خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نقش تغییرات علیرضا زاکانی در هک شهرداری

میرسلیم: وقتی ۹ مدیر کاربلد فناوری کنار گذاشته شدند غیر از این انتظار می‌رود؟

مصطفی میرسلیم نقش تغییرات علیرضا زاکانی به عنوان شهردار تهران را در هک سایت‌ و سامانه‌های شهرداری بررسی کرده و از تصمیم‌ اشتباه او پرده برداشت.

سرویس اجتماعی انصاف نیوز: درست پس از هک شهرداری، سرقتی عجیب و بزرگ از بانک ملی شعبه دانشگاه واقع در انقلاب رقم خورد. سرقتی که به گفته سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت در لیست سرقت‌های بزرگ دنیا قرار گرفته است. شائبه‌ها و خبرهای آن‌سوی آبی بر این دامن زدند که اول شهرداری هک شد تا دوربین‌های آن تحت کنترل قرار گیرد و پس از آن سرقت بانک ملی انجام شد تا اسناد محرمانه بسیار مهمی از کشور خارج شود. اما دستگیری ۴۸ ساعته سارقان توسط ماموران آگاهی تهران پایان این سناریو را رقم زد، چرا که رئیس پلیس تهران به صراحت اعلام کرد: «سرقت بانک ملی جنبه امنیتی نداشته، ولی سارقان حرفه‌ای بودند.»

این روزها اما هک شهرداری جنبه دیگری به خود گرفته است. بازگشت سایت شهرداری ۱۰ روز طول کشید اما پس از گذشت هفته‌ها (از ۱۲ خرداد) هنوز آرشیو شهرداری برنگشته و اخذ عوارض خودرو نیز در دفاتر الکترونیک شهر غیرممکن است. به تعویق افتاد کارهای شهروندان در این حوزه، هزینه‌هایی گاه هنگفت به آنها تحمیل می‌کند.

اما سوال این است که چرا در دوره ششم و مدیریت علیرضا زاکانی، شهرداری مورد حمله سایبری قرار گرفت؟ مصطفی میرسلیم، نماینده مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز در پاسخ به این سوال، تاکید کرد: اگر شایسته‌سالاری و پاسخگویی را که شهردار محترم مدافع و مبلغ آن است، سرلوحه قرار دهیم با اینگونه معضلات روبرو نخواهیم شد. وقتی ۹ نفر از مدیران کاربلد و کلیدی فناوری شهرداری از مدیریت کنار گذاشته شده‌اند؛ آیا در این شرایط باید چیزی بیش از این اتفاقات انتظار داشته باشیم؟

نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان این که در شرایطی که این اتفاقات رخ می‌دهد بازار شایعه و شائبه هم گرم می‌شود، گفت: 1) در حال حاضر مرکز اسناد (آرشیو) شهرداری کاملا به حالت قبلی برنگشته و تا به کارگیری و بارگذاری نسخه‌های پشتیبانی (بک‌آپ) داده‌ها، مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌ها مجبورند خارج از روال تصمیم‌گیری کنند. 2) در دوره گذشته مدیریت شهری سامانه شهرداری برای صدور اضافه‌بنا و بلندمرتبه‌سازی بسته شده بود و در دوره شهرداری پیروز حناچی توانستند برای 60 پرونده در کمیسیون ماده 5 مجوز ساخت طبقات بیشتر صادر کنند. 3) واقعیت این است که شهرداری از لحاظ مالی با مشکل روبروست و نیاز به درآمدزایی دارد. با توجه به شرایط اقتصادی کشور و شهرداری این درآمدزایی به راحتی امکان‌پذیر نیست. 4) امید است قفل‌هایی که روی سامانه‌ها وجود داشته و به مناطق اجازه صدور مجوز بلندمرتبه سازی و ساخت اضافه‌ بنا را نمی‌داده، پس از ربایش اخیر (هک) شهرداری از بین نرفته باشد.

او افزود: مدیران شهرداری باید مراقب باشند مبادا برای درآمدزایی از عدم بازگشت سامانه‌ها به حالت اولیه برای صدور مجوز اضافه بنا و تخلفات ساخت و ساز از جمله اضافه بنا و تراکم فروشی، استفاده شود.

مصطفی میرسلیم با بیان این که حالا که سیستم‌های شهرداری بسته نیست، احتمال تراکم فروشی بسیار افزایش می‌یابد، تاکید کرد: در این شرایط احتمالا باز هم می‌رسیم سر جای اول‌؛ دقیقا همانجایی که اجازه تخلف داده می‌شد و تخلف فروخته می‌شد. خدا نکند تراکم فروشی‌ها از سر گرفته‌ شود. این دور باطلی است که در آن گرفتار بودیم و باید با قفل کردن سامانه‌ها از این حلقه خارج شویم و الا دوباره به ورطه همان دور باطل می‌افتیم. یعنی اول اجازه تخلف ‌داده شود و بعد مالک جریمه شود و شهرداری هم می‌تواند از جریمه (یا همان تخلف فروشی) درآمد کسب کند و هم از صدور پروانه ساخت. قیمت مسکن آنقدر گران است که جریمه هر تخلفی برای مالکان و سازندگان ساختمان صرفه اقتصادی دارد. در این میان حق عامه مردم پایمال می‌شود و امکانات عمومی شهرشان به فروش می‌رسد و مجبورند هزینه فربه‌ بودن شهرداری را بپردازند.

او در پایان تاکید کرد: باشد تا با دعای مؤمنان و خادمان ملت و آزادی‌خواهان جهان، مکر مکاران به خود و اربابان صهیونیستی‌شان باز گردد. انشاالله.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. دعا چیز خوبی هست . ولی قبل از دعا و در کنار دعا هم باید کارهای معقول انجام داد و کار رو به کاردان سپرد و در کنارش دعا هم کرد . وگرنه ول معطلیم

  2. با عرض سلام و احترام درخصوص نظر آقای مصطفی میرسلیم نماینده مجلس می خواهم جواب بدم که هک سایت و سامانه های شهرداری در چند روز گذشته از طرف شهرداری نبوده و هیچ تخلف ساخت و ساز انجام نمی گیرد چون همه مدیریت دارند و آقای دکترذاکانی شهردار تهران از مدیران کاربلد فناوری شهرداری حمایت می کند و در خصوص ورود و خروخ پول و مالی شهرداری اشراف داردو کاری است و آقای میر سلیم چون در شرکت ایران خودرو سهام دارد و حال اخذ عوارض خورو کندتر شده نگران خودش است تا مردم و بهتره کارهای که در مجلس بعهده اش است به درستی انجام دهد و بکار نهاد دیگری که مربوط به ایشان نیست دخالت نکند. ممنون

    1
    3
  3. هشت مدیر کاربلد توی شهرداری مثل شما توی صنعت خودرو سازی بودن آقای میر سلیم مشکلات امروز مملکت بابت مدیران کار بلدی مثل جنابعالی هست که خودرو سازی بعد از چهل سال به سرعت دنده عقب می رود جالبه هکر از کارمندان شهرداری بوده احتمالا با مدیران کاربلد برکنار شده هم ارتباط داشته آقای میر سلیم وقتی نخ مافیای خودرو کشیده می شود جیغ امثال شما بلند می شود ماندم ارتباط شما با مدیران کاربلد شهرداری دقیقا توی چیه

  4. کاش جناب مستطاب میر سلیم بجای سرک کشیدن در کار دیگران براساس دلایل کاری درخور برای صنعت خودرو کشور می‌کردند تا اینچنین باعث افت کیفیت وافزایش شدید قیمتها نبودیم .گرچه ایشان همچنان بر نظریه خود ایستاده اندوجان ومال مردم ارزشی نداردبرایشان .

  5. متاسفانه شهرداري يا قدرت سازماندهي ساخت و ساز شهري را ندارد يا خب مسلما برايش استفاده هاي كلان دارد كه جلوي اينهمه بلندمرتبه سازي را نميگيرد. زمان احمدي نژاد خانه هاي مسكوني به استثناي طبقه همكف تا سقف پنج طبقه بيشتر اجازه ساخت داده نميشد كه باز اينهم زياد بود چون اصل تعداد طبقات مسكوني به غير از همكف در هر مساحتي نبايد از سه طبقه بيشتر تجاوز كند تا علاوه بر حفظ صفا و شادابي محيط شهري، جلوي آلودگي شهري نيز گرفته شود اما با روي كار آمدن دولتهاي بعدي رشد ساختماني از پنج طبقه هم بالاتر رفت و حتي در زمينهاي بزرگتر بدون گذاشتن كوچكترين حياط و فضاي سبزي، ساختمانهاي وحشتناكي كه به دوازده طبقه هم ميرسيد ساخته شد كه اين نشانه ضعف يا طمع دولتهاي بعدي و شهرداري را ميرساند كه جلوي طمع بي پايان سرمايه داران را نميگيرند. مثلا در كوچه هاي يخچال، نشاط و هدايت واقع در خيابان دولت، باغهاي نازنين و خاطره انگيز اين كوچه ها همه تخريب و تبديل به برجهاي بلند شد كه ميتوانست با نگهداشتن فضاي سبز كه ريه هاي تهران هستند حداقل بدون در نظر گرفتن همكف تا سه طبقه بيشتر مجتمع سازي نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا