خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یمانی ظهور کرد؟ | فیسبوک احمد الحسن را معصوم می‌دانند!

/ بخش پایانی گفت‌وگو با مسعود مومنی، پژوهشگر فرقه یمانی /

معصومه رشیدیان، انصاف نیوز: مسعود مومنی می‌گوید کلیدواژه‌هایی چون «یمانی، یمانیون، یمانی آمد، قائم آمد» را هرجا که دیدید احتمال بسیار زیاد با پیروان فرقه‌‌ی یمانی روبرو هستید. او که سال‌هاست روی این فرقه و مراد آنها کار کرده است در بخش دوم (پایانی) گفت‌وگوی خود با انصاف نیوز به اعتقادات و ادعاهای این فرقه و پیشوای آنان پرداخته است.

بیشتر بخوانید: احمدالحسن -مدعی امام زمانی- کیست؟ | گفت‌وگویی متفاوت با یک پژوهشگر

ادعاهای احمد اسماعیل -رهبر این فرقه- به بیش از 90 عدد می‌ رسد که مومنی می‌گوید «فکر می‌کنم در تاریخ کل بشریت کسی به این تعداد ادعا نداشته»؛ این ادعاها از اینکه امام معصوم و فرزند امام زمان است در کتاب‌هایش مطرح شده است تا اینکه مکلم حضرت موسی و نجات دهنده‌ی یونس از شکم ماهی و… همگی او بوده است.

بخش پایانی گفت‌وگوی مهندس مومنی را در ادامه بخوانید:

از اعتقادات و آداب این فرقه بگویید؟ چقدر شبیه به اعتقادات سنی‌ها یا شیعیان است؟

معتقدند که ظهور اتفاق افتاده است، الان ما در زمان ظهور هستیم و احمد اسماعیل که اهل بصره است قائم آل محمد اول است. آمده است که جهان را پر از عدل و داد کند. چه کسی جهان را پر از عدل و داد می‌کند؟ احمد اسماعیل بصری!

نقش امام زمان چیست؟ اینها معتقدند که امام زمان (ع) بعد از اینکه احمد اسماعیل جهان را پر از عدل و داد کرد، 7 سال می‌آید و حکومت می‌کند و احمداسماعیل هم وزیرش است. بعد که حضرت فوت کردند احمد بصری قائم آل محمد می‌شود و برکل دنیا حکومت می‌کند و خودش و بچه‌هایش بیش از 300 سال حکومت می‌کنند. خدا اینکه اهل زمین و زمین را فرو نمی‌برد به خاطر این است که احمد اسماعیل بصری و بچه‌هایش هستند.

در عین این مقام که برای احمد اسماعیل قائل هستند می‌گویند که یمانی هم که داریم آقای احمد اسماعیل بصری است.

اینها معتقدند امامان 24 نفر هستند که امام سیزدهم که آقای احمد اسماعیل بصری است، آمده است. از کلمه‌ی امام سیزدهم پرهیز می‌کنند درصورتیکه در متن کتب ایشان کلمه‌ی امام هست. در متشابهات که خود احمد اسماعیل می‌گوید من امامی هستم از جانب خدا که اطاعت من واجب است. در کتاب قبل از طوفان دوم صریحا گفته‌اند احمد امام سیزدهم است از 24 امام؛ اما به مردم نمی‌گویند، که بتوانند اول آنها را فریب دهند.

پس اینها اعتقاد دارند امامان 24 نفر هستند و به همین علت کتابی نوشته‌اند به نام واقفیه عصر الظهور؛ راجع به شیعیان که «شیعه‌ها واقفی هستند که می‌گویند امام آخر ما امام دوازدهم است، این حرف‌ها نیست و امامان 24 نفرند و مراجع ما را فریب دادند.»

اینها معتقدند که احمد بصری مهدی اول است. اولین و مهم‌ترین یار امام زمان از آن 313 نفر است و در عین حال معتقدند که این شخص فرزند امام زمان است که قبل از امام زمان آمده است. می‌گویند که اگر امام زمان بیاید احمد بصری همراه ایشان می‌آید 8 ماه شمشیر به دوش دارد و علما و مراجع و پیروانشان را می‌کشد.

چون اعتقاد دارند که احمد اسماعیل حجت خداست، حکومت ایران را هم حق احمد اسماعیل بصری می‌دانند!

اینها معتقدند که ظرف 27 حرف علم، که ما معتقدیم نزد امام زمان است، نزد احمد اسماعیل بصری است.

اینها علم رجال، اصول و حتی علومی که مربوط به ادبیات عرب می‌شود را بدعت می‌دانند. چون اگر فرد بخواهد روایات شاذ و جعلی را استفاده کند علم رجال مزاحمش است!

اینها معتقدند که در این 1200 سال که احمد اسماعیل نبوده است خدا معلوم نیست با مردم چکار می‌کرده است؛ اسمش را می‌گذارند دوران فترت، و مردم لیاقت نداشتند که احمد اسماعیل بصری را بشناسند؛ حال یا خدا مردمی را که در این 1200 سال بوده‌اند بخاطر نبود احمد اسماعیل عذاب می‌کند و یا می‌بخشد. این جزو اعتقاداتشان است.

اینها معتقدند که سلاح رسول خدا نزد احمد اسماعیل است؛ چون سلاح را ندارد می‌گویند منظور از سلاح علم است.

اینها اعتقاد دارند انصار احمد اسماعیل از انصار امام حسین مقامشان بالاتر است و اینها اولین افرادی هستند که وارد بهشت می‌شوند.

می‌گویند برای اعتقاد به احمد اسماعیل استخاره کنید. اگر استخاره خوب آمد به احمد اسماعیل بگروید و اگر بد بود نیت‌تان خالص نبوده است.

این جماعت اعتقاد دارند که کسی که بین رکن و مقام با او بیعت می‌شود، احمد اسماعیل است که بین نجف و کوفه با او بیعت می‌شود.

اعتقاد دارند نقش انگشتر امام زمان ستاره‌ی شش پر یهود است و این هم آرم‌شان است؛ یعنی ستاره‌ی یهود آرم این فرقه است.

اینها اعتقاد دارند که بعد از امام زمان (ع) دوازده مهدی می‌آید و رجعت اتفاق نمی‌افتد، رجعت در آسمان اول است که اتفاق می‌افتد.

اینها صفحه‌ی فیسبوک احمد اسماعیل را معصوم می‌دانند و دستورات‌شان را از آنجا می‌گیرند و اعتقاد دارند که دجال در زمان حاضر آمریکا است و آیت الله سیستانی مصداق دجال است!

آقای «عبدالعال المنصوری» در کتاب «المعممون می‌گوید «دجال آیت الله سیستانی است و اینکه رفته و چشمش را عمل کرده، می‌گویند دجال چشمش ایراد دارد، پس حتما اقای سیستانی است!» اینهم استدلال‌شان است!

احمد اسماعیل معتقد است «هرکس من را قبول نکند امام زمان را قبول نکرده است، من نقل کننده‌ی از امام زمان هستم و هرکسی من را قبول نکند اهل جهنم است، نماز و روزه‌اش قبول نیست و پیامبر و امیرالمومنین از او بیزار هستند»! این متن گفته‌هایش در خطبه‌ی برائت است.

اما درمورد احکام، احکام اینها متفاوت است؛ اینها هم کاملا مانند بهایی‌ها و فرقه‌هایی که در اذان دست می‌برند، دو جمله در اذان اضافه کردند که باید گفته شود و واجب ست. در اذان باید بگویند که «احمد اسماعیل و بچه‌هایش حجت‌های خدا هستند» و اسمشان را هم گذاشته‌اند مهدیین و این هم جمله اضافه شده در اذان این فرقه است: «اشهد ان المهدی و المهدیین من ولده حجج الله» یعنی احمد اسماعیل و بچه‌هایش که حجت‌های الهی هستند، این دو جمله را باید در اذان بگویند.

اینها زمان وضو مسح پا که می‌کنند، پشت پایشان را حلقوی مسح می‌کنند، قوزک‌های پا را از  پشت مسح می‌کنند، وضویی که نه در شیعه هست و نه در سنی. نماز اینها متفاوت است، اذان و اقامه را واجب می‌دانند، رکعت دوم و سوم حتما باید خم خوانده شود و 7 تکبیر اول را واجب می‌دانند و…

اینها شیعیان را چون مخالف و دشمن احمد اسماعیل هستند کافر و نجس می‌دانند و معتقدند مالشان محترم نیست! دو جا از احمد اسماعیل فتوا گرفته‌اند که «می‌توانند در مال این افراد تصرف کنند؟» براحتی اجازه داده است و گفته است مال‌شان محترم نیست.

می‌گوید «من 2000 سال قبل بدنیا آمدم و بجای حضرت عیسی به صلیب کشیده شدم و مردم و الان آمده‌ام و قائم آل محمد شده‌ام».

مطالبی که اینجا می‌گویم از کتاب‌های یمانی‌هاست: «متشابهات»، «جواب منیر»، «شرایع الاسلام»،«واقفیه عصر الظهور»، «ما بعد الاثنی عشر اماما»، «خطبه‌های احمد اسماعیل مانند خطبه‌ی ملاقات، خطبه‌ی برائت» و…

هرکدام از مدارک نیاز بود  موجود است و می‌توانید در کانال‌های «پایه‌های پوشالی»، «ظهور دروغین» و در کتب نقد این فرقه مثل «دجال بصره»، «درسنامه» و «احمد اسماعیل در بوته‌ی نقد و نمو» و بقیه‌ی کتاب‌ها پیدا کنید.

معتقدند منظور بسیاری از آیات قرآن احمد اسماعیل بصری است؛ مثل «هُوَ الَّذِي بَعَثَ فِي الْأُمِّيِّينَ رَسُولًا» و «أَنَّىٰ لَهُمُ الذِّكْرَىٰ وَقَدْ جَاءَهُمْ رَسُولٌ مُبِينٌ» و «وَ لِكُلِّ أُمَّةٍ رَسُولٌ» معتقد است «این آیات اشاره به من دارد».

اعتقاد دارد اول که آمده امام زمان به او ماموریت داده است تا حوزه‌های علمیه را اصلاح کند. گفته است «حوزه‌ی نجف انحراف زیاد دارد و ماموریتت این است که بروی و آنجا را اصلاح کنی». همه‌ی دنیا اصلاح شده بوده است و مانده بوده حوزه نجف و آیت الله سیستانی!

احمد اسماعیل معتقد است که «من جانشین خدا روی زمین هستم، حجت خدا هستم و مهر نبوت پشت من است».

معتقدند «او علی زمان است و اینکه قرار بوده است یمانی از یمن بیاید نظر خداوند عوض شده است و حالا از بصره آمده است، چه اشکالی دارد؟!» این حرف ناظم العقیلی است در کتاب «دراسه فی شخصیه الیمانی الموعود».

می‌گوید من فرستاده‌ی عیسی و خضر هستم -به اینها در بخش ادعاها کامل خواهم پرداخت- و من امانت امام مهدی هستم و معجره هم دارم و اگر کسی به ستاره‌ی شش پر  توهین کند به الله اکبر توهین کرده است.»

این بخشی از اعتقادات این فرقه بود.

آیا این مواردی که اشاره کردید پیروانشان را مردد نمی‌کند؟

اینها روش‌های فریبشان کاملا حساب شده است؛ اصلا این مطالب را به شما نخواهند گفت، تا زمانیکه شستشوی مغزی دهند؛ یکسری اذکار و اورادی می‌دهند که در اینها سحر است، مراقب باشید که اگر دادند، اینها در زمینه‌ی سحر و اجنه بسیار قوی هستند؛ فریب نخورید و با رجوع به متخصصین انشاالله از شر این فتنه‌ای که در آخرالزمان دامن‌گیر شده است رها شویم.

اینها به هیچ وجه حاضر نیستند اعتقادات، احکام و ادعاهای احمد را بیان کنند. سعی‌شان بر این است که دقیقا مثل بهایی‌ها و داعشی‌ها که از آیات قرآن و احادیث سوء استفاده می‌کنند، اینها هم همینطور هستند.

اول سعی می‌کنند طرف را با احادیث متشابه و برداشت‌های شخصی متزلزل کنند و بعد کم کم اعتقاداتشان را با شستشوی مغزی به آنها منتقل کنند.

کاری که ما انجام می‌دهیم این است که قبل از اینکه اینها این کار را انجام دهند و از تدلیس استفاده کنند، اعتقادات اینها را بیان می‌کنیم. حال هرکسی خواست و تحقیق کرد و دید این اعتقادات درست است، به این فرقه گرایش پیدا می‌کند و اگر هم نخواست گرایش پیدا نمی‌کند.

برخورد اتباع احمد اسماعیل در این رابطه نشان می‌دهد که اگر کسی اینها را بداند به هیچ وجه عضو این فرقه نخواهد شد. کمی عقل و تفکر کافی است که بطلان اینها از همین اعتقادات‌شان مشخص شود.

پیش از این در بخش اعتقادات این فرقه گفتید که ادعاهای آنها را خواهید گفت.

بله! عمده‌ی مدارکی که این ادعاها از آنها استخراج شده است کتاب‌های جواب منیر، بیان الحق و السداد و متشابهات است. آقای احمد اسماعیل بصری دین جدیدی آورده است و فرقه‌ی تازه‌ای را براه انداخته.

بارها عرض کردیم که فریب مطالبی که در ابتدا می‌فرستند را نخورید، فریب آیات و روایاتی که می‌فرستند و سوءاستفاده می‌کنند را نخورید و سر اصل مطلب بروید. ببینید ایشان چه ادعاهایی دارد و اعتقادات و هدفش چیست.

ادعاهایی که ایشان دارد مکتوب در کتاب‌هایش بیش از 90 ادعاست. من بعضا گفته‌ام که فکر می‌کنم در تاریخ کل بشریت کسی به این تعداد ادعا نداشته است و رکورد ادعا نزد ایشان است.

-ایشان ادعا دارد «من امام معصوم هستم».

-ادعا دارد که «من وصی امام زمان هستم». در انتهای امضاهایی که می‌کند و مهرهایی که دارد می‌نویسد «فرستاده و وصی امام زمان»؛ در متونش هم زیاد است.

-ادعا دارد که «من فرزند امام زمان هستم» می‌گوییم «فرزند مستقیم؟!»، می‌گوید «نه! پنج نسل قبلم امام زمان بوده است»! این حرف باتوجه به اهمیتی که عرب‌ها به اجدادشان می‌دهند و شجره‌نامه دارند براحتی قابل اثبات است و حتی فیلم نسب‌شناس طایفه‌ی او که طایفه‌ی همبوش است موجود می‌باشد که جد چهارمش داود بن همبوش است نه امام زمان علیه السلام.

-ایشان ادعا  دارد که «من یمانی هستم»؛ همان یمانی که در روایات آمده است. ولی آن یمانی که امام و حجت خدا هم هست.

-ایشان می‌گوید که «من سفیر امام زمان هستم، من وزیر امام زمان هستم و «بقیه آل محمد» من هستم. الان خلیفه زمین من هستم و امام زمان در آسمان چهارم کنار حضرت عیسی است. یکوقتی کاری دارد به زمین می‌آید و انجام می‌دهد و به آسمان می‌رود اما امام ناطق و امام حاضر روی زمین من هستم؛ درست است که خلیفه الله هستم، اما در عین حال خلیفه المهدی هم هستم.»

-می‌گوید «من قائم آل محمد هستم و حداقل دو قائم آل محمد داریم. قائم آل محمد اول من هستم که جهان را پر از عدل و داد می‌کنم، امام زمان هم قائم آل محمد دوم است».

-«دابه الارضی» که در روایات راجع به امیرالمومنین است را ایشان می‌گوید «من هستم!». ایشان اعتقاد دارد که کشتی نوح را از طوفان نجات داده است، موسی و قومش را از دست فرعون ایشان نجات داده است، اصلا عصای موسی بوده است؛ موسی احمد اسماعیل را انداخته و رود نیل شکافته شده است و موسی و قومش عبور کرده و نجات پیدا کردند.

-این آقا اعتقاد دارد که «یونس را من از شکم ماهی نجات داده‌ام و من اعلم مردم به قرآن هستم. اعلم مردم به انجیل و تورات هستم، رسول مبین من هستم». «احمد» که در سوره‌ی صف داریم را می‌گوید من هستم، البته احمد قادیانی هم گفته بود آن احمد من هستم.

-این مورد را قبلا هم اشاره کردم؛ یکی اذان است که مدعیان خیلی علاقه دارند و دیگری هم کلمه‌ی احمد است. بابی‌ها که آمدند در اذان دو جمله اضافه کردند و این فرقه هم دو جمله به اذان اضافه کردند و می‌گویند گفتنش واجب است؛ در این جمله آمده است که «احمد اسماعیل و فرزندانش –مهدیین- حجت‌های خدا هستند».

-می‌گوید «اول المهدیین من هستم، اول المقربین من هستم، حجر الاسود من هستم. آن رویا و مکاشفه‌ی یوحنا که در آن گوسفندی بود، می‌گوید آن گوسفند من هستم»، «الخروف ‌القائم» می‌گوید من هستم، این تعبیر ایشان است و توهین ما نیست.

-می‌گوید «روح‌القدس همراه من است؛ دو روح القدس داریم یکی بزرگ و دیگری کوچک؛ آن روح القدسی که با حضرت عیسی و ابراهیم و… بوده است کوچک بودند، روح القدس بزرگ که با پیامبر بوده، همراه من است!»

-می‌گوید «من مکلم موسی هستم»، ما این را درمورد امیرالمومنین (ع) داریم، یعنی واسطه‌ی صحبت موسی با خدا احمد اسماعیل بصری بوده است! و می‌گوید «من هستم که بهشت و جهنم را تقسیم میکنم»؛ ما می‌گوییم امیرالمومنین (ع) قسیم النار والجنه هستند ولی ایشان می‌گوید «نه! من هستم».

-ایشان می‌گوید «زره حضرت علی من هستم»؛ به شرطها و شروطه‌هایی که از حدیث سلسله الذهب، آقا امام رضا (ع) فرمودند، می‌گوید «آن به شرط‌ه‌ها و شروطها من هستم». می‌گوید «من ستاره‌ی صبح هستم و کسی هستم که جهان را پر از عدل و داد می‌کنم. حجت ناطق هستم، زیتونی که در سوره‌ی نور آمده من هستم، علم متشابهات دارم». «نبا العظیم» در سوره‌ی نبا که راجع به امیرالمومنین است را می‌گوید من هستم!

-می‌گوید «من نبی هستم»، می‌گوید «من مصدق به میکائیل هستم، منصور به اسرافیل و موید به جبرئیل هستم»؛ حالا حضرت عزرائیل را چرا نام نبرده است نمی‌دانم.

-می‌گوید «دین کامل نشد، نه در غذیر کامل شد و نه با حدیث کساء و… فقط این دین با وجود من و بچه‌هایم کامل شده است».

«لِأَحْدَى الْكُبَرِ» که در قرآن است و ما راجع به حضرت زهرا (ع) داریم را می‌گوید آن هم من هستم.

-می‌گوید «فرستاده‌ی خضر نبی هستم، باغی از باغ‌های بهشت من هستم و قرآن ناطق هم من هستم و اسمم در انجیل آمده است؛ یاران من بالاتر از اصحاب امام حسین هستند و مخالفین من به جهنم می‌روند و من وعد الله هستم، من نقل کننده‌ای از قائم هستم و جدم رسول الله من را به شما بشارت داده است و اگر دستوری هم دادم و آن حرام بود، حرام نیست و شما فکر می‌کنید حرام است؛ از خدا بخواهید در خواب به شما نشان دهد.»

-می‌گوید «من هاشمی و از ذریه‌ی علی و فاطمه هستم»، درحالیکه خودش و طایفه‌اش اصلا سادات نیستند؛ می‌گوید «من رکن شدید هستم». عنوان پروفایل بعضی از اتباع او رکن شدید است؛ یعنی احمد اسماعیل.

-ایشان می‌گوید «من شبیه عیسی هستم»، یعنی چه شبیه عیسی؟! می‌گوید «زمانیکه حضرت عیسی بدنیا آمد خداوند کسی را شبیه او خلق کرد و آن شخصی که گرفتند و به صلیب کشیدند من بودم»؛ و این مجسمه‌ای که از حضرت عیسی هست و به صلیب کشیده شده است احمد اسماعیل بصری است!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. در حال حاضر تعداد انبوهی نوجوانان وارد رشته علوم تجربی می شوند که سپس پزشکی قبول شوند و ودر حال حاضر ارزش دکترای حرفه ای پزشکی از تمام مدارک phd بالاتر است . این خودش یعنی رانت . بهتر است پزشکی از سطح کنکور کار شناسی برداشته شود و به کنکور ارشد منتقل شود و پزشکان از میان دانشجویان زیست شناسی – شیمی- بیو شیمی – بیو فیزیک- علوم ازمایشگاهی وغیره انتخاب شوندو اموزش ببینند . در این صورت این رشته های علوم پایه دوباره ارزش واقعی خود را به دست می اورند .حتی می توان هردو روش جذب داشجو را هم زمان اجرا کرد تا مشخص شود خرو جی های کدام یک کار کرد بهتری دارند

    3
    4
  2. این آقا در ایران جایگاهی پیدا نمیکند زیرا مدعیان ایرانی دین از ایشان فراتر رفته و خود را خدا میدانند. ماهم از خدا بالاتر نمی خواهیم . با اینهمه خدا، کشور از همه مصایب در امان است.

  3. اینکذاب ادعای خدایی دارد کجاست این وکذاب سرش را چرا از بدن نجسش جدا نمیکنند این دولت نشسته هرکس بیاید ادعایی خدایی کند واقعد متاسفم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا