خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آیا وزارت بهداشت از نیروهای خود حمایت می‌کند؟

علی دادخواه در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز نوشت:

چه کسی باید عذر خواهی کند؟ شاید از نظر وزارت بهداشت و متولیان کسانی که آن فایل صوتی را منتشر کرده اند باید عذر خواهی کنند و مجازات هم بشوند. بله! پرسش مهمی است: گوینده ای (رییس علوم پزشکی) در خفا موضوعی را گفته مقصر است یا کسی که آن را علنی کرده؟ بعد هم استدلال می‌شود هرگونه تعریضی به رئیس دانشگاه، غیر مستقیم به رئیس جمهور است.

ولی مشکل فرضی دیگری هم در میان است که منتشر کنندگان، احتمالا آن را به‌عنوان سند افتخار رئیس علوم پزشکی نشر داده بودند. اوه! رئیس جمهور با فلانی تماس گرفته است و تشکر کرده است. چه شوکتی، چه افتخاری. کدام رئیس دانشگاه این افتخار نصیبش شده! اصلا خود وزیر هم کمتر می تواند برای چنین موردی به‌خود ببالد. حالا رئیس دانشگاهی این چنین شوکت مند باید دلجویی کند یا توضیح بدهد، چرا؟!

دیوار سختی ترک خورده است. حالا شاید وزارت بهداشت می خواهد آنرا با مرهم زمان و چاشنی سکوت ترمیم کند. هر چند وجه حقوقی در کار نیست. و بر خلاف آنچه که بعضی استدلال می کنند نسبت بین رئیس دانشگاه و رئیس جمهور هم فرضی است. ولی عملگرایی اخلاقی حکم می کند زحمات کادر سلامت اعاده شود. مسلما این کار شجاعت و پایمردی اخلاقی می طلبد. پس می پرسم واکنش وزارت چیست؟

البته می‌شود این مشکل را با تاکتیک های مرسوم رفع و رجوع کرد. مثلا اینکه دعوای ساختگی بین پزشک و پرستار ایجاد کرد. مواد لازم هم مهیاست: جاه طلبی و منفعت اندوزی. افراد خامی که پارو زدن را یاد نگرفته، می خواهند سکان را به‌دست بگیرند. ولی خوب است که اینها جواب نمی دهد. پس باز هم می پرسم: چه کسی باید عذر خواهی کند؟‌

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا