خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یک سینمادار: در این شرایط تعطیلی سینماها بهتر است

حسینعلی مقیمی، مدیر سینما مرکزی که حدود 40 سال تجربه سینماداری دارد، درباره‌ی تعطیلی سینماها در این روزها  می‌گوید: «وزارت ارشاد از سینمادارها حمایت کند و سینماها را برای مدتی تعطیل کند.»

با شیوع کرونا در کشور و احتمال انتقال بسیار زیاد این بیماری در فضاهای عمومی. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دستور به تعطیلی سینماهای کشور داد که با واکنش شورای صنفی نمایش روبرو شد.غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش و مدیر سینما مرکزی درباره‌ی این تصمیم وزارت ارشاد گفت: «برنامه‌ی اکران سینما‌ها طبق برنامه ادامه دارد و بلیت‌فروشی هم در سایت سینماتیکت انجام می‌شود.»

مقیمی به انصاف نیوز گفت: « ادامه‌دار بودن یا نبودن تعطیلی سینماها را روز شنبه اعلام خواهند کرد. سینماها به احتمال 90درصد باز خواهند شد. شیوع کرونا در کشور مساله‌ای ملی است و عمومیت دارد پس نمی‌توان درباره‌ی تعطیلی سینماها کاری کرد.»

او درباره ضررهای مالی سینماها توضیح داد: «سینماها یک هفته تعطیل هستند و در این مدت ضرر می‌کنیم. فقط ما سینماداران ضرر نکرده‌ایم بلکه صاحبان فیلم هم ضرر کرده‌اند. سینما مکانی عمومی است و تمامی اقشار بدون کنترل وارد سینما می‌شوند. به نظرم ایده تعطیلی سینماها برای جلوگیری از مبتلا شدن مردم، فکر بدی نبود.»

او درباره حمایت‌های دولت از سینمادارها گفت: «این اتفاق غافلگیرکننده بود، دولت تصمیم به تعطیلی سینماها گرفته است و با توجه به این تصمیم، شاید خسارت‌هایی را درنظربگیرند. این موضوع در صورتی است که تعطیلی سینماها ادامه‌دار باشد و اگر تعطیلی مختص به این هفته باشد مشکلی نیست. اما اگر این تعطیلی‌ها ادامه داشته باشد باید فکری به حال ما کنند.»

این سینمادار درباره فروش فیلم در این روزها گفت: «فروش بد نبود اما پس از اعلام شیوع کرونا در ایران روی فروش تاثیر زیادی داشت. پرسنل پس از بازشدن سینماها به کار خود بازمی‌گردند، در شرایطی که فروش تحت تاثیر قرار می‌گیرد و این موضوع برای سینمادار نمی‌صرفد. اوایل حساسیت‌ مردم زیاد است و مردم بسیار نگران هستند اما به مرور زمان همه‌چیز عادی می‌شود.»

مقیمی در پایان گفت: «مردم به مکان‌های عمومی مثل سینما کمتر بروند. وزارت ارشاد از سینمادارها حمایت کند و سینماها را برای مدتی تعطیل کند. در برخی از مکان‌های عمومی مردم را با دستگاه‌هایی کنترل می‌کنند ولی سینماها چنین امکاناتی را ندارند. ما فقط می‌توانیم از نظر بهداشتی فعالیت خوبی داشته باشیم. ممکن است فردی آلوده وارد سینما شود از گیشه، مسوول کنترل بلیت، تا بوفه و سالن همگی تحت خطر قرار بگیرند. وزارت بهداشت می‌تواند درباره تعطیلی سینماها اعمال نفوذ کند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا