خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رای اعتماد مجلس فله ای بود

ایلنا نوشت:کوچکی‌نژاد گفت: از مجلس این انتظار وجود دارد که در تصمیم‌گیری خود دقت کند و رأی فله‌ای ندهد، مثلا در زمان انتخاب کابینه بالای ۲۰۰ رأی به آن دادند، خب این رأی فله‌ای است.

جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی درخصوص اهیمت و لزوم انجام برخی تغییرات در کابینه دولت برای پیش‌برد کار به ویژه در آستانه یکسالگی دولت، گفت: در شرایطی که کشور و دولت دارند و شرایط خیلی سختی است، باید در انتصابات و تغییرات دقت فراوانی اعمال شود؛ چراکه برای هرگونه تغییرات اگر در انتصاب دقت نکنند هزینه سنگینی بر مردم تحمیل می‌شود. به‌ویژه درخصوص برخی وزارتخانه‌ها مانند تعاون، کار و رفاه اجتماعی که یک وزارتخانه گسترده است و بیش از نیمی از جمعیت کشور تحت تاثیر این وزارتخانه هستند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در رابطه با فواید و ثمرات ایجاد تغییرات در کابینه از سوی دولت، عنوان کرد: اینکه یک نفر بیاید و یک نفر برود اتفاقی است که عرف است و چندان عجیب نیست اما چه درخصوص انتخاب جایگزین برای این وزیری که استعفاء کرده و چه در رابطه با وزرای دیگر که هنوز در کابینه حضور دارند، خوب است که شخص آقای رئیسی به همین شیوه (تغییرات در درون دولت و بدون استیضاح)، بتواند این‌ها را جابه‌جا کند، اگر از دوستان و نزدیکان ایشان هستند یا از نظر فکری قرابت و نزدیکی دارند، آن‌ها را در جای دیگر به کار بگیرد اما برای انتخاب گزینه جایگزین باید دقت ویژه اعمال کند.

وی ادامه داد: همچنین از مجلس این انتظار وجود دارد که در تصمیم‌گیری خود دقت کند و رأی فله‌ای ندهد، مثلا در زمان کابینه بالای ۲۰۰ رأی به کابینه دادند، خب این رأی فله‌ای است، مجلس باید با دقت ارزیابی کند و وزرایی که معرفی می‌شوند اگر مناسب کار نیستند در همین مجلس باید از حضورشان در وزارتخانه جلوگیری شود، این می‌تواند در کارآمدی کشور اثرگذار باشد.

نماینده مردم رشت در رابطه الزام بازنگری در کار کابینه با توجه به زمان سپری شده از آغاز به کار، ابراز داشت: معتقدم که با سپری شدن یک سال از عمر دولت، آقای رئیس‌جمهور یک ارزیابی داشته باشد هم از استانداران، هم سازمان‌های مستقل و هم اعضای کابینه و واقعا یک تغییرات وسیع و مناسب ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر دولت تغییرات لازم را ایجاد نکند خب مجلس به این موضوع ورود خواهد کرد، اما ورود مجلس به استیضاح شاید یک دلخوری ایجاد می‌کند و شکافی بین دولت و مجلس به وجود بیاورد که در این مقطع از زمان باید تلاش کنیم که این شکاف به وجود نیاید به همین خاطر هم من تاکید دارم که آقای رئیسی یک خانه تکانی عمقی انجام دهد؛ چراکه اثبات شد بخش وسیعی از دولت توان اداره کردن این جراحی اقتصادی را ندارد که این را هم تقریبا مردم و مجلس احساس کردند و دولت باید یک اطمینان بیشتری به مجلس بدهد.

کوچکی‌نژاد در پاسخ به این سوال که «کدام وزرا این شرایط را دارند که در لیست تغییر باشند؟»، گفت: کابینه به این صورت است که یک تعدادی در حاشیه هستند، اصلا بیرون نمی‌آیند، اصلا سازمان و وزارتخانه خودشان را وارد فضای جدید نکردند و مانند ارتباطات یا برخی وزارتخانه‌های دیگر در سکوت هستند. برخی وزارتخانه‌ها که در صحنه هستند مانند صمت و دیگران، این‌ها هم دچار یک‌سری مشکلات اساسی هستند، یعنی ناچار شدند که این‌ها را به صحنه آوردند. در نتیجه هر دو گروه را چه آن‌هایی که در سکوت هستند را باید ارزیابی کنیم و چه وزرایی که بیشتر در صحنه کارها حضور دارند. هر وزارتخانه‌ای برای جمهوری اسلامی مهم است از وزارتخانه ارتباطات و میرات فرهنگی گرفته تا وزارتخانه‌های دیگر.

وی خاطرنشان کرد: به اعتقاد من دولت می‌تواند این بار دیگر اشتباه نکند که نیروهای خود را از یک طیف خاصی انتخاب کند، ما در اصولگرایی طیف‌های مختلف داریم که توانمندی‌های مختلف دارند، باتجربه هستند، جوان هستند، پرانرژی هستند. دولت باید بتواند از این طیف‌های مختلف در وزارتخانه‌های مختلف بهره بگیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در رابطه با بی‌برنامگی دولت اظهار داشت: دولت باید الان تمام وقت خودش را روی برنامه هفتم توسعه بگذارد، نیاز است که یک برنامه روشن و مدون ۵ ساله ذیل سیاست‌های کلی نظام از سوی دولت تدوین شده و به مجلس ارائه شود و با همان برنامه هم حرکت کند.

وی ابراز داشت: اکنون چون دولت برنامه ندارد، یعنی ششم که تمام شده و برنامه هفتم هم نداریم، دولت بدون برنامه دارد بودجه‌ها را پرداخت می‌کند و این برای کشور خیلی خطرناک است و جهت‌گیری‌ها قطعا جهت‌گیری صحیحی نیست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا