خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مشمولان افزایش سقف وام ودیعه مسکن چه کسانی هستند؟

خبرآنلاین نوشت: نخستین شرط برای مشمولان تسهیلات ودیعه مسکن حمایتی، همان‌طور که از نام آن پیداست، تحت پوشش بودن متقاضی در سازمان‌هایی مانند کمیته امداد و بهزیستی است.

مدیرعامل بانک مسکن روز گذشته از افزایش ۱۷۰ درصدی مبلغ تسهیلات حمایتی بانک مسکن برای مستاجران خبر داد. بر این اساس مددجویان کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی می‌توانند در سال ۱۴۰۳ بالاتر از سقف معمول از وام ودیعه مسکن استفاده کنند. اما متقاضیان از چه طریق می‌توانند برای این تسهیلات ثبت‌نام کنند؟

دی‌ماه سال ۱۴۰۲ بود که بخشنامه افزایش سقف فردی تسهیلات کمک ودیعه مسکن به ۲۰ بانک عامل ابلاغ شد. بر این اساس، وام ودیعه مسکن در شهر تهران ۲۰۰ میلیون تومان، مراکز استان‌ها ۱۵۰ میلیون تومان، سایر شهر‌ها ۱۰۰ میلیون تومان و روستا‌ها ۴۰ میلیون تومان اعلام شده است.

اکنون پس از گذشت حدود سه ماه مدیرعامل بانک مسکن دوباره از افزایش ۱۷۰ درصدی سقف این تسهیلات در قالب حمایتی برای معرفی‌شدگان کمیته امداد امام خمینی و مددجویان سازمان بهزیستی کشور خبر داده است.

نخستین شرط برای مشمولان تسهیلات ودیعه مسکن حمایتی، همان‌طور که از نام آن پیداست، تحت پوشش بودن متقاضی در سازمان‌هایی مانند کمیته امداد و بهزیستی است.

در قدم بعدی، متقاصی باید متاهل یا سرپرست خانوار باشد. همچنین در صورت مجرد بودن، متقاضی باید از شرط سنی پیش‌بینی شده برای مجرد‌هایی که می‌توانند درخواست وام ودیعه مسکن ثبت کنند، دارا باشد.

همچنین فرد باید اجاره‌نامه رسمی یا اجاره‍‌نامه‌ای ثبت‌شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور داشته و تاریخ قراداد اجاره و تنظیم اجاره‌نامه تا پایان زمان ثبت‌نام وام ودیعه مسکن باشد.

نحوه ثبت نام وام ودیعه مسکن حمایتی ۱۴۰۳

برای ثبت نام وام ودیعه مسکن حمایتی ۱۴۰۳ دو شیوه وجود دارد. در اولین روش، متقاضی می‌تواند درخواست خود برای تسهیلات ودیعه مسکن را به سازمان مربوطه ارائه کند. در این روند کارشناس، شرایط و مدارک مددجو را بررسی می‌کند.

در صورتی که مددجو درخواست خود را به‌طور مستقیم به سازمان تحت پوشش ارائه داده باشد، برای پیگیری درخواست نیز باید به کمیته امداد و مسئول مربوطه مراجعه کند.

در شیوه دوم متقاضی می‌تواند برای ثبت‌نام وام ودیعه مسکن به سامانه saman.mrud.ir مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کند.

در شرایطی که متقاضی از این طریق درخواست خود برای تسهیلات ودیعه مسکن را ثبت کرده باشد، برای پیگیری درخواست نیز باید به سایت ودیعه مسکن مستاجران مراجعه کرده و از طریق گزینه «وضعیت درخواست‌ها» از آن اطلاع یابد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا