خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هزاران وعده «رهبران عرب» یکی وفا نکند

«بالفور به یهودیان وعده داد و به وعده خود عمل کرد. رهبران عرب به فلسطینیان وعده دادند ؛ ولی به وعده خود عمل نکردند.» این توصیفی بود که یک اندیشمند سیاسی فلسطینی از وعده های رهبران عرب داشت.
به گزارش انصاف نیوز به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، دکتر یوسف ابورزقه با نگارش مقاله ای تحت عنوان «وعده بالفور در سال 2014» اظهار داشت: تنها چند سالی تا صد سالگی وعده بالفور باقی مانده است. در روز یک شنبه دوم نوامبر سال 1917 بود که بالفور، وزیر خارجه انگلستان سنگ بنای ایجاد میهن ملی یهود در فلسطین را گذارد و فلسطینیان هر ساله مراسم هایی را در سالروز این اتفاق غم انگیز که باعث از دست رفتن فلسطین شد، برگزار می کنند.
در بخشی از این مقاله آمده است: «جرقه تشکیل اسرائیل از خارج فلسطین خورد که همان وعده بالفور بود. این جرقه با مصوبه تقسیم فلسطین در سال 1947 رشد پیدا کرد و در سال 1948 به تشکیل اسرائیل انجامید. پس از این ماجرا و با به رسمیت شناخته شدنش از سوی سازمان ملل متحد و کشورهای استعمارگر، اسرائیل جایگاه بین المللی را برای خود کسب کرد. به اختصار می توان گفت که با وجود بهره مندی رژیم صهیونیستی از زرادخانه عظیم تسلیحاتی و برتری نظامی این رژیم بر تمامی عرب ها ؛ ولی قدرت این رژیم از زمان صدور وعده بالفور تا به امروز از خارج می آید.»
در پایان این مقاله می خوانید: «بالفور وعده داد و به آن عمل کرد ؛ ولی رهبران عرب وعده دادند و به وعده خود عمل نکردند. یهودیان از وعده بالفور استفاده کردند و در برنامه خود موفق شدند ؛ ولی فلسطینیان بر روی مقاومت خود سرمایه گذاری نکردند و به همین خاطر، شکست نصیب شان شد. عرب ها و ما ـ فلسطینی ها ـ متاسفانه شکست پشت شکست را متحمل می شویم. ما بالفور را لعنت می کنیم و حاضر به سرزنش خود نیستیم و به دنبال عیب های خود نمی گردیم. یهودیان ـ بر خلاف ما ـ بالفور را فراموش کرده اند و دیگر به خاطر آن جشن نمی گیرند و یادی از آن نمی کنند و موفقیت پشت موفقیت کسب می کنند و عرب ها، رهبران، کشورها و نشست های شان را مسخره می کنند.»   
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا