خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش روزنامه جوان و صابرین نیوز به خبر ترور حسین طائب و تحلیل تسنیم از روی کار آمدن کاظمی

خبرگزاری اصولگرای تسنیم نوشت: «این جابه‌جایی بدان معناست که ایران در موقعیت جدید خود، می‌تواند گام‌های بعدی علیه جاه‌طلبی‌ها و اشغالگری‌های صهیونیستها و آمریکاییها را بردارد و میدانهای جدید را فتح کند، و در این بازآرایی و گام جدید حجت‌الاسلام طائب به‌عنوان مشاور فرمانده‌کل سپاه نقش خواهد داشت.

حجت‌الاسلام طائب رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که روز گذشته جای خود را به سردار محمد کاظمی داد، از حدود ۱۳ سال پیش ریاست این سازمان را به‌عهده داشت. در دوران ریاست‌ او بر این سازمان ۷ رئیس سازمان سیا و ۴ رئیس سازمان موساد جابه‌جا شده‌اند. «مئیر داگان»، «تامید پاردو»، «یوسی کوهن» و «داوید بارنه» رؤسای موساد در زمان ریاست حجت‌الاسلام طائب بر اطلاعات سپاه بوده‌اند و در همین مدت در سازمان سیا نیز، «مایکل هیدن»، «لئون پانتا»، «دیوید پترائوس»، «جان برنان»، «مایک پمپئو»، «جینا هسپل» و «ویلیام برنز» به‌نوبت در ریاست این سازمان جابه‌جا شده‌اند.

هرکدام از این افراد، چه در رأس سیا و چه در ریاست موساد مهمترین اولویت امنیتی خود را اقدام تمام‌کننده علیه ایران می‌دانستند با این حال جابه‌جایی پی‌درپی آنها نه‌تنها وضعیت را برای آمریکا و اسراییل در نبرد امنیتی بهتر نکرده، بلکه دوره حاضر، در پی تلاشهای بخشهای مختلف امنیتی و نظامی ایران و مقاومت منطقه، به یکی از پرمخمصه‌ترین دورانها برای آمریکا و به‌خصوص رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.


رژیم صهیونیستی طی ماه‌های اخیر شاید بدترین وضعیت امنیتی خود را بعد از جعل این رژیم تجربه می‌کند. اگر پیش از این مقاومت غزه مهمترین معضل امنیتی اسراییل بود، حالا کرانه باختری که صهیونیستها تصور می‌کردند به حیاط خلوت تبدیل شده، مصداق مخمصه بزرگتری شده است. به‌لحاظ راهبردی نیز اسراییل چه از جنوب لبنان و چه از بلندیهای جولان در سوریه و چه به‌واسطه دسترسی انصارالله در یمن به دریا، به وضعیتی مشابه حصر کامل توسط مقاومت گرفتار آمده و در یکی دو ماه اخیر نیز با حجم سهمگینی از آتش‌سوزیها و انفجارها و تخریبها در تأسیسات حیاتی و زیرساختی خود مواجه شده است.

حجم حوادث و تهدیدات امنیتی علیه اسراییل آن‌چنان بالا بود که وزیر خارجه رژیم را سراسیمه عازم ترکیه کرده است تا به‌ادعای خود از آنها بخواهند که در این وانفسا به امنیت اسراییل کمک کنند!

آمریکا نیز که روزگاری تلاش امنیتی سنگینی برای ورود به ایران و تکرار دوران پهلوی داشت، امروز دغدغه اصلی و راهبردی‌اش را از موقعیت فعال برای تسخیر ایران، به تلاش برای فرار آبرومندانه از منطقه تغییر داده است.

در چنین شرایطی جابه‌جایی در ریاست سازمان اطلاعات سپاه و قرار گرفتن یک ژنرال نظامی بر رأس آن، نشان از یک بازآرایی برای یک دوره جدید و گامی به پیش دارد، این جابه‌جایی بدان معناست که ایران در موقعیت جدید خود، می‌تواند گام‌های بعدی علیه جاه‌طلبی‌ها و اشغالگری‌های صهیونیستها و آمریکاییها را بردارد و میدانهای جدید را فتح کند، و در این بازآرایی و گام جدید حجت‌الاسلام طائب به‌عنوان مشاور فرمانده‌کل سپاه نقش خواهد داشت.»


روزنامه اصولگرای جوان نوشت:

«عزل»، «ترور»، «دستگیری» و… کلماتی بود که در چند روز اخیر در مورد رئیس سازمان اطلاعات سپاه از رسانه‌های بیگانه شنیده شد. البته معدود افرادی در داخل از روی بی‌اطلاعی یا حب و بغض‌ها چیزهایی شبیه همین حرف‌ها را تکرار کردند.

همین چندگونه‌گویی‌ها و تناقض‌گویی‌ها البته یک نکته مهم را در خود پنهان دارد و آن اینکه دشمن برخلاف ادعایش به داخل نهادهای اطلاعاتی ما دسترسی ندارد و از این تغییر شوکه شده است. آشنایان به حوزه مدیریت کلان می‌دانند که هر جابه‌جایی مدیریتی مقدماتی دارد و خصوصاً تشریفاتی اداری برای مسئولیت‌های حساس وجود دارد که لازم است طی شود. طبیعی است که در حوزه‌های اطلاعاتی به دلیل حیطه‌بندی، طبقه‌بندی و حساسیت‌های فوق‌العاده این مراحل بدون سروصدا طی می‌شود و همین‌که در آستانه تودیع و معارفه این خبر به بیرون درز می‌کند و تحلیلگران دشمن را به شوک و بهت فرو می‌برد، بدان معناست که حیطه‌بندی و حراست از اطلاعات به‌خوبی انجام گرفته است.

حجت‌الاسلام طائب قریب به ۱۳ سال ریاست سازمان اطلاعات سپاه را بر عهده داشت و این میزان امتداد مسئولیت یک فرد در رأس یک نهاد اطلاعاتی پس از انقلاب تقریباً بی‌سابقه است. همین استمرار حاکی از رضایتمندی مجموعه نظام از کارنامه او است. بعد از ۱۳سال مسئولیت، جابه‌جایی امری کاملاً طبیعی است و عکس آن نوعی استثنا تلقی می‌شود. در میان فرماندهان ارشد سپاه و به‌طورکلی نیروهای مسلح تعداد معدودی از افراد این بازه زمانی از ابقا در یک مسئولیت را تجربه کرده‌اند و اکثر فرماندهان در مدتی بسیار کوتاه‌تر مسئولیت خود را ترک گفته‌اند. پس چرا این واژگان تخریبی در مورد این همه جابه‌جایی دیگر به کار نرفت؟
از شوک و بهت ناشی از غافلگیری دشمن که بگذریم، شاید عامل دیگر این نوع ذوق‌زدگی و واکنش‌های هیجانی و عصبی را بایستی در کارنامه این سازمان در سال‌های اخیر جست‌وجو کنیم. در واقع همه می‌دانیم به قطار ایستاده در ایستگاه کسی سنگ نمی‌زند و قطار در حال حرکت است که باید سنگ‌اندازی کودکان نادان را به انتظار بکشد. به‌نظر می‌رسد واکنش‌های هیجانی و عصبی عناصر دشمن در واقع نه بر اساس اخبار، بلکه آرزوهایی است که ناشی از کینه آنان از موفقیت این سازمان شکل گرفته است. طیف وسیعی از عناصر ضدانقلاب، سرویس‌های اطلاعاتی، جریانات برانداز، مفسدان اقتصادی و سیاسی و جاسوسان و نفوذی‌ها در این سال‌ها هدف ضربه سازمان اطلاعات سپاه قرار گرفته‌اند که شکست‌های‌شان را از چشم حجت‌الاسلام طائب می‌دیدند و اکنون به خیال آنکه این رویکرد با رفتن او پایان می‌پذیرد در حال جشن و پایکوبی هستند.
اما اینان متوجه نیستند که او کرسی ریاست خود را به کسی تحویل می‌دهد که در تمام این ۱۳ سال به نحوی ناظر بر این سازمان بوده و قطعاً با همین خط‌مشی این سازمان در مبارزه با مفسدان، براندازان، جاسوسان و سرویس‌ها موافق و همراه است و اگر محالاً غیر از این بود مسئولیت رئیس قبلی این سازمان ۱۳ سال به درازا نمی‌کشید!»


صابرین نیوز نوشت:

«تشرف حجت‌الاسلام حاج حسین طائب رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه به حرم مطهر امام رضا (ع).

گفتنی است که اکانت‌های اسرائیلی و معاندین در روزهای اخیر خبر ترور و وخامت حال ایشان را بصورت گسترده پخش کرده بودند.»

تصویر جدیدی که از حسین طائب منتشر شد | پاسخ به خبرسازی اکانت‌های اسرائیلی و معاندین

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا