نفر را در شبكه اجتماعی توييتر دنبال می كرده و يكي از آنها حسن روحانی بوده است، اخيرا روحانی را در اكانت توييتری خود آنفالو كرده است.

از سويی اطلاعات واصله به خبرنگار “چندثانيه” نشان می دهد سورنا ستاری با وجود ارتباط نزديك و خانوادگی با حسن روحانی، در يك سال گذشته هیچ تماسی حتی در حد تماسی تلفنی نيز با رئيس‌جمهور سابق نداشته و ارتباطات خود را با او به طور كامل قطع كرده است. لذا اين تلقی كه ستاری نيز به دنبال برائت از روحانی برای جلب نظر جريانات حامی دولت و بدنه اجتماعی دولت است، چندان بيراه به نظر نمی رسد.

برخی معتقدند فردی که به تغيير جهت‌های ناگهانی از ابتدای دولت روحانی، در ميان كاركنان معاونت علمی زبانزد است. كسی كه از دولت احمدی نژاد خود را در دولت بعدی با رويكرد سياسی ۱۸۰ درجه متفاوت حفظ كرد، حالا می خواهد دوباره شانس خود را در دولت رئيسی امتحان كند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا