خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کلیپی عجیب در سالگرد سعید امامی

روز دوشنبه‌ی گذشته، ۳۰ خردادماه، کلیپی با کپشن «سالگرد سعید امامی» به آیدی تلگرام انصاف نیوز ارسال شد و پس از آن ارسال کننده اکانت خود را به‌سرعت حذف کرد؛ کلیپی که او را «شهید مظلوم حاج سعید امامی» خوانده است.

در بخشی از کلیپ، جملاتی از ناصر زرافشان، وکیل خانواده‌ی مقتولان قتل‌های زنجیره‌ای قرار دارد اما فامیلی او به اشتباه «زرافشانی» و عنوان او هم «وکیل دادگستری و متخصص در پرونده‌های سیاسی» درج شده است.

بخشی از مصاحبه‌ی علی فلاحیان، وزیر اطلاعات دولت هاشمی، یعنی دولت قبل از دولت خاتمی هم در این کلیپ پخش می‌شود. فلاحیان در پاسخ به سوال کنایه آمیز حسین دهباشی درباره‌ی سعید امامی که پرسید «چرا باید یک «نیروی خدوم» خودش را بکشد؟!»، گفت: «خب همین است که من می‌گویم خودش را نکشته. دفاع من به‌خاطر همین بود که گفتم خودش را نکشته». دهباشی می‌پرسد «پس چه کسی او را کشته؟». فلاحیان پاسخ می‌دهد: «این را شما بگو که باهاشان دوستی!».

سیدمحمود نبویان، نماینده‌ی کنونی مجلس هم سخنانی در بخشی از این کلیپ که احتمالا سخنرانی در یک برنامه است، گفته است: «وزارت اطلاعات مانع بود و آن را می‌خواستند بگیرند. چه کار کردند؟ قتل‌های زنجیره‌ای. کار کی بود؟ سعید امامی؟! چرا ما فقط اسم سعید امامی را می‌دانیم؟ چرا برای مردم واضح نیست؟ من برای شما توضیح می‌دهم. سعید امامی نیروی ولایی صد درصد بود. فرد دیگری هم اسمش مطرح است. با سعید امامی چه کردند؟ دارو خورد و مرد، خودکشی کرد! همین؟! بگم؟ من از بالاترین مقام وزارت اطلاعات زمان قتل‌های زنجیره‌ای می‌گویم؛ الان شاخ‌به‌شاخیم. با هم برای سخنرانی شیراز بودیم، در هواپیما در برگشتیم، خودش مستقیم گفت که رفتم سردخانه را باز کردم، جایی از بدن سعید امامی نبود که با کابل سیاه نشده باشد».

سخنانی از علی اکبر رائفی‌پور، سخنران اصولگرا، هم در این کلیپ پخش شده است: «خودکشی بسیار فنی بوده، با حواس جمع. می‌خواسته خودش رو بزنه که بقیه‌ی شبکه لو نروند». در جایی از کلیپ نوشته شده است: «علی اکبر رائفی‌پور و علیرضا پورمسعود که روزگاری از سعید امامی با نام شهید مظلوم یاد می‌کردند، اکنون از او به عنوان نفوذی بیگانگان یاد می‌کنند تا پرونده قتل‌ها را منحرف و در گور سعید امامی دفن کنند».

در بخش‌هایی از فیلم به فیلم‌هایی اشاره شده که شخصیت‌هایی احتمالا در نقش سعید امامی در آنها بازی می‌کرده‌اند. همینطور بخشی از مصاحبه‌هایی قدیمی از مسعود کیمیایی، کارگردان، در این کلیپ پخش شده که به دعوت سعید امامی از اهالی سینما برای جلسه اشاره دارد.

همچنین در بخشی از این فیلم همراه با پخش عکس سعید امامی (اسلامی) در بازجویی‌ها، نوشته شده است: «علی ربیعی در جریان دادگاه شکایت از شنود اشباح ترجیح داد به این سوال کلیدی پاسخی ندهد: براساس چه مستندی «امامی» دستگیر شد؟…»

در پایان این کلیپ در کنار تصویر سنگ قبل سعید امامی نوشته شده: «انتقامت را خواهیم گرفت حاج سعید».

۲۹ خردادماه ۱۳۷۸ سالروز مرگ سعید امامی است که تاکنون علت مرگ او مانند نقش او در قتل‌های زنجیره‌ای مبهم باقی مانده است.

اگر کلیپ در بالا نمایش داده نشد، می‌توانید آن را در کانال تلگرام انصاف نیوز در این [لینک] و یا در اینستاگرام در این [لینک] ببینید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. اشتباه در سخنان راتقی پور به دلیل تشابه اسمی سعید امامی و کاووس سیدامامی.محیط زیست.

    8
    2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا