خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«۲۵۳ کوخه زنده‌گیری پرندگان شکاری در بوشهر تخریب شد»

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: ۲۵۳ کوخه زنده‌گیری پرندگان شکاری در استان بوشهر تخریب و ۵۳۶ تور زنده‌گیری و سایر ادوات شکار کشف و ضبط شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اتحادخبر به نقل از مهر، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با پایان یافتن فصل کوخه نشینی و عملیات مبارزه با صید غیر قانونی پرندگان شکاری که از ابتدای مهر ماه در بیشتر شهرهای این استان آغاز شده بود با حضور و تلاش پرسنل یگان حفاظت محیط زیست استان تعداد ۲۵۳ کوخه تخریب و ۵۳۶ تور زنده گیری و سایر ادوات شکار کشف و ضبط شد.

عبدالرحمن مرادزاده گفت: یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر امسال پیش از آغاز مهر ماه با آماده سازی ناوگان خودرویی و موتوری خود را برای حضور مستمر در مناطق هدف کوخه نشینان و شکارچیان متخلف مهیا کرد تا با صید و قاچاق پرندگان شکاری مقابله کند.

او افزود: در پایان بیش از ۲ ماه فعالیت برای مبارزه با کوخه نشینی و نا امن کردن مناطق طبیعی استان، ۷۸۰ نفر روز مأموریت از سوی نیروهای یگان حفاظت این استان انجام شد که در نتیجه ۱۳ متخلف کوخه نشینی دستگیر و ۶۲ نفر نیز در حین این گشت‌ها متواری شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: به دنبال این اقدامات امسال ۳۳ بهله دلیجه و ۲۴۲ قطعه قمری و دیگر پرنده‌ها از این کوخه‌ها کشف و در دامان طبیعت رها سازی شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در انتها افزود: همشهریان و دوستداران طبیعت می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف گزارشات خود را به نزدیک ترین اداره یا پاسگاه محیط بانی اطلاع دهند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به همکاری خوب دستگاه‌های امنیتی و انتظامی استان بوشهر جهت مقابله با قاچاقچیان پرندگان شکاری اعلام کرد: تاکنون سه باند قاچاق پرندگان شکاری مورد ضربه قرار گرفته که تعداد ۱۰ بهله شاهین، ۶ بهله بالابان و ۶ قطعه هوبره کشف و ضبط و تعداد پنج متخلف نیز دستگیر که ضمن تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

سید احسان موسوی؛ اظهار کرد: این پرنده‌های شکاری در معرض خطر انقراض پس از طی مسیری طولانی به استان بوشهر مهاجرت می‌کنند و شایسته است که مهمان‌پذیری شایسته‌ای از آنها داشته باشیم.

موسوی افزود: قانونگذار قوانین سختی برای مقابله با این تخلف در نظر گرفته و بر اساس قوانین شکار و صید سه سال حبس و بر اساس مصوبه شماره ۴۴۲ شورای عالی حفاظت محیط زیست، متخلفان برای شکار هر بهله شاهین، بحری و بالابان ۲۰۰ میلیون تومان و برای شکار هوبره ۳۰ میلیون تومان جریمه می‌شوند.

کوخه نشینی حقه‌ای است که شکارچیان غیر قانونی برای زنده گیری پرندگان شکاری و قاچاق آنها به کشورهای حوزه خلیج فارس به کار می‌گیرند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا