خرید تور تابستان ایران بوم گردی

معرفی شهر ساحلی نوشهر + عکس

رپورتاژ آگهی

مختصر تاریخچه ایی در ارتباط با نوشهر

نوشهر، شهری زیبا و آرام در غرب مازندران است. قدمت تاریخی این شهر به گذشته های دور برمی گردد. و در طول تاریخ جزوی از شهر کهن رویان بود که شامل شهرهای فعلی شهرستان نور، نوشهر و چالوس بود و سلسله پادوسبانیان بر آن مناطق حکمرانی می‌کرد. نام اولیه این شهر “سنگ تجن” بوده و اولین روستایی که سبب شکل گیری شهر نوشهر شده روستای گردکل است که در کنار رودخانه گردکل قرار دارد. پس از آن که نوشهر مورد توجه حبیب اله خان سردار خلعتبری قرار گرفت و به جهت فعالیت های عمرانی که در این منطقه انجام داد به “حبیب آباد” و بعدها “ده نو” تغییر نام یافت. در زمان پهلوی اول، در سال 1318 با تاسیس بندر نوشهر و یکسری اقدامات شهری به “نوشهر” تغییر نام یافت. لازم است پیش از خرید ویلا در نوشهر کمی با این شهر آشنا شویم.

موقعیت جغرافیایی نوشهر

شهرستان نوشهر در طول تاریخ دارای دو بخش کوهستانی و جلگه‌ای بود که به بخش کوهی کجور و بخش دَشتی کجور معروف بود. این شهرستان از شمال به دریای خزر،از جنوب به رشته کوههای البرز از شرق به شهرستان نور و از غرب به شهرستان چالوس راه دارد. مردم نوشهر به کشاورزی و پرورش گل و گیاه و مرکبات مشغول هستند و البته با رونق گرفتن صنعت توریسم از نظر اقتصادی در کسب و کار بومیان تاثیر مثبتی داشته است. جمعیت این شهر بر طبق سرشماری سال ۱۳۹۵، برابر با ۴۹٬۴۰۵ نفر بوده‌است. که نسبت به مساحت آن شهری پرجمعیت محسوب میشود.

آب و هوای نوشهر

نوشهر به علت مجاورت با دریای خزر، آب و هوایی معتدل و مرطوب دارد که نه در زمستان ها چندان سرد است و نه در تابستان ها چندان گرم. بالاترین دما و کمترین دمای آن بین 36 تا 5 درجه سانتیگراد است. اما دمای هوا در روستاهای ییلاقی نوشهر حتی در ماههای گرم سال خنک و مطلوب است. به علت فاصله کوتاه میان کوه و دریا و آبادی راههای ارتباطی دسترسی به روستاهای ییلاقی آسان است.

خرید ویلا در شمال رونق بسیار زیادی دارد که این مهم در اثر آب و هوای بسیار جذاب این استان ساحلی می باشد.

گویش مردم نوشهر

مردم خونگرم و مهمان نواز نوشهر از دیرباز پذیرای توریسم و گردشگران بسیاری بوده اند. مردم این شهرستان به زبان فارسی و گویش آنها بیشتر شبیه گویش مردم نور و ناحیه کجور است. به علت حضور مهاجران گیلانی به مازندران در دوران پهلوی گویش گیلکی نیز به گوش می خورد.

مسیرهای ارتباطی با نوشهر

زمانی که قصد خرید ویلا در نوشهر را دارید این موضوع اهمیت دارد که مسیرهای ارتباطی به آن را به خوبی بشناسیم.  نوشهر مهمترین شهر غرب استان مازندران می باشد. بندرگاهی که در نوشهر قرار دارد راه ارتباطی و مبادلات اقتصادی بین ایران و کشورهای حاشیه دریای خزر می باشد که سالانه کشتی های زیادی در این بندر گاه پهلو می گیرند. فرودگاه نوشهر که نزدیک ترین فرودگاه به آن در شرق مازندران فرودگاه ساری است و نزدیک ترین فرودگاه در غرب به آن فرودگاه رامسر است. علاوه بر این به علت نزدیکی با پایتخت و مسیر زیبای جاده چالوس همیشه مقصد گردشگران زیادی بوده که قصد سفر به شمال کشور را دارند. در سال های اخیر با راه اندازی بزرگراه ۱۲۰ کیلومتری جدید تهران – شمال این شهر بیش از پیش مورد توجه صنعت توریسم قرار گرفته است.

امکانات نوشهر

این شهر از نظر امکانات رفاهی و زندگی، غنی است. هتل ، مراکز خرید، رستوران ها و کافه های سنتی و مدرن مراکز درمان مانند بیمارستان شهید بهشتی و درمانگاههای خصوصی و دولتی و دانشگاههای آزاد و غیردولتی فراوانی دارد. که در مقاله ایی دیگر مفصل در ارتباط با آن صحبت کرده ایم.

در سالهای اخیر که تقاضا برای خرید زمین در نوشهر افزایش یافته، دست منفعت طلبان و سودجویان در این زمینه برای خرید و فروش غیرقانونی ملک در شمال باز شده است. آنقدرها که به نظر میرسد خرید و فروش در شمال آسان نیست و بهتر است با مشاوران باتجربه در این زمینه مشورت کنیم. مشاوران خبره تیم ما آماده همکاری با شما هستند، برای دریافت مشاوره رایگان در این زمینه با شماره های مندرج در سایت تماس حاصل نمایید.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا